Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door -Annemarie-
dinky89 schreef:
Ik ook! Dacht wat is er nou aan de hand, is het de waarschuwing die toch algemeen bekend zou moeten zijn ::)
Nou, dat. Bewaar die NL Alert voor echte noodgevallen. Dit slaat echt nergens op. Onnodig paniek zaaien.
Door Kaio
Volgens mij is die NL alert de laatste stuiptrekking om te proberen het voor elkaar te krijgen dat niet iedereen massaal overal heen gaat.
Mijn glazen bol zegt, maandag spoedvergadering 2e kamer, andere maatregelen.
Niet normaal meer al die foto's van wandelelaars :-X
Ik ben blij met ons huisje dat aan de rand van een dorp met 3 straten ligt tussen weilanden en bosjes moet ik eerlijk bekennen!

-Annemarie- schreef: Nou, dat. Bewaar die NL Alert voor echte noodgevallen. Dit slaat echt nergens op. Onnodig paniek zaaien.
Nou ja, het is zondag, mooi weer en net als gisteren zullen er vandaag een hoop mensen op uit willen trekken, dus ik vind het wel ergens op slaan.
-Annemarie- schreef: zo 22 mar 2020, 11:42 Nou, dat. Bewaar die NL Alert voor echte noodgevallen. Dit slaat echt nergens op. Onnodig paniek zaaien.
En dit is dat niet? Een noodgeval?
Ik vind het een prima iets om idd de mensen zover te krijgen dat ze verstandig gaan doen, zonder lockdown. Of het gaat werken.... :-\
Door eelke
-Annemarie- schreef: zo 22 mar 2020, 11:42 Nou, dat. Bewaar die NL Alert voor echte noodgevallen. Dit slaat echt nergens op. Onnodig paniek zaaien.
Nou vind ik ook, ik vind die dingen voor echte acute zaken. Zo verliest het zijn waarde, denk ik.

@Kaio, daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben.
Door Mandarijn
Nou moet wel bekennen dat ik naar boven wou rennen om de ramen te sluiten. Dacht aan een flinke brand
Door sam28
Ik lees hier die NL alert en dacht HUH? ik heb niks gehad.
Maar heb die meldingen uitstaan omdat ik mezelf steeds een flauwte schrik als het er voor komt. :-X

Ik vind het wel een zinnige melding, ja het is voor noodgevallen, maar het is een zonnige zondag en gister waren er al belachelijk veel mensen buiten. Laat staan vandaag en met die melding hoop ik eigenlijk dat het groepje idioten die nu nog lekker bootcampen in het park of weet-ik-veel-wat in parkjes hutje mutje, daar wakker van zijn geschrokken. Maar misschien is dat ijdele hoop.
Door Kim_S
Lizzy schreef: zo 22 mar 2020, 11:14 Oh getver. Wat een narigheid :( . Hebben jullie tot zo ver echt apart geleefd van elkaar?
Nou ja, dat niet echt want dat is door de indeling van het huis onmogelijk...
Maar we kwamen toch bijna niet in elkaars buurt. Blijkbaar was het niet goed genoeg dus. Hopelijk komt hij er net zo doorheen als ik (als in zonder ziekenhuis).

De kindertjes hoesten af en toe, maar die spelen en rennen en springen dus die voelen zich zeker niet ziek.

Laat dit nou maar corona zijn, dan kunnen we straks bijdragen aan de groepsimmuniteit!
Door MillyMol
eelke schreef: zo 22 mar 2020, 11:57 Nou vind ik ook, ik vind die dingen voor echte acute zaken. Zo verliest het zijn waarde, denk ik.

@Kaio, daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben.
Hoe acuut denk je dat dit is? Moeten we dan in een situatie zitten zoals in Spanje? Iran? Italië? Of mag het alleen als een of andere chemische fabriek giftige stoffen heeft uitgestoten die zich als een virus over een groot gebied verspreiden? Over twee a drie weken gaan we de gevolgen zien van wat zich gisteren en vandaag afspeelt op diverse plekken in het land.
Door pike
Ik schrok me ook rot, keek gelijk naar buiten waar de rookwolken hingen ;D
Maar ze hebben dat niet voor niets gestuurd, ik las een bericht van Natuurmonumenten dat de gebieden overspoeld worden met duizenden bezoekers. Of ze alsjeblieft weg willen blijven het is zo druk dat het gewoon niet verantwoord is. Wat bezielt de mensen toch in hemelsnaam????

Hiernaast bij mijn buurvrouw, 94 jaar oud, allemaal familie op bezoek. :-X

Ik heb vanochtend boodschappen besteld. Ik had gedacht om dinsdag te laten bezorgen, maar het kon pas woensdag. Nou ja, dat valt dan nog mee.
Door eelke
MillyMol schreef: zo 22 mar 2020, 12:14 Hoe acuut denk je dat dit is? Moeten we dan in een situatie zitten zoals in Spanje? Iran? Italië? Of mag het alleen als een of andere chemische fabriek giftige stoffen heeft uitgestoten die zich als een virus over een groot gebied verspreiden? Over twee a drie weken gaan we de gevolgen zien van wat zich gisteren en vandaag afspeelt op diverse plekken in het land.
Niet acuut als in, iedereen moet binnen 5 min naar binnen, ramen, deuren dicht of dat er een kind ontvoerd is ofzo.

Ik vind de situatie zeer ernstig. Maar ik ben bang dat dit alleen maar averechts werkt. Er is nl ook een grote groep die het allemaal overdreven vindt en ik denk niet dat die onder de indruk zijn van zo'n alert. Ik ben bang dat die het alleen maar nog meer overdreven en paniekzaaierij vinden.
Door Kaio
Wat ik overigens vaak tegenkom nu is dat dierarts niet als vitaal beroep gezien wordt en dat deze dus met lock down dicht moeten?
Ik mag serieus hopen dat dat gewoonweg niet waar is....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door