Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Charlie5
Annemarie Rijnveld schreef: Sacha, waarom ben je bang over te stappen op vers (KVV of barf)?
Vind jij het bottengedoe een eng idee of ben je bang dat de algehele gezondheidstoestand misschien erdoor kan verslechteren?
Waarom ik zo bang ben..... De pup heeft al KVV (verschillende varianten van Carnibest) gehad, maar het werd gewoon niet beter, het bleef brij-ontlasting, soms wel 6 x per dag. Soms veranderde dat in spuitpoep. Daarom ben ik wat huiverig.... ben bang weer een déja-vu gevoel te krijgen. We hebben echt wel 3 à 4 maanden Carnibest geprobeerd, maar als je dan merkt dat hij de goede voeding gewoon niet opnam, dan denk je dat de voeding niet voldoet. Achteraf gezien bleek eigenlijk dat geen enkele voeding werd opgenomen. Alleen met die vieze Royal Canin ging het wel redelijk, minder overgeven, ontlasting ging wat beter. Hij kwam aan in gewicht, viel niet af.

Al onze vroegere honden hebben KVV gehad, dus wat dat betreft is er geen angst hahaha

Ondanks dat onze pup "slecht" voer heeft, ziet zijn vacht er super goed uit. Niemand begrijpt dit, maar hij verliest bijna geen haar, hij glimt van hier tot Tokio  :) :) :), geen hotspots of eczeem, geen jeuk... dus wat willen we nog meer  :biggrin2:
De biologische kokosolie extra vierge waar Lizzy het over heeft zou ik aanschaffen en gaan geven  :)
Dat hebben we in huis, dus dat krijgt hij al. We bakken zelf ons vlees ook in kokosolie, ook voor de mens heel gezond ;)
O ja, schrijf eens nauwkeurig op wat je geeft en hoe de reactie is misschien zie je zelf een lijn.
Dat doe ik al maanden (gelukkig) een soort pupdagboek  bijhouden over alle dingen dat hij eet, hoeveel keer ontlasting, hoe de struktuur, de kleur hiervan is. Welke medicijnen en welke reactie hierop. Zo hebben we kunnen ontdekken dat er een cyclus in zit.

Groetjes
Sacha
Door chamourel
ik zou zeker een ander merk kvv proberen sommige van mij krijgen van carnibest ook spuitpoep.
geen idee hoe het komt ::)
maar b.v op smuldier doen die het prima, en er zijn nog veel meer merken kvv.

sterkte, denk je een leuk pupje in huis te halen is het niks anders als ellende :-\ :-*
Door Charlie5
sommige van mij krijgen van carnibest ook spuitpoep.
Goh echt joh  ? Weer wat bijgeleerd  :biggrin2: Bij de vorige honden hadden we Naturalis. Daar gingen ze ook goed op. Alleen kon ik het op den duur heel moeilijk hier in de buurt nog krijgen, dus dan schakel je over op iets anders wat dan wel makkelijker te krijgen is.

Groetjes
Sacha
Sacha schreef: Waarom ik zo bang ben..... De pup heeft al KVV (verschillende varianten van Carnibest) gehad, maar het werd gewoon niet beter, het bleef brij-ontlasting, soms wel 6 x per dag. Soms veranderde dat in spuitpoep. Daarom ben ik wat huiverig.... ben bang weer een déja-vu gevoel te krijgen. We hebben echt wel 3 à 4 maanden Carnibest geprobeerd, maar als je dan merkt dat hij de goede voeding gewoon niet opnam, dan denk je dat de voeding niet voldoet. Achteraf gezien bleek eigenlijk dat geen enkele voeding werd opgenomen. Alleen met die vieze Royal Canin ging het wel redelijk, minder overgeven, ontlasting ging wat beter. Hij kwam aan in gewicht, viel niet af.
Ohja, sorry, dat schrijf je ook in je 1e bericht.

