Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Kruimel schreef: Jouw da zou dit moeten weten en had dus niet mogen enten. Het risico dat Breezer ziek wordt van de enting is heel wat groter dan het risico dat hij elders de ziekte zou opdoen. En het risico dat hij ondanks de enting niet beschermd is is dus ook levensgroot.
En het erge is dat dierenartsen aan de lopende band niet gezonde dieren enten :-\ Ik kan dit soort dingen nooit zo goed begrijpen...
Bij mij op de behendigheid was een hond met epileptie ook gewoon geënt...  :-\
Laatst gewijzigd door Laura2004 op wo 14 mei 2008, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb nu 2x de ontstoken plekken schoongedept met de Listerine, en ik moet zeggen het lijkt wel alsof het heel erg goed helpt. Sommige dikke bulten springen eindelijk open zodat alle rotzooi er uit kan. En Breezer lijkt het nog lekker te vinden ook, hij protesteerd niet en is volgens mij blij dat de druk eraf is.
Afbeelding

Werkelijk, ik kan hier met de beste wil van de wereld niet bij met mijn pet. Dat jij blijkbaar niks leest over de gevaren van vaccineren: dat is 1 ding. Maar dat jouw DA het left heeft zo'n zieke hond als Breezer te vaccineren die op de prednison staat: is werkelijk een schande. En buiten dat het een schande is: vind ik het om te huilen ook.

Er is een gegronde kans dat alle problemen die jouw hond heeft ooit veroorzaakt zijn door een reactie op de entingen. Geloof het of niet, het is echt feit dat dit soort problemen juist ontstaan na vaccinatie. En heeft een hond (of mens) eenmaal een heftige reactie op entingen, dan zullen deze reactie's alsmaar erger worden. Tot de dood er mogelijk zelfs een keer op volgt. Dus het is sowieso een groot risico dat je neemt, om Breezer uberhaubt nog te laten vaccineren.

Gut, misschien is het zelfs wel een Breezers voordeel dat hij op de prednison staat. Met deze immuunsysteem onderdrukkende middelen in zijn lijf is hij namelijk niet in staat om antistoffen tegen de ziektes die hij in heeft gespoten gekregen aan te maken. Dus die entingen die hij heeft gehad: die doen nu helemaal niks voor hem.... Neemt niet weg dat hij nu wel volgespoten is met allerlei belastende gifstoffen, die hij er gratis bij krijgt, bij zo'n enting. Dat kan Breezer er nog wel bij hebben.....

Je bent dus dubbel besodemieterd door jouw DA. En je mag hem/haar wat mij betreft de link naar dit topic geven.

Hij/zij heeft duidelijk niet op zitten te letten tijdens college. En hij/zij heeft blijkbaar ook domweg nooit de moeite genomen om de gebruiksaanwijzingen van de entstoffen te lezen. Zou hij/zij gelezen hebben dat alleen gezonde honden gevaccineerd mogen worden. Komt trouwens bij dat als jouw DA gewoon zijn/haar bovenkamer gebruikt, hij/zij vanzelf snapt dat je zo'n zieke hond die notabene op de prednison staat toch geen cocktail mag geven?

De tranen schieten hier echt van in mijn ogen :'(
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 14 mei 2008, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je alles goed had gelezen had je kunnen zien dat Breezer maar 1 enting heeft gehad, en dat dit na controle van het boekje ook geen cocktail bleek te zijn. En op diezelfde pagina had je ook kunnen lezen dat ik klaar ben met dit soort les lezingen.
Breezer schreef:
Wel of niet enten zijn discussies genoeg over geweest, ik ben voor enten.
Had je of mijn dierenarts beter niet kunnen doen heb ik nu niks meer aan, het zit er al in namelijk.
Heb je enige idee wat de Vanguard 7 (CPV-Lepto) is dan?

