Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Wij gaan ook wel eens een weekendje weg.

Dan laat ik gewoon kvv staan.
Ik geef ze eten net voor we vertrekken.  Buikjes vol. En dan haal ik het eten voor de rest van de dagen uit de vriezer. Steenhard bevroren dus.
Dan leg ik in stenen ovenschotels die perfect in een doosje passen waar een bevroren koelelement onder ligt.  Het karton isoleert vrij goed naar de vloer toe (ligt nog een handdoek onder ook) en dus wordt vrijwel alle koude van het koelelement aan de overschotels en dus aan het vlees doorgegeven.
Het vlees ontdooit dan stilletjesaan en wordt vast even snel opgegeten...  ::)
Ik heb nog nooit een restje gevonden, alles wordt mooi opgegeten.

Zo kan ik zelfs 48 uur weggaan.  Maar ik veronderstel dat alles na 36uur wel op is. Ze krijgen dan ook eten zodra we terug thuiskomen.  Daartoe haal ik meestal kuikens uit in een afgesloten bakje in de koelkast op het moment dat we vertrekken.

Ik geef het wel in de garage, dus niet op de warmste plaats in het huis. Daar is het altijd vrij koel. 
In de winter, als het maar 5-7° is in de garage, zou ik het koelelement zelfs achterwege laten. Anders heb ik kans dat het nog niet helemaal ontdooit is als ik terugkom  ::)

Er zijn ook voedingsautomaten met een koelelement erin.  Daar zou je ook kvv in kunnen doen, en dan kan je zelfs een tijd instellen waarop de compartimenten openen.  Het lijkt me dat de kvv afgesloten nog langer goed blijft dan in open lucht.

De kvv maak ik trouwens zelf.  Ik vries die dan ook in in dagporties.  Het is dan een hele blok van 500gr in 1 stuk en dat ontdooit minder snel dan plakjes van een rol gekochte kvv. Dat scheelt ook wel natuurlijk...
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op zo 28 okt 2012, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
pearlsofpassion schreef: Wij gaan ook wel eens een weekendje weg.

Dan laat ik gewoon kvv staan.
Ik geef ze eten net voor we vertrekken. Buikjes vol. En dan haal ik het eten voor de rest van de dagen uit de vriezer. Steenhard bevroren dus.
Dan leg ik in stenen ovenschotels die perfect in een doosje passen waar een bevroren koelelement onder ligt. Het karton isoleert vrij goed naar de vloer toe (ligt nog een handdoek onder ook) en dus wordt vrijwel alle koude van het koelelement aan de overschotels en dus aan het vlees doorgegeven.
Het vlees ontdooit dan stilletjesaan en wordt vast even snel opgegeten... ::)
Ik heb nog nooit een restje gevonden, alles wordt mooi opgegeten.

Zo kan ik zelfs 48 uur weggaan. Maar ik veronderstel dat alles na 36uur wel op is. Ze krijgen dan ook eten zodra we terug thuiskomen. Daartoe haal ik meestal kuikens uit in een afgesloten bakje in de koelkast op het moment dat we vertrekken.

Ik geef het wel in de garage, dus niet op de warmste plaats in het huis. Daar is het altijd vrij koel.
In de winter, als het maar 5-7° is in de garage, zou ik het koelelement zelfs achterwege laten. Anders heb ik kans dat het nog niet helemaal ontdooit is als ik terugkom ::)

Er zijn ook voedingsautomaten met een koelelement erin. Daar zou je ook kvv in kunnen doen, en dan kan je zelfs een tijd instellen waarop de compartimenten openen. Het lijkt me dat de kvv afgesloten nog langer goed blijft dan in open lucht.

De kvv maak ik trouwens zelf. Ik vries die dan ook in in dagporties. Het is dan een hele blok van 500gr in 1 stuk en dat ontdooit minder snel dan plakjes van een rol gekochte kvv. Dat scheelt ook wel natuurlijk...
Wow, wat een súper tip!!!!
[quote="Parelridder"]
Wow, wat een súper tip!!!!
[/quote]

Ik geloof niet dat ik veel zelf verzonnen heb hoor, het is een samenraapsel van tips hier op het forum.
Oh en nu ik het nalees weet ik niet of dat duidelijk is, maar in het doosje ligt dus onderaan het koelelement en daar dan de overschotel bovenop. Het doosje dient voor de isolatie maar natuurlijk vooral om ervoor te zorgen dat de overschotel op het koelelement blijft staan, zelfs als ze eruit eten. ;)
Wat ik ook nog doe is grote stukken gedroogd vlees neerleggen.
Sien vind dat normaal teveel werk al dat geknaag, maar als ze echt honger heeft neemt ze het wel.
Omdat het redelijk veel werk is, weet ik ook zeker dat ze het niet in 1x opeet.
Maar meestal gaat Sien gewoon mee ;)
Mochten mensen ook geen oppas hebben voor hun huisdieren en wat langer weg gaan.
Er zijn ook site waar je een oppassers kunt vinden.

http://www.blijehuisdieren.nl/
www.oopoeh.nl/over-oopoeh
huisdieroppas.goedbegin.nl/
voor-elkaar.net/

Ik heb zelf er geen ervaring overigens mee, ik heb meerdere buren en familie die ik kan in schakelen.
Hoop dat dit helpt om vakanties nog beter te laten verlopen :D
Groetjz Caro
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door