Idd ook hetgeen @chamourel schrijft, ben ik heel vaak in allerlei topics tegengekomen. KVV heb ik geen ervaring mee (kan ik in IT niet kopen) dus ik kan je niet raden, helaas.
Probeer je licht hierover eens op te steken.

Ik heb eens gekeken wat er in die RC voeding zit, ik sla dan wel stijl achterover te lezen dat jouw hond het daar redelijk op doet. :o  Er zit meer rommel in dan ik voor mogelijk hield:
Ingrediënten Royal Canin Hypoallergeen Dog hondenvoer:

Rijst, hydrolysaat van geïsoleerde soja-eiwit, dierlijke vetten, mineralen, hydrolysaat van gevogeltelever, bietenpulp, sojaolie, FructoOligo-Sacchariden, visolie, taurine, bernagieolie, L-tyrosine, Tagetes

(Afrikaan) extract (bron van luteïne)
Door Charlie5
Inmiddels zijn we weer wat verder...... wat we tot nu toe gedaan hebben is :

Het eten is veranderd.... geen dieetbrokken meer. Carnibest durfde ik niet meer. Ik had hier gelezen over smuldier.... Hier zijn we nu een paar dagen mee bezig.... Gaat goed !!!!  :D :D :D :D En ook hebben we Colostrum therapie ingeschakeld. Waarschijnlijk kennen jullie dit wel, maar hier toch nog de link voor de mensen die dit niet kennen : http://www.artsfoodproducts.nl/content/6-honden. Dit zou ook de heliobacter bacterie doden.... Liever dit dan antibioticum

Wilde ik jullie toch even laten weten  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Groetjes
Sacha
@Sacha, ik heb het nu ook gekocht voor Juma. (Colostrum therapie, maar dan de IT. uitgave)
Ik zocht eigenlijk L-Glutamina, maar de kruidendokter heeft mij uitgelegd dat het geen enkele zin heeft probiotica of L-Glutamine te geven aan een hond wiens darm beschadigd is door parassieten, infecties, schimmels, AB e.d.
De probiotica kan hier niet in aarden en de L-Glutamine door de beschadigingen kan ook niet veel uitrichten.

Volgens haar zou ik eerst met Colostrum aan de slag moeten (en dus tijdelijk stoppen met de probiotica), dit product versterkt de weerstand, bout het afweesrsysteem weer op, zorgt er voor dat er weer goede bacterietjes in de darmen komen enz. Het effect ziet men bijna onmiddellijk.

Dit eerst 15-21 dagen geven, dan de probiotica weer invoeren die dan een goede voedingsbodem ter beschikking heeft en eventueel als het nog nodig mocht zijn, L-Glutamina erbij.

We gaan vanaf morgen hiermee aan de slag.

Bedankt voor je tip!

PS: Gaat het nog steeds goed?
Door Charlie5
Hai Annemarie,

Wat goed dat jij het ook gaat proberen met de Colostrumtherapie. Het is inderdaad het juiste middel om de darmflora te laten herstellen.  :) :) :) Momenteel zit Kyno (onze pup) in de herstelfase (2 x daags gedurende 10 dagen). Hierna komt de onderhoudsdosering, dus 1 x daags toch wel voor een langere tijd.

Hoe het hier gaat ??? Eigenlijk gaat het best goed (ben ik wel heel voorzichtig hoor hihihi)  ;D ;D

Groetjes
Sacha

PS Wel een internationaal forum hier : Italië (jij) België (ik), ben wel Nederlandse maar woon in België.
Sacha schreef: Hai Annemarie,

Wat goed dat jij het ook gaat proberen met de Colostrumtherapie. Het is inderdaad het juiste middel om de darmflora te laten herstellen.  :) :) :) Momenteel zit Kyno (onze pup) in de herstelfase (2 x daags gedurende 10 dagen). Hierna komt de onderhoudsdosering, dus 1 x daags toch wel voor een langere tijd.