FIDIN Repertorium - Vanguard 7
Productnaam
vanguard 7
Leverancier
Pfizer
Postbus Postbus 37
Postcode 2900 AA  Capelle a/d IJssel
Land NL
Telefoon 010 - 4064600
Fax 010 - 4064293

Farmaceutische vorm
Gevriesdroogd vaccin met parvo-leptospirosevaccin als oplosmiddel.
Samenstelling
De gevriesdroogde component van Vanguard 7 bevat de volgende geattenueerde levende virussen: ziekte van Carré: Snyder-Hillstam, min. 103,0 TCID50 adenovirus type 2: Manhattan- stam, min. 103,2 TCID50 para-influenza type 5, min. 106,7 TCID50. Deze virale componenten worden gekweekt op de gestabiliseerde cellijn NL-DK-1 (Norden Laboratories - dog kidney). Deze techniek waarborgt een volledig identiek product zonder contaminatie door virussen van buitenaf. De vloeibare component bevat: levend geattenueerd canine parvovirus, stam NL-35-D, 35e passage: minstens 107,0 CCID50, met thiomersal gedode Leptospira interrogans, serovars: canicola: minstens 40 Hamster-PD80, icterohaemorrhagiae: minstens 40 Hamster-PD80

==================

Niks enkele enting.

En als je het niet erg vindt: ik ben er ook helemaal klaar mee.
Lizzy schreef: Heb je enige idee wat de Vanguard 7 (CPV-Lepto) is dan?

FIDIN Repertorium - Vanguard 7
Productnaam
vanguard 7
Leverancier
Pfizer
Postbus Postbus 37
Postcode 2900 AA  Capelle a/d IJssel
Land NL
Telefoon 010 - 4064600
Fax 010 - 4064293

Farmaceutische vorm
Gevriesdroogd vaccin met parvo-leptospirosevaccin als oplosmiddel.
Samenstelling
De gevriesdroogde component van Vanguard 7 bevat de volgende geattenueerde levende virussen: ziekte van Carré: Snyder-Hillstam, min. 103,0 TCID50 adenovirus type 2: Manhattan- stam, min. 103,2 TCID50 para-influenza type 5, min. 106,7 TCID50. Deze virale componenten worden gekweekt op de gestabiliseerde cellijn NL-DK-1 (Norden Laboratories - dog kidney). Deze techniek waarborgt een volledig identiek product zonder contaminatie door virussen van buitenaf. De vloeibare component bevat: levend geattenueerd canine parvovirus, stam NL-35-D, 35e passage: minstens 107,0 CCID50, met thiomersal gedode Leptospira interrogans, serovars: canicola: minstens 40 Hamster-PD80, icterohaemorrhagiae: minstens 40 Hamster-PD80

==================

Niks enkele enting.

En als je het niet erg vindt: ik ben er ook helemaal klaar mee.
Nou, maak je druk. Doet zij toch ook niet. ::)  Laat ze het lekker uitzoeken met die kundige DA van der.
Door Femke
Breezer schreef: Ik ga er vanuit dat mijn dierenarts kennis genoeg van zaken heeft om te weten wat wel en niet kan.

Wel of niet enten zijn discussies genoeg over geweest, ik ben voor enten.
ik vind het hartstikke goed dat jij zo'n duidelijk standpunt hebt over enten, jammer alleen voor Breezer dat hij hier hoogstwaarschijnlijk alleen maar zieker van wordt. En zijn gezondheid laat al behoorlijk te wensen over. Misschien wel door de entingen (ik zou er niet raar van op kijken).

Jij bent er klaar mee, nou ik zou er ook klaar mee zijn. Er kwam never, nooit, nimmer meer 1 enting (in welke soort of smaak dan ook) meer in de buurt van deze hond, als het mijn hond was. Al gingen er 6 dierenartsen voor op hun kop staan.

