Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
Thanx.

We zijn in de zee geweest. Heb de indruk dat dat ook helpt.
En de zalf die meneer haalde helpt ook. De blaasjes worden al iets platter op bepaalde plaatsen.

Pfff... We gaan ons er echt op voorzien voor in het vervolg ze. Citronellabandjes kopen, eucalyptus olie voor de muggenafweer en calendula/munt enz zalf om te verlichten moest er toch een beet komen. Normaal werkt die ik heb vrij goed, maar ik vond ze nu niet bij het pakken. En het nu dan dit...
Tis door het stuk krabben dat het nu zo erg is. :-\
Enfin, hopen dat het herstel doorzet en tzijn voor nu de laatste nachten in de caravan.
Door sam28
Sorry voor korte antwoord van daarvoor. Ik heb een chaotische en drukke ochtend gehad op mijn werk, ik was al kapot toen de wekker ging en we waren met 4 mensen (een anesthesioloog i.o, een recovery verpleegkundige i.o een anesthesioloog die over 1 maand met pensioen gaat en AL zijn kennis nog even wil uitleggen en ik zei de gek) om 1 patiënt in slaap te maken en om nu te zeggen dat we zo lekker de ruimte hebben bij de anesthesie.... :o Tel erbij op dat ik tussen 7.30 en 12.30 5 patiënten in slaap hebben gemaakt en weer wakker hebben laten worden. Ik heb niet kunnen zitten.

Ik was kapot. Ik ben kapot. Heb pizza gegeten omdat blijkbaar naar de supermarkt lopen om wat te kopen minder energie kostte dan de groentela open trekken en rauwkost maken. ;D Ik had overigens meer zin in die rauwkost. ;D

Maar goed, fijn dat de zee ook gewerkt heeft. Dat is ook lekker fris en natuurlijk lekker zout!!
En die Bite-Away stick die me is aangeraden werkt overigens ook als een trein!!! De hitte is 5 seconden gemeen maar ik heb inderdaad daarna geen jeuk meer. :biggrin2: De koop van de week geweest!
Door pearlsofpassion
Zou dat gaan voor een kind?
Even op z'n tanden bijten is niet bepaald zn sterktste kant ::)
En kan dat geen kwaad dan, de hitte? Krijg je dan geen lichte brandwonde? Mag het ook voor kinderen (gevoeligere huid vermoed ik)?

Enne, geen probleem hoor. Dat je korter was. Ik overval je ook met een vraag op een duidelijk, compleet onhandig moment. :-[ :-[ :-[
Door sam28
Dit is wat de site van Bite Away zelf zegt over het gebruik ervan met kinderen;
"Bij kinderen die de werking kunnen begrijpen, kunnen de ouders de behandeling geven. Het is belangrijk dat het kind van tevoren begrijpt wat er gebeurt: De punt van de heler wordt even heet en dat kan een beetje onaangenaam zijn, maar daarna houdt de jeuk meestal snel op. Omdat de huid van kinderen gevoeliger is, moet voor hun behandeling altijd een impuls van 3 seconden worden gekozen."

Zo werkt het;
"De geconcentreerde warmte kan onaangenaam aanvoelen en bij gevoelige personen leiden tot een kortdurende roodkleuring van de huid, en in zeldzame gevallen ook tot huidirritatie.
bite away® wordt met het keramische contactvlak op de plek van de steek of beet geplaatst. De beide knoppen bieden keuze uit twee behandeltijden.

3 seconden bij het eerste gebruik en bij personen met een gevoelige huid OF
5 seconden voor normaal gebruik

Na één druk op een van de beide knoppen wordt het contactvlak verhit tot ca. 51°C en wordt die temperatuur 3 of 5 seconden vastgehouden. Het vermoeden bestaat dat de warmte-impuls verschillende signaalpaden in het lichaam activeert, de immuunreactie positief beïnvloedt en de ontstekingsreacties onderdrukt. "