Groetjes
Sacha

PS Wel een internationaal forum hier : Italië (jij) België (ik), ben wel Nederlandse maar woon in België.
Ja leuk, er zijn ook barfers uit Amerika, Duitland, Portugal, Spanje, Frankrijk, Tjechie geloof ik ook nog.

Ik heb jouw produkt zitten vergelijken met die van mij:
Jij geeft de eerste tijd 5 gr. sochtends en 5 gr. 'savonds?
Staat er toevallig op jouw pot vermeld hoeveel per 100 gr. de samenstelling van het Colostrum is?
Ik kan die op de site niet vinden namelijk.

Mijn merk geeft als doses (voor kind=dus gelijk aan hond) dagelijks 1 sachet per dag op de nuchtere maag
en dat sachet bevat dan 1,8 gram.
compositie per 100 gr.:
proteine totali 63 gr
IgG                24 gr
IgA                1,5 - 3,5 gr
IgM                0,5 - 1,0 gr

IgF-1 (Fattore crescita naturale) 100 ug

Carboidrati totali (lattosio) 18 gr
Grassi totali                      max 2 gr

Vitamine 816, 4 - 972,4 mgr
Minerali 7,2 gr

Dat is dus een stuk minder. Ik vraag me af of dat misschien ligt aan een andere concentratie?
Door Charlie5
Hai Annemarie,
Jij geeft de eerste tijd 5 gr. sochtends en 5 gr. 'savonds?
Ja inderdaad, zo is het.

Ik heb net even op de verpakking gekeken, maar het enige wat ik kan vinden is :

Samenstelling :
Eiwit 73 %
Immunoglobulinen kleiner dan 35 %
Mineralen 6 %
Vet 2,8 %
Vocht 2,5 %
Vezel 0 %

Maar als je wilt, zal ik mijn licht eens opsteken bij deze en gene  ;)

Groetjes
Sacha
Bedankt, Sacha, Als jouw pot 100 gr is ? dan zullen de ingredienten wel berekend zijn per 100 gr. Meestal wordt het berekend per 100 gr meen ik
In dat geval heb jij meer eiwitten (dat zullen wel de proteine zijn denk ik)
de Ig's zijn bij jou ook misschien iets meer, hoewel de aanduideing <35 wel een beetje vaag is
en de rest scheelt niet zo heel veel

Hmm, dan zou ik ook best meer kunnen geven dan aangegeven staat. Moet ik toch maar even vragen.
Maar als je wilt, zal ik mijn licht eens opsteken bij deze en gene 
Graag, als je dat zou willen doen.

Groetjes, Annemarie
Door Charlie5
Hai Annemarie,
Als jouw pot 100 gr is ? dan zullen de ingredienten wel berekend zijn per 100 gr. Meestal wordt het berekend per 100 gr meen ik
Inderdaad is de pot 100 gr, dus ook zo berekend.

Verder heb ik mijn licht nog niet kunnen opsteken, niemand kunnen bereiken. (is ook vakantietijd) Ik hoop dat ik gauw wat meer weet te vertellen  :)

Groetjes
Sacha
Verder heb ik mijn licht nog niet kunnen opsteken, niemand kunnen bereiken. (is ook vakantietijd) Ik hoop dat ik gauw wat meer weet te vertellen 
OK Sacha, we wachten dan wel af. Bedankt in ieder geval.

Groetjes,
Annemarie
Door DJARA
Helaas mag ik het stokje hier over nemen.

Ik had al veel contact met Sacha over Kyno.
Ik heb Kyno ooit al eens mogen ontmoeten toen hij net 6 maanden was en sindsdien heeft hij mijn mijn "boven gemiddelde" aandacht zeg maar.

Hoe het nu met Kyno gaat is moeilijk te zeggen, maar dat het nog niet echt beter gaat is duidelijk.

Kyno heeft zich helaas van zijn wat minder mooie kant laten zien, met name naar de dochter des huizes maar inmiddels ook naar andere mensen en honden.
Hij is een aantal keer flink uitgevallen naar mensen en honden die hij "normaal gesproken" leuk vindt.
ook leek het er op dat hij  de dochter behoorlijk aan het uit proberen was.
Hij liep haar een aantal keer "bewust"onderuit en probeert de boel toch wel aardig te domineren.