Ik hoop dat Breezer snel van zijn klachten af is  :) :)
Ja sorry hoor maar ik wordt zo moe van die discussies over wel of niet enten. En het is nu eenmaal gebeurt klaar. Is niet meer terug te draaien. Ik ging er vanuit dat als mijn da mij prednison geeft, en ik direct een afspraak maak voor een enting, en ik geen commentaar of weerwoord krijg dat het dan gewoon kan. Sorry maar ik ben geen dierenarts verreweg van dat zelfs. Maar ik vindt het commentaar wat ik nou naar mijn hoofd geslingerd krijg rondom kwetsend. Ik krijg het gevoel aangepraat dat ik niet goed ben voor mijn hond. Nou sorry maar daar pas ik voor. Heb dit al een keer eerder mee gemaakt hier, dat als iemand het anders doet dan de meeste hier je van allerlei commentaar krijgt. En nu gebeurt het weer.
Ik doe mijn verhaal wat Breezer heeft, ik vertel wat er al gedaan is aan testen en andere dingen, is consulteer 2 dierenartsen in dit verhaal, Breezer krijgt medicijnen en knapt hier van op. Klaar. Breezer is nog steeds een vrolijke, actieve hond. We doen nog steeds 2x in de week aan behendigheid, fietsen 1x in de week 10 kilometer, en gaan 1 avond in de week zwemmen of stokken gooien of weet ik wat. De overige 3 dagen zijn rustdagen, maar die rust neemt ie echt niet.  Als hij deze plekken niet zichtbaar zou hebben zou je denken dat er niks aan de hand is met deze hond.
En als ik jullie commentaren zo achter elkaar lees zou ik er bijna zelf ziek van worden. Het komt op mij over alsof ik een doodzieke hond hier thuis heb liggen, die door de medicijnen niks meer kan, en die waarschijnlijk komt te overlijden omdat hij een inenting heeft gekregen.

Wat mij betreft is dit onderwerp gesloten, want elk bericht wat ik hier neerzet om te laten weten hoe het met Breezer gaat wordt vervolgens voorzien van een hoop commentaar waar ik niks aan heb.
Ik zal hier dan ook niet meer updaten hoe het verloopt allemaal.

Mochten er mensen zijn die wel oprecht geïnterreseerd zijn in het verloop van dit verhaal dan wil ik die wel op de hoogte houden per pb.
Sorry maar de goede moeten helaas lijden onder de kwaden in dit geval.
Ik zou het echt heel jammer vinden als je ons niet meer op de hoogte houdt van de vorderingen die Breezer maakt  :-\ , want ik en ik denk iedereen is oprecht geïnteresseerd en ik kan van mezelf zeggen dat ik mijn 'commentaar' over het inenten goed bedoelde. Ik begrijp dat jij geen dierenarts ben en dat jij niet wist dat het op dit moment niet geheel ongevaarlijk was om Breezer in te laten enten.
En volgens mij heeft niemand ook beweerd dat jij een slechte baas bent voor Breezer, ik weet zeker dat jij een goede baas bent en dat je heeeeeeel veel voor je hondje over hebt, dat blijkt wel uit alles wat je met hem en voor hem doet  ;)
Maar dit is een openbaar forum en daar kunnen veel mensen reageren met veel meningen en het kan zo zijn dat deze meningen afwijken van jouw mening, maar dat is niet een aanval op jou als persoon en kritiek op een bepaald besluit van jou of een bepaalde handeling van jou, betekent niet dat men alles wat jij doet bekritiseerd.

Er is hier niemand die er baat bij heeft om jou te kwetsen of jou aan te vallen, wat ik als buitenstaander lees is dat mensen juist heel begaan zijn met Breezer en bezorgd zijn en jou proberen te adviseren, het is nu idd al gebeurd, maar misschien dat je de volgende keer kritischer zal zijn (ten opzichte van jouw dierenarts, dat ben ik ook lange tijd niet geweest), iedereen kan zich vergissen (of niet, als jij vindt dat je het goed doet, dan is dat jouw goed recht).