https://www.bite-away.com/nl/

Ik ben echt enthousiast zoals je leest.
pearlsofpassion schreef:Enne, geen probleem hoor. Dat je korter was. Ik overval je ook met een vraag op een duidelijk, compleet onhandig moment. :-[ :-[ :-[
En is oke hoor, ik kon mijn ogen gewoon amper open houden maar wilde graag reageren omdat ik nog vers weet hoe vreselijk ellendig je je kan voelen met zoveel jeuk. Ik had er ook voor kunnen kiezen BP niet te openen voor ik had geslapen. ;D
Door Kim_S
Dochterlief voelt zich alweer beter, en nu ben ik geveld, hoogstwaarschijnlijk ook corona dus, net als zij. Hoewel mijn zelftesten al 3 dagen op rij negatief zijn, toch maar naar de huisarts geweest voor een PCR test. En me ziek gemeld, maar even een paar daagjes rustig aan doen. Ben benieuwd naar de uitslag.
Door Ronald
CindyMayella schreef: vr 15 jul 2022, 11:52 Ben wel een beetje klaar met de warmte 😣….. heb een plat dak, dus extra warm….. :-\
Dat is het voordeel van het noorden :)

Het is hier sowieso op dit moment iets koeler, maar in huis is het nu een graad of 19. En dat is goed te doen.
Vanmorgen vroeg alles tegen elkaar open gezet en het beetje wind dat er was, deed wat de wind moest doen.
Door Kim_S
Kim_S schreef: vr 15 jul 2022, 09:20 Dochterlief voelt zich alweer beter, en nu ben ik geveld, hoogstwaarschijnlijk ook corona dus, net als zij. Hoewel mijn zelftesten al 3 dagen op rij negatief zijn, toch maar naar de huisarts geweest voor een PCR test. En me ziek gemeld, maar even een paar daagjes rustig aan doen. Ben benieuwd naar de uitslag.
Positief. Voor het eerst in 2,5 jaar.
Met een hogere Ct waarde dan dochterlief, dus minder virusdeeltjes gemeten (voor de kenners onder ons ;) ), wat misschien ook wel de negatieve zelftesten verklaart.
Voel me desondanks knap beroerd :-X
Hopelijk snel weer over :duimen:
Door dinky89
Beterschap Kim! Hoor best veel die het 2,5 jaar buiten de deur hebben weten te houden die het nu wel krijgen. Doe maar rustig aan :-*
Door Sonja
Kim_S schreef: vr 15 jul 2022, 20:24 Positief. Voor het eerst in 2,5 jaar.
Met een hogere Ct waarde dan dochterlief, dus minder virusdeeltjes gemeten (voor de kenners onder ons ;) ), wat misschien ook wel de negatieve zelftesten verklaart.
Voel me desondanks knap beroerd :-X
Hopelijk snel weer over :duimen:
Beterschap! Voor mij is het ook de eerste keer. Ik begon ook met een verkoudheid en negatief testen, maar toen de meneer hier erg ziek werd heb ik nog maar een keer getest en toen waren we hier thuis allemaal positief. Intussen heb ik het ergste wel weer gehad.
Door Kaio
CindyMayella schreef: vr 15 jul 2022, 11:52 Ben wel een beetje klaar met de warmte 😣….. heb een plat dak, dus extra warm….. :-\
Bereid je dan maar vast voor . Mijn weerapp meldt nu voor dinsdag hier 41 graden ! :o ( net over de grens van Limburg)
Door sam28
Ja, die hoge temperaturen van maandag (31) en dinsdag (38) baren me zorgen. Jammer voor Cato en haar balkonliefde maar die dagen gaan toch echt alle deuren pot dicht. Eens kijken of ik morgen aan de buitenkant voor de ramen op de galerij doeken kan hangen. Daar staat de ochtendzon op tot 13.30 en dan komt de zon er aan de voorkant om 15.30 in tot dat ie onder gaat. Ik heb ook 2 koelmatten bestelt voor de katten, die komen als het goed is vandaag. Ik ben wel blij dat ik dinsdag moet werken tot 13u. ;D Daarna stap ik de airco gekoelde auto in die in de parkeergarage staat en krijg ik de klap als ik om 14u de auto voor de deur thuis parkeer en uit stap.
Ik hoop dat het snel donderdag is!!
Door Sonja
Ja, die temperaturen hoeven van mij ook niet. Ik heb gisteren de mobiele airco maar vast tevoorschijn gehaald.
Vind het ook sneu voor de vierdaagselopers. Kan het eindelijk weer na de coronacrisis, kunnen ze straks niet lopen vanwege de hitte. :(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door