Dit werd een onhoudbare situatie, omdat langzaam maar zeker het vertrouwen plaats begon te maken voor onzekerheid en angst bij de baasjes.
Of zijn nare gedrag nu wordt veroorzaakt door zijn ziek zijn of zijn karakter is niet duidelijk op dit moment, maar komende week wil ik ook een gedragsdeskundige naar Kyno laten kijken.

Na dit toch nog een tijdje aangekeken te hebben is vorige week het lijntje tussen baas en hond geknapt.
Dit heeft er toe bijgedragen dat Kyno nu is opgevangen door Beauceron in Nood.

BiN heeft natuurlijk als doel Beauceron's te herplaatsen.
Met Kyno zal dit lastig gaan en ik schat de kans dat dit gaat gebeuren op dit moment op nul eerlijk gezegd.
Zolang het ventje ziek is en blijft zal er niemand komen die zegt, doe mij hem maar, lijkt me fijn een zieke hond.

Ik ga Kyno bijstaan daar waar ik kan.
Ik wil morgen mijn DA eens naar hem laten kijken, want wellicht heeft zij weer een andere invalshoek.
Maar gezien de onderzoeken die inmiddels met het ventje zijn gedaan en reacties op meerdere fora, zie ik het allemaal zwaar in.

Hoe ver ga je ??  Hoe lang ga je door met onderzoeken??  Hoeveel medicatie ga je er nog instoppen??
Om over de kosten nog maar te zwijgen.

Hij is nu hier, en het gaat tot nog toe "goed"met hem.
Echter de eerste tekenen van zijn cyclus dienen zich aan, onrustig worden, overal i willen bijten en de puistjes onder zijn kin komen er aan....

Komende vrijdag is als het goed (???) is zijn "hoogtepunt" in zijn cyclus.
Hier help ik hem zo goed als ik kan door heen.

Inmiddels ben ik overgestapt tot vers voeren en BARF!
Hij kreeg al een paar weken Smuldier waar hij het redelijk op lijkt te doen.
Dit zet ik voort maar voeg dan ook langzaam aan andere dingen toe.

Ik weet het niet zo goed, maar ik overweeg om na komend weekend de medicatie af te bouwen. (Ik overleg dit uiteraard met mijn DA)
Ik wil eens zien wat er gebeurd als zijn lijfje het helemaal zelf moet doen met enkel wat hulpmiddelen als probiotica en dat soort zaken.

Het wordt voor Kyno heel grof gesteld er op of er onder.
Ik heb alle verslagen van de DA-en voor me liggen en door geworsteld, het lijkt allemaal zonder einde..............................

Het is een moeilijk dilemma, maar zo doorgaan heeft in mijn ogen ook weinig zin.
Als het MET medicatie niet lukt om hem beter te krijgen, wat is er dan op tegen om het ZONDER te proberen.
Dit gesleep langs dierenartsen en de geldautomaten, heeft dat zin???
Het dier over deze lijdensweg voort slepen als er niets lukt, heeft dat zin???

Ik weet het niet, en ik zit al weer met tranen in mijn ogen achter de pc.
Eerst maar eens zien dat we rust in de tent krijgen, daarna zien we verder.

Hier een paar foto's van het lieve ventje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door Juul
Wat geweldig dat je hem opgenomen hebt, Jeroen.
Giardia is getest, één keer? Ik zou dat misschien nog een keertje doen. Ik herken heel veel van dit verhaal in Falco, die giardia heeft gehad toen ie een maand of 4 was.

Ook het hele korte lontje in de periode dat hij zich niet lekker voelde, en de periodieke aanvallen van diarree, ook nadat hij behandeld en vrij was. Ik heb nooit dagen geteld ofzo, maar ik kan me herinneren dat er na een redelijke periode steeds een aantal slechte dagen kwamen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door