Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nadia
Ik zeg: Niet doen. maar das puur mijn eigen idee. 65 euro kan nooit veel zijn. Ik weet niet wat je er in wilt malen. Alleen vlees zal uiteraard prima gaan. Maar wil je ook bot malen, zou ik voor een echte degelijke gaan. Maar wellicht is deze dat? Dat zou ik je niet kunnen vertellen.
Door Limbabnees
Ik heb die van Kijkshop, 40.00 Euro en doet het redelijk :)
Kippennekjes maalt hij ook.
Loopt wel vast op pens met de kleine gaatjes.
Die gebruik ik niet meer, geeft alleen maar pap.
Ik boor ze op to 3 grote sleuven :)
Door Limbabnees
Nou die vleesmolen die ik bij de kijkshop weg heb, heeft toch weer zijn nadelen.
Het tandwielen zijn van plastic en even een vastloper kan al funest zijn.
Verdomd taai kopvlees :)
Botjes wil die wel.

Ik heb hem dus al aan moeten passen, zodat die niet meer slipt :(

Ik ga toch kijken voor wat beters.

Het is jammer dat die lintzaag hier beneden een tijdje terug verkocht is :(
Door Limbabnees
Limpy schreef: Tandwielen van plastik?
Gaat die vast toch wel snel hemelen met botjes vrees ik....
Doe mij maar gewoon een handmolen, goed voor de spierballen!
Het liefste gebruik ik ook mijn handen, maar ik ben beperkt.
Door Cindy de Wolf
madeleine schreef: Niemand die een lintzaag heeft en schoonmakt?  :o :biggrin2:
O jawel gisteren nog ;D Het is niet heel erg makkelijk maar ook niet heel erg moeilijk. Als ik veel in 1 keer zaag dan maak ik hem daarna direct schoon maar als ik alleen bijvoorbeeld een lamsribje door de midden zaag niet, is ook niet nodig want dan blijven er amper/geen vleesrestjes achter. Als ik veel gezaagd heb begin ik met de "hompjes"vlees eruit te halen zij het met mijn vingers en op de moeilijkere bereikbare plaatsen met een theelepeltje ofzo, als dat gedaan is, maak ik hem met een vaatdoekje verder schoon en daarna spuit ik hem even voor de zekerheid in met Dettol wat ik een paar minuutjes laat intrekken en daarna opnieuw afneem. En dan kan hij er weer even tegenaan. Dit hele proces duurt ca een halfuurtje en doe ik ca 1 keer per maand maar dat is afhankelijk van hoeveel er binnenkomt en hoeveel ik zaag.
Door Cindy de Wolf
Limbabnees schreef: Nou die vleesmolen die ik bij de kijkshop weg heb, heeft toch weer zijn nadelen.
Het tandwielen zijn van plastic en even een vastloper kan al funest zijn.
Verdomd taai kopvlees :)
Botjes wil die wel.

Ik heb hem dus al aan moeten passen, zodat die niet meer slipt :(

Ik ga toch kijken voor wat beters.

Het is jammer dat die lintzaag hier beneden een tijdje terug verkocht is :(
Ik ben nog altijd zeer gehecht aan mijn Kenwood ;) kost wel wat >220 maar met de aangepaste schijf draait die eigenlijk nergens zijn motor voor om :D alleen hertenribben doe ik nier (meer) daar brak mijn mesje op maar de motor had er geen problemen mee. Ik maal kip, eend, parelhoen, kwartel, haas, konijn, kalkoen, jonge lams en geitenribben, paardenstaart. En ook alle soorten orgaan en spiervlees zo ook pens, geen enkel probleem. Ik heb nu ruim een jaar deze machine dus hij heeft al veel kilo's er doorheen gestampt.

En niet geheel onbelangrijk alle losse breekbare onderdelen zijn opnieuw te bestellen tegen een schappelijk prijs. Het mesje kostte 9.

O enneh ik ben ook erg gehecht aan mijn lintzaag, mijn lintzaag komt uit 2005 en levert nog altijd erg trouwe dienst. Ik verslijt ca 3 a 4 zagen per jaar.
Door madeleine
Cindy de Wolf schreef: O jawel gisteren nog ;D Het is niet heel erg makkelijk maar ook niet heel erg moeilijk. Als ik veel in 1 keer zaag dan maak ik hem daarna direct schoon maar als ik alleen bijvoorbeeld een lamsribje door de midden zaag niet, is ook niet nodig want dan blijven er amper/geen vleesrestjes achter. Als ik veel gezaagd heb begin ik met de "hompjes"vlees eruit te halen zij het met mijn vingers en op de moeilijkere bereikbare plaatsen met een theelepeltje ofzo, als dat gedaan is, maak ik hem met een vaatdoekje verder schoon en daarna spuit ik hem even voor de zekerheid in met Dettol wat ik een paar minuutjes laat intrekken en daarna opnieuw afneem. En dan kan hij er weer even tegenaan. Dit hele proces duurt ca een halfuurtje en doe ik ca 1 keer per maand maar dat is afhankelijk van hoeveel er binnenkomt en hoeveel ik zaag.
Aaah okee!! Lijkt me dus wel een heel handig barfgereedschap.
Kan je zo'n zaag dan makkelijk vervangen? Of moet je daar heel handig in zijn??  :D
Wat een vragen he.. hihi
Door Cindy de Wolf
madeleine schreef: Aaah okee!! Lijkt me dus wel een heel handig barfgereedschap.
Kan je zo'n zaag dan makkelijk vervangen? Of moet je daar heel handig in zijn??  :D
Wat een vragen he.. hihi
Laat ik het zo zeggen vandaag echt kapot vandaag nieuwe besteld ;D alleen dan wel eentje met net iets meer ruimte, deze heeft ca 8cm wat er onderdoor past en degene die ik op het ook heb als die van mij ooit kapot gaat heeft 15,5cm wat er onderdoor past. in 80% van de gevallen past het wel maarja he die 20%...die van 15,5cm is rondom de 300 euro.

De zaag vervangen is zo gedaan, max 5 minuten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door