Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
Ik ben blij dat ik in het noorden van Nederland woon wat toch paar graden scheelt. Zit ook totaal niet te wachten op die hitte :-X en inderdaad vervelend voor de vierdaagse lopers. Jaren geleden vielen er doden met 32 graden en nu wordt het nog warmer..... Hopelijk maken ze de verstandige keuzes. Desnoods annuleren ze de dinsdag en starten ze woensdag met lopen wanneer het weer minder extreem heet wordt.
Door Charlie Angel
Ik vind het inderdaad zo sneu voor de vierdaagse lopers. Ik hoop dat ze daar een goede oplossing voor bedenken, want doorstrepen dit jaar zou echt heel vervelend zijn.

Door Kaio
Ik denk dat het hier een paar dagen binnen spelletjes met de airco wordt voor de honden.
Zo vaak gebruiken we de beneden airco eigenlijk niet maar met zulke dagen ben ik zo blij ermee, scheelt serieus heel veel zorgen om de honden.
Door Anne in Zweden
En ik heb serieus vanavond met muts en sjaal de avondwandeling gemaakt hier. :-X 11 graden en stevige wind. Gisteravond heb ik de houtkachel aangegooid.

Maar toch, liever 11 graden dan 41! :o
Door Charlie Angel
Anne in Zweden schreef:En ik heb serieus vanavond met muts en sjaal de avondwandeling gemaakt hier. :-X 11 graden en stevige wind. Gisteravond heb ik de houtkachel aangegooid.

Maar toch, liever 11 graden dan 41! :o
Dat is dan wel ineens een groot verschil zeg!
Hier was het ook wat frisser gisteravond en vannacht, maar niet zo dat een mits of jas nodig was.Afbeelding
Door Too
sam28 schreef: za 16 jul 2022, 09:18 Ja, die hoge temperaturen van maandag (31) en dinsdag (38) baren me zorgen. Jammer voor Cato en haar balkonliefde maar die dagen gaan toch echt alle deuren pot dicht. Eens kijken of ik morgen aan de buitenkant voor de ramen op de galerij doeken kan hangen. Daar staat de ochtendzon op tot 13.30 en dan komt de zon er aan de voorkant om 15.30 in tot dat ie onder gaat.
Ik zat te puzzelen op zonwering, mijn ideetje gaat bij mij nét niet (overal) werken maar aan een galerij kan het wel
Zuignappen met schroefdraad icm (meestal zilvergrijze) zonwerend doek (stoffenkraam op de markt heeft dat vaak voor niet al te veel geld)
Voor het mooie (en strak opspannen)zou je er nestels in kunnen slaan of met een naaimachine een verstevigd knoopsgat maken, al vermoed ik dat ik er een gaatje in zou prikken en t daarbij laten met het idee dat ooit een keer echt netjes te doen ;D

En verder idd alles dicht: gordijnen, ramen, deuren ... doe ik nooit lang genoeg ::) omdat t zo dicht (dûh) en opgesloten voelt.
Als de hitte lang aanhoudt MacGyver ik's nachts eea met gaaspanelen zodat álle ramen en balkondeuren open kunnen èn katten binnenblijven.
Door sam28
Ik heb aan de middagzon kant goede zonwerende doeken hangen. Helaas kan dat niet aan de buitenkant maar het scheelt toch. Op hete dagen de afgelopen weken was het max 25gr binnen. Ben benieuwd wat het de komende dagen gaat doen. Ik moet alleen vandaag iets hangen ook op het balkon.
Je galerijkant idee vind ik top! Ik ga daar ook eens op puzzelen maar verwacht dat ik er geen energie meer voor heb vandaag.
Door Ina
Misschien voor nu snel een idee om gewoon met lakens de ramen zoveel mogelijk (aan de buitenkant) af te schermen....scheelt allicht een paar graden.
Door Too
Aan mijn zonkant is het jammer genoeg ook geen echt logische optie hoor.
Máár vandaag gaat er wel wat gebeuren ... (als de puf er is) een rolgordijn in de keuken.
Geen gemuts meer met ad hoc oplossingen als het ineens bloody heet wordt een tafelkleed in t kozijn spijkeren maar "frrrt" zonwerend rolgordijn naar beneden doen.
Door Ronald
Ik klaag wel eens dat mijn nieuwe huisje niet echt een zonkant heeft... Nu ben ik van oorsprong best wel rossig, dus in de zon zitten is er voor mij sowieso niet bij. Maar als ik de komende dagen zie, ben ik wel heel blij dat het huisje geen zonkant heeft. Dus eigenlijk is dit geen klaag, maar meer een geluksmomentje :cool: :)
Door zurca
Voor mensen die een redelijk vlotte en vooral niet te dure oplossing zoeken om de zon van de ramen te houden;
Wij hebben bij ikea verduisterende rolgordijnen gekocht en deze opgehangen, buiten wel te verstaan. Echt ideaal! Een beetje regen kunnen ze ook wel hebben, wij halen ze wel weg als er echt flinke regen aankomt. Deze oplossing was bedacht ooit omdat het financieel niet haalbaar was om echte zonweringen aan te schaffen. Inmiddels doen we het zo al 12 jaar en hebben 1 keer nieuwe schermpjes gekocht....
DSC_0058-01.jpeg
DSC_0058-01.jpeg (6.56 MiB) 596 keer bekeken
Dit is in Garderen, omdat het thuis zo goed bevalt hebben we het hier ook.
Tegen het opwaaien hebben we ronde haken( :P) in het kozijn gedraaid zodat hier buizen door passen. Die houden bij wind het doek op de plaats.
Door eelke
Whaaaaaaa.

Mij rolluik voor de 3e keer in een paar weken stuk. Eerst was het de bandopdraaier, daarna de rol op het rolluik zelf (ging ie niet meer omhoog, kon ik mijn achterdeur niet uit) en vandaag zat ie vast en ging ie niet meer naar beneden. Vandaag wel zelf kunnen fixen, gelukkig.

Boodschappen doen. Loop ik het centrum uit met mijn zware tas, lopen er twee dames naast elkaar naar binnen terwijl ik naar buiten loop, bam dat werd een botsing. Beetje asociaal om naast elkaar te blijven lopen ::)

Maanden terug controleafspraak bij de tandarts gemaakt voor morgen, tandarts is ziek, volgende mogelijkheid, as donderdag maar dat krijg ik met werk niet geregeld, dus nu in oktober pas... jeetje.

Ik heb het idee dat ik een donderwolkje boven mijn hoofd heb hangen. Wat gezien het weer eigenlijk best lekker zou zijn, lekker fris :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door