Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
:duimen: :duimen:

Heb vanochtend een MRI gehad van mijn oor/hoofd met contrast. Dat contrast was even naar want ik voelde het door mijn lijf jagen en kreeg er hartkloppingen van en het gevoel te gaan flauwvallen.
Ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Door dinky89
Ik snap werkelijk niets meer van Dinky. Thuis bij het opstaan is hele achterkant stijf en miauwt ze klaaglijk en blaast ze. Bij de DA liet ze juist alles toe bij de achterpoten en was het helemaal soepel te bewegen zonder dat ze een pijnsignaal liet zien :???: Wel liet ze bij haar nek wat pijn zien dus nadat de DA alles uitgebreid heeft bewogen heeft ze pijnstilling gekregen voor een week en daarna opnieuw telefonisch consult. Hopelijk is ze daarna weer helemaal de oude
Door pearlsofpassion
Kleintje was op sterven na dood, maar bij de DA had ze nog steeds gewoon praatjes..
Daar kan je idd niet op afgaan. :-\

Beterschap voor Dinky. Hopelijk is het niets en volgende week weer genezen.
Door Elf
sam28 schreef: do 05 nov 2020, 15:38 angst en adrenaline maskeren vaak klachten.
Hopelijk knapt ze goed op van die pijnstillers.
Over adrenaline gesproken, waarschijnlijk komen jouw klachten van de contrastvloeistof daarvandaan. Bij mij wel althans. Ik krijg precies dezelfde verschijnselen: hartkloppingen en flauw van mij hè. Mij werd gezegd dat dat door de adrenaline in de contrastvloeistof zou komen. Nu ben ik geen deskundige maar dat zij de radioloog die mn pols kwam checken ;)
Door Kaela
Dames, dank voor de hulp! De quiz is af. Op een van de weetjes pagina's die jullie posten vond ik zo'n leuke: waarom zijn de tanden van een bever oranje?

@Sam sterkte met het herstellen van het onderzoek en hopelijk geeft de uitslag iets waar je makkelijk wat aan kan doen!

@ Dinky beterschap voor lieve Dinky!
Door eelke
Waarom dan?

Ahh Dinky, ja dan blijft het zo vaag hé. Hopelijk snel opknappen en ga je nooit weten wat er precies was.

Hier ook op het dierenartsbankje; voor de derde keer in (1,5 maand? ofzo?) anaalklierontsteking. Volgens mij nog geen dicht abces, de pus lekt 'gewoon' uit zijn anus en het is niet verdikt. Daar. Want tussen zijn anus en staart heeft hij wel een raar uitstulpsel, dat zit me niet lekker (iets met verhoogde kans op anaaltumoren na castratie :-X ).
Vind het zo zielig steeds, het doet m zo'n pijn.
Door dinky89
Het was ook erg leuk om mee te denken Kaela :)

De pijnstilling doet iig zijn werk bij dinky dus dat is fijn :) ze is met haar 14 jaar natuurlijk niet meer de jongste.

Arme Joep dat hij daar alweer ontsteking heeft zitten :( je voelt je dan ook zo machteloos. Hopelijk trekt het snel weer weg nu de pus weg kan komen
Door eelke
dinky89 schreef: do 05 nov 2020, 17:45 Het was ook erg leuk om mee te denken Kaela :)

De pijnstilling doet iig zijn werk bij dinky dus dat is fijn :) ze is met haar 14 jaar natuurlijk niet meer de jongste.

Arme Joep dat hij daar alweer ontsteking heeft zitten :( je voelt je dan ook zo machteloos. Hopelijk trekt het snel weer weg nu de pus weg kan komen
Oh dat is fijn! Verbetering.

Ik denk niet dat het wegtrekt. 3 weken terug zijn we voor het laatst geweest en toen was rechts ontstoken, maar het kanaaltje naar de darm nog open en kon ze ze dus uitknijpen. Een paar weken ervoor was links ontstoken, maar toen was het een abces geworden wat naar buiten open barstte. Nu weet ik het niet, maar het is weer erg smerig.
Door Kaela
eelke schreef: do 05 nov 2020, 17:22 Waarom dan?

Ahh Dinky, ja dan blijft het zo vaag hé. Hopelijk snel opknappen en ga je nooit weten wat er precies was.

Hier ook op het dierenartsbankje; voor de derde keer in (1,5 maand? ofzo?) anaalklierontsteking. Volgens mij nog geen dicht abces, de pus lekt 'gewoon' uit zijn anus en het is niet verdikt. Daar. Want tussen zijn anus en staart heeft hij wel een raar uitstulpsel, dat zit me niet lekker (iets met verhoogde kans op anaaltumoren na castratie :-X ).
Vind het zo zielig steeds, het doet m zo'n pijn.
Beterschap voor Joep! Klinkt ontzettend naar voor hem en zorgwekkend dat het steeds terug komt!

Ze hebben oranje tanden omdat er ijzer in hun tanden zit en dat roest!

Ik heb er multiple gok van gemaakt en de andere opties zijn dat ie last tanderosie heeft, dat het komt door het knagen aan wortels en dat ie helemaal geen oranje tanden heeft (met een hele duidelijke foto met oranje tanden er naast)
Door pike
Kaela schreef: do 05 nov 2020, 19:10 Beterschap voor Joep! Klinkt ontzettend naar voor hem en zorgwekkend dat het steeds terug komt!

Ik heb er multiple gok van gemaakt en de andere opties zijn dat ie last tanderosie heeft, dat het komt door het knagen aan wortels en dat ie helemaal geen oranje tanden heeft (met een hele duidelijke foto met oranje tanden er naast)
;D ;D alsof er overal in beverland van die mooie oranje wortels groeien ;D ;D
Door eelke
Kaela schreef: do 05 nov 2020, 19:10 Beterschap voor Joep! Klinkt ontzettend naar voor hem en zorgwekkend dat het steeds terug komt!

Klier is gespoeld in er zit ab zalf in. Dus dat is 'mooi', want wat ook mijn plan zou zijn. De bult is niet oké, als in; die zit er ineens, dus als het geen ontsteking als in een puist ofzo is, dan moet ik bedenken wat ik wil. Biopt, weghalen of niets doen :-\ best wel ruk.
Door Kaela
pike schreef: do 05 nov 2020, 21:11

;D ;D alsof er overal in beverland van die mooie oranje wortels groeien ;D ;D
Haha precies!

Het was een succes. Heel erg gezellig en er werd hard nagedacht over de vragen. Het is best verrassend wat andere mensen wel en niet weten.
Door Lizzy
eelke schreef: do 05 nov 2020, 21:39 Klier is gespoeld in er zit ab zalf in. Dus dat is 'mooi', want wat ook mijn plan zou zijn. De bult is niet oké, als in; die zit er ineens, dus als het geen ontsteking als in een puist ofzo is, dan moet ik bedenken wat ik wil. Biopt, weghalen of niets doen :-\ best wel ruk.
He bah :-\ . Zijn dat de opties die je hebt? Wat zou jouw dierenarts zelf doen? (die vraag stel ik mijn dierenarts als er meerdere opties zijn).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door