Helaas mag ik het stokje hier over nemen.
Ik had al veel contact met Sacha over Kyno.
Ik heb Kyno ooit al eens mogen ontmoeten toen hij net 6 maanden was en sindsdien heeft hij mijn mijn "boven gemiddelde" aandacht zeg maar.
Hoe het nu met Kyno gaat is moeilijk te zeggen, maar dat het nog niet echt beter gaat is duidelijk.
Kyno heeft zich helaas van zijn wat minder mooie kant laten zien, met name naar de dochter des huizes maar inmiddels ook naar andere mensen en honden.
Hij is een aantal keer flink uitgevallen naar mensen en honden die hij "normaal gesproken" leuk vindt.
ook leek het er op dat hij de dochter behoorlijk aan het uit proberen was.
Hij liep haar een aantal keer "bewust"onderuit en probeert de boel toch wel aardig te domineren.
Dit werd een onhoudbare situatie, omdat langzaam maar zeker het vertrouwen plaats begon te maken voor onzekerheid en angst bij de baasjes.
Of zijn nare gedrag nu wordt veroorzaakt door zijn ziek zijn of zijn karakter is niet duidelijk op dit moment, maar komende week wil ik ook een gedragsdeskundige naar Kyno laten kijken.
Na dit toch nog een tijdje aangekeken te hebben is vorige week het lijntje tussen baas en hond geknapt.
Dit heeft er toe bijgedragen dat Kyno nu is opgevangen door Beauceron in Nood.
BiN heeft natuurlijk als doel Beauceron's te herplaatsen.
Met Kyno zal dit lastig gaan en ik schat de kans dat dit gaat gebeuren op dit moment op nul eerlijk gezegd.
Zolang het ventje ziek is en blijft zal er niemand komen die zegt, doe mij hem maar, lijkt me fijn een zieke hond.
Ik ga Kyno bijstaan daar waar ik kan.
Ik wil morgen mijn DA eens naar hem laten kijken, want wellicht heeft zij weer een andere invalshoek.
Maar gezien de onderzoeken die inmiddels met het ventje zijn gedaan en reacties op meerdere fora, zie ik het allemaal zwaar in.
Hoe ver ga je ?? Hoe lang ga je door met onderzoeken?? Hoeveel medicatie ga je er nog instoppen??
Om over de kosten nog maar te zwijgen.
Hij is nu hier, en het gaat tot nog toe "goed"met hem.
Echter de eerste tekenen van zijn cyclus dienen zich aan, onrustig worden, overal i willen bijten en de puistjes onder zijn kin komen er aan....
Komende vrijdag is als het goed (???) is zijn "hoogtepunt" in zijn cyclus.
Hier help ik hem zo goed als ik kan door heen.
Inmiddels ben ik overgestapt tot vers voeren en BARF!
Hij kreeg al een paar weken Smuldier waar hij het redelijk op lijkt te doen.
Dit zet ik voort maar voeg dan ook langzaam aan andere dingen toe.
Ik weet het niet zo goed, maar ik overweeg om na komend weekend de medicatie af te bouwen. (Ik overleg dit uiteraard met mijn DA)
Ik wil eens zien wat er gebeurd als zijn lijfje het helemaal zelf moet doen met enkel wat hulpmiddelen als probiotica en dat soort zaken.
Het wordt voor Kyno heel grof gesteld er op of er onder.
Ik heb alle verslagen van de DA-en voor me liggen en door geworsteld, het lijkt allemaal zonder einde..............................
Het is een moeilijk dilemma, maar zo doorgaan heeft in mijn ogen ook weinig zin.
Als het MET medicatie niet lukt om hem beter te krijgen, wat is er dan op tegen om het ZONDER te proberen.
Dit gesleep langs dierenartsen en de geldautomaten, heeft dat zin???
Het dier over deze lijdensweg voort slepen als er niets lukt, heeft dat zin???
Ik weet het niet, en ik zit al weer met tranen in mijn ogen achter de pc.
Eerst maar eens zien dat we rust in de tent krijgen, daarna zien we verder.
Hier een paar foto's van het lieve ventje.