Ook denk ik absoluut niet dat Breezer een doodzieke hond is die alleen maar zielig ligt te wezen, maar ik weet ook hoe een stafford is, het is een keiharde hond die niet snel zal laten merken dat hij ergens last van heeft, Ziggy heeft jarenlang chronische diarree gehad (en de daabij behorende buikkrampen ed), maar zij heeft nooit laten merken dat ze er last van had, behalve als ze echt goed ziek was, snap je wat ik bedoel. Ik geloof gelijk dat Breezer geniet en het super leuk heeft met jou, maar ik zie ook een hond die echt flink ziek is (of hij dat nu laat merken of niet) en dat dit door een dierenarts niet onderschat zou mogen worden, een gezonde hond zit nl niet aan de prednison.

Ik hoop oprecht dat je toch besluit om ons op de hoogte te houden van de (hopelijk) vorderingen die Breezer maakt  ;)
Laatst gewijzigd door Laura2004 op wo 14 mei 2008, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Breezer schreef: Ja sorry hoor maar ik wordt zo moe van die discussies over wel of niet enten. En het is nu eenmaal gebeurt klaar. Is niet meer terug te draaien. Ik ging er vanuit dat als mijn da mij prednison geeft, en ik direct een afspraak maak voor een enting, en ik geen commentaar of weerwoord krijg dat het dan gewoon kan. Sorry maar ik ben geen dierenarts verreweg van dat zelfs. Maar ik vindt het commentaar wat ik nou naar mijn hoofd geslingerd krijg rondom kwetsend. Ik krijg het gevoel aangepraat dat ik niet goed ben voor mijn hond. Nou sorry maar daar pas ik voor. Heb dit al een keer eerder mee gemaakt hier, dat als iemand het anders doet dan de meeste hier je van allerlei commentaar krijgt. En nu gebeurt het weer.
Ik doe mijn verhaal wat Breezer heeft, ik vertel wat er al gedaan is aan testen en andere dingen, is consulteer 2 dierenartsen in dit verhaal, Breezer krijgt medicijnen en knapt hier van op. Klaar. Breezer is nog steeds een vrolijke, actieve hond. We doen nog steeds 2x in de week aan behendigheid, fietsen 1x in de week 10 kilometer, en gaan 1 avond in de week zwemmen of stokken gooien of weet ik wat. De overige 3 dagen zijn rustdagen, maar die rust neemt ie echt niet.  Als hij deze plekken niet zichtbaar zou hebben zou je denken dat er niks aan de hand is met deze hond.
En als ik jullie commentaren zo achter elkaar lees zou ik er bijna zelf ziek van worden. Het komt op mij over alsof ik een doodzieke hond hier thuis heb liggen, die door de medicijnen niks meer kan, en die waarschijnlijk komt te overlijden omdat hij een inenting heeft gekregen.

Wat mij betreft is dit onderwerp gesloten, want elk bericht wat ik hier neerzet om te laten weten hoe het met Breezer gaat wordt vervolgens voorzien van een hoop commentaar waar ik niks aan heb.

Mochten er mensen zijn die wel oprecht geïnterreseerd zijn in het verloop van dit verhaal dan wil ik die wel op de hoogte houden per pb.

Als ik Breezer zo op de eerste foto's zie dan ga ik weer spontaan huilen zo beroerd en zielig ziet hij eruit,een hond zit niet ''zomaar'' op de prednison want dit is vaak het laatste redmiddel  ;) ik hoop echt dat Breezer geen extra ellende krijgt van deze overbodige enting.
Dat jouw Da dan toch nog persee een enting erin moest jassen dat gaat echt alle perken te buiten eerlijk gezegd.
Mijn commentaar was ECHT niet bedoeld om jou een naar gevoel te geven, in tegendeel! Ik kan me ontzettend goed voorstellen hoe ontzettend k*t met een rietje het moet zijn om een hond te hebben die zo ziek is. Mijn commentaar was echt bedoeld voor de dierenarts in kwestie. Daar heb jij (nu) niets aan, maar ik verwonder me erover dat er dierenartsen zijn die dit doen omdat het niet hoort. JUIST omdat een dierenarts hier voor opgeleid is, die mensen zoals jij - die zich niet in de materie hebben verdiept - goed moet adviseren. Maar ik hoop absoluut dat je hier Breezers vorderingen blijft plaatsen en ik hoop ook dat het heel snel beter met hem gaat!
mensen die hebben gereageerd op de feit dat Breezer onder deze omstandigheden is geent hebben over het algemeen de mening dat de dierenarts niet goed bij zijn hoofd is, niemand heeft jou verwijt dat jij het niet goed heb gedaan, met al deze commentaar kan jij jou voordeel er uit halen door zelf tot de conclusie te komen dat jou dierenarts maar wat raak rommelt mischien :-\ of wellicht zet dit jou aan tot nog meer lezen over enten en de gevolgen van enten zodat jij in de toekomst mischien een meer geinformeerde beslissing kan maken wat beteft de toekomstige enting of niet enting. Kijk, dat jij voor enten is, dat is prima, jij ben daar niet alleen in, dit staat helemaal los van voor of tegen enten, Breezer was echt niet bezweken aan een of andere enge ziekte als de dierenarts de enting even had uitgesteld tot Breezer van de prednison af was en weer hersteld was van zijn huidige aandoening, dat had jou dierenarts moeten doen, waarom zeg ik dat nou zo stellig, omdat iedere fabrikant van entstoffen het levensgroot op de verpakking en blijsluiter van de entstoffen gedrukt heeft, zieke honden moeten niet geent worden, in iedere geval niet voordat ze weer beter zijn, en ja, Breezer is mischien niet "ziek" maar zijn lijf heeft met prednison te kampen en dat is een behoorlijke aanslag op zijn systeem, ook hier geldt dat de hond NU niet geent had mogen worden, een beetje dierenarts had dat kunnen weten. Daar struikelen mensen over, niets meer en niets minder. Dus nogmaals, jij mag best enten, en ja, het is nu eenmaal gebeurt, maar als iedereen nu maar stil blijft en volgende jaar heeft breezer mischien een of andere aandoening of ziekte en wordt hij alsnog zonder pardon door dezelfde dierenarts geent en komt hij te overlijden of gaat hij een lijdensweg in als gevolg van de enting, dan had jij je wel aardig beduveld gevoeld als wij allemaal achteraf vertelde dat wij het al een jaar geleden zagen aankomen en wisten dat het niet juist was wat jou dierenarts deed.... nee, nu weet je het, wat jij met deze info doe is iets wat jij zelf mag verzinnen, ik zou in iedere geval als ik jou was niet zomaar weer deze dierenarts volledig vertrouwen, en zeker voordat ik weer een enting zou laten geven door hem zeker maken dat mijn honde optimaal gezond is, hij kijkt daar kennelijk niet zo nauw naar........ de fout ligt bij hem, maar wij zien hier met enige regelmaat dat wij als hondeneigenaren ook aardig moeten inlezen over gezondheid van onze honden en mondig moeten zijn over wat wel en niet moet gebeuren met onze honden, de dagen van de dierenarts die alles beter weet is al lang voorbij ben ik bang ;)
Breezer schreef: Ja sorry hoor maar ik wordt zo moe van die discussies over wel of niet enten. En het is nu eenmaal gebeurt klaar. Is niet meer terug te draaien. Ik ging er vanuit dat als mijn da mij prednison geeft, en ik direct een afspraak maak voor een enting, en ik geen commentaar of weerwoord krijg dat het dan gewoon kan. Sorry maar ik ben geen dierenarts verreweg van dat zelfs. Maar ik vindt het commentaar wat ik nou naar mijn hoofd geslingerd krijg rondom kwetsend. Ik krijg het gevoel aangepraat dat ik niet goed ben voor mijn hond. Nou sorry maar daar pas ik voor. Heb dit al een keer eerder mee gemaakt hier, dat als iemand het anders doet dan de meeste hier je van allerlei commentaar krijgt. En nu gