Zo te zien heeft Jara genoten van haar lamsvlees!
De discussie wel of niet voeren van een heel prooidier...ik zou het denk ik niet kunnen om mijn honden een heel lammetje voor te zetten. Dat is gevoelsmatig, omdat ik lammetjes te leuk vind.
Van de andere kant heb ik zoiets van 'dood is dood' en kan ik prima een lamskop voeren of een reeënkop zien als voer voor de honden. Maar ja, daar zit geen lijfje meer aan.

Ik hoef echter niet te zien hoe een dier gedood word ...

(door een slager of hond)
Dit lammetje is dood geboren, het was zonde geweest als hij de kliko in was gegaan. Ik heb er geen moeite mee om dit kort te zien via de PC, maar denk dat ik dat irl niet zo makkelijk zou kunnen.
Het idee dat de hond later zomaar een pas gestorven dier zal opeten...?? Ik geloof daar niet in. Mijn honden kunnen prima van een vis afblijven die dood langs de waterkant drijft. En ook kunnen zijn prima van hap-klare vleesjes afblijven die in de woonkamer of keuken in een doos op de grond liggen.
Als je hond weet waar de grens ligt is het prima.
Hier is het zo dat ze eigenlijk alleen mogen eten wat ik hun geef en wat ze in hun voerbak voorgezet krijgen. Bij Jara ligt de grens waarschijnlijk bij het gegeven vlees of het gegeven prooidier in huis of tuin.
Ik kan me nog herinneren dat er pas geleden nog een topic was waarin foto's stonden dat Jara een gevonden halve eend kwam brengen....als het zo 'onverantwoord' was om hele prooidieren te voeren, had Jara die halve eend op gegeten ipv terug te brengen.