Dit is wat de site van Bite Away zelf zegt over het gebruik ervan met kinderen;
"Bij kinderen die de werking kunnen begrijpen, kunnen de ouders de behandeling geven. Het is belangrijk dat het kind van tevoren begrijpt wat er gebeurt: De punt van de heler wordt even heet en dat kan een beetje onaangenaam zijn, maar daarna houdt de jeuk meestal snel op. Omdat de huid van kinderen gevoeliger is, moet voor hun behandeling altijd een impuls van 3 seconden worden gekozen."
Zo werkt het;
"De geconcentreerde warmte kan onaangenaam aanvoelen en bij gevoelige personen leiden tot een kortdurende roodkleuring van de huid, en in zeldzame gevallen ook tot huidirritatie.
bite away® wordt met het keramische contactvlak op de plek van de steek of beet geplaatst. De beide knoppen bieden keuze uit twee behandeltijden.
3 seconden bij het eerste gebruik en bij personen met een gevoelige huid OF
5 seconden voor normaal gebruik
Na één druk op een van de beide knoppen wordt het contactvlak verhit tot ca. 51°C en wordt die temperatuur 3 of 5 seconden vastgehouden. Het vermoeden bestaat dat de warmte-impuls verschillende signaalpaden in het lichaam activeert, de immuunreactie positief beïnvloedt en de ontstekingsreacties onderdrukt. "
https://www.bite-away.com/nl/
Ik ben echt enthousiast zoals je leest.
pearlsofpassion schreef:Enne, geen probleem hoor. Dat je korter was. Ik overval je ook met een vraag op een duidelijk, compleet onhandig moment.

En is oke hoor, ik kon mijn ogen gewoon amper open houden maar wilde graag reageren omdat ik nog vers weet hoe vreselijk ellendig je je kan voelen met zoveel jeuk. Ik had er ook voor kunnen kiezen BP niet te openen voor ik had geslapen.