Dan is denk ik de enige conclusie dat ze niet op vers kunnen...
Of je moet gaan zoeken naar een betaalde oppas als je niemand hebt.
Moderators: koekje, pearlsofpassion
pearlsofpassion schreef: Wij gaan ook wel eens een weekendje weg.Wow, wat een súper tip!!!!
Dan laat ik gewoon kvv staan.
Ik geef ze eten net voor we vertrekken. Buikjes vol. En dan haal ik het eten voor de rest van de dagen uit de vriezer. Steenhard bevroren dus.
Dan leg ik in stenen ovenschotels die perfect in een doosje passen waar een bevroren koelelement onder ligt. Het karton isoleert vrij goed naar de vloer toe (ligt nog een handdoek onder ook) en dus wordt vrijwel alle koude van het koelelement aan de overschotels en dus aan het vlees doorgegeven.
Het vlees ontdooit dan stilletjesaan en wordt vast even snel opgegeten...
Ik heb nog nooit een restje gevonden, alles wordt mooi opgegeten.
Zo kan ik zelfs 48 uur weggaan. Maar ik veronderstel dat alles na 36uur wel op is. Ze krijgen dan ook eten zodra we terug thuiskomen. Daartoe haal ik meestal kuikens uit in een afgesloten bakje in de koelkast op het moment dat we vertrekken.
Ik geef het wel in de garage, dus niet op de warmste plaats in het huis. Daar is het altijd vrij koel.
In de winter, als het maar 5-7° is in de garage, zou ik het koelelement zelfs achterwege laten. Anders heb ik kans dat het nog niet helemaal ontdooit is als ik terugkom
Er zijn ook voedingsautomaten met een koelelement erin. Daar zou je ook kvv in kunnen doen, en dan kan je zelfs een tijd instellen waarop de compartimenten openen. Het lijkt me dat de kvv afgesloten nog langer goed blijft dan in open lucht.
De kvv maak ik trouwens zelf. Ik vries die dan ook in in dagporties. Het is dan een hele blok van 500gr in 1 stuk en dat ontdooit minder snel dan plakjes van een rol gekochte kvv. Dat scheelt ook wel natuurlijk...