Het verwarde cavia topic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het verwarde cavia topic

Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Wat heb je dat mooi gedaan zo, Karin! Iedereen blij! En het ziet er geweldig uit.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaela schreef: zo 27 jul 2025, 08:41 Volgens mij lukt het me eindelijk om een filmpje te laten zien

https://youtube.com/shorts/GwLq3kjOYeQ? ... QaxpIq5rYY
Zoooo, ze hebben het leuheuk! Wat een leuk filmpje!
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Wat leuk dat filmpje! Je blijft kijken :D
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Leuk filmpje. Ik denk dat hun vast huis favoriet is :biggrin2:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

pearlsofpassion schreef: zo 27 jul 2025, 13:17 Wat een leuk moestuintje!

Je hebt volgens mij wel geen klimbonen gezaaid. Dus dan zijn die stokken een beetje overbodig. Maar wat een leuke perkjes en wat staat het er netjes bij! Zeker zonder mulchen. Dat lukt mij niet hoor, zo mooi onderhouden.
Super!
Haha ja klopt. Ik voelde me zo stoer met mijn stokken. Heb ik struikbonen ;D ik voelde me gewoon een beetje genaaid. Maar ze blijken onwijs lekker, dus dat maakt wel veel goed!
Ik wil wel mer gaan mulchen en nog wat beter leren hoeveel planten per oppervlakte. Heb soms zulke grote kale plekken. Maar mijn meneer kan onkruid wieden, die maakt zich elke twee weken ongeveer even kwaad en dan staat alles er pico bello bij!
pike schreef:Wat leuk dat filmpje! Je blijft kijken :D
Ja he, in het echt ook, ik vind ze zó leuk.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Een volledig buffet uit onze moestuin. Gras, paardenbloem, weegbree, tomaat, boerenkool, doorgeschoten broccoli scheuren, wat sla, wortelloof en snijbiet. Ze smullen! En ik vind het zo leuk om ze meerdere keren per week zoveel uit eigen tuin te geven!
IMG_7973.jpeg
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Wow!! Wat een heerlijke verwennerij voor de caviaatjes!
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik sluit me aan bij Lizzy. Ik kom ook terug als cavia bij jou :biggrin2:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

pike schreef: wo 30 jul 2025, 22:12 Ik sluit me aan bij Lizzy. Ik kom ook terug als cavia bij jou :biggrin2:

Ik wil jullie allemaal wel hebben ;D

Mijn moeder zei bij het zien van deze foto: je hebt 3 cavia’s, geen 30!
Maar ik wil er inmiddels best 30 ::)
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Dat is zeker een compleet feestmaal!
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Kaela schreef: do 31 jul 2025, 06:56 Ik wil jullie allemaal wel hebben ;D

Mijn moeder zei bij het zien van deze foto: je hebt 3 cavia’s, geen 30!
Maar ik wil er inmiddels best 30 ::)
😄 30 is wel heel veel, maar ze zijn wel super schattig.

Het is inderdaad veel, maar bladgroenten zijn ook volumineus en cavia's eten best wel veel, dus ik kan mij voorstellen dat het wel op raakt.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Het loopt natuurlijk weer uit de hand he ::)

Ik heb net een drogertje gekocht. Dan kan ik allerlei dingen die er van de winter niet zijn drogen. Bij de pluktuin hangen de struiken bijvoorbeeld vol met rozennobels. En ik dacht dan kan ik ook kruiden drogen en weegbree en paardenbloemblad. Kan dat lekker door het hooi.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Kaela schreef: do 07 aug 2025, 19:22 Het loopt natuurlijk weer uit de hand he ::)

Ik heb net een drogertje gekocht. Dan kan ik allerlei dingen die er van de winter niet zijn drogen. Bij de pluktuin hangen de struiken bijvoorbeeld vol met rozennobels. En ik dacht dan kan ik ook kruiden drogen en weegbree en paardenbloemblad. Kan dat lekker door het hooi.
;D

Er is volgens mij niet zoiets als te goed voor jouw dieren zorgen, dus kwaad kan het volgens mij niet :biggrin2:

Ik denk dat je hele blije cavia's hebt :smitten:
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Kaela schreef: do 07 aug 2025, 19:22 Het loopt natuurlijk weer uit de hand he ::)

Dat is een 5-sterrenhotel daar bij jou! :D
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nee joh dat is toch helemaal normaal? :biggrin2:

Hmmm, ik héb nog een drogertje. Ik hoor graag welke dingen goed bevallen om te drogen! Want het is wel een goed idee. Heb ook al na zitten denken om wortel etc te drogen (maar daarvan de meerwaarde tov gewoon vers nog niet echt bedacht).

Gelukkig beginnen ze hier nu wel zevenblad te accepteren. Da's fijn want ik heb er zo veel van en het is natuurlijk prima bladgroente - dat is iets wat lastig te kopen is want het wordt snel slap en een hele zak opvoeren is al snel te veel.

Hier hebben ze sinds deze week een camping;
2fb9b86c-c5a0-44c4-8278-3b3f2f46fce9.jpeg
Er zijn echt zoveel leuke huisjes en slaapplekjes :D en ik dacht dat dat eigenlijk vooral leuk was voor het zicht maar ze worden er zelf ook zo blij van. Elke keer als ik er wat nieuws in zet, worden ze er helemaal pruttelig van (dan lopen ze zo van priet priet priet we zijn op onderzoek) en komen er popcorn sprongetjes. Ze blijken het ook heel leuk te vinden om door de sliertjes aan de zijkant te lopen.

We hebben ook een aardbei en die slaapt zo goed als lekker zacht holletje (maar zit nu in de was)
6604ad23-4a65-418e-a729-4032f1d08349.jpeg

Plaats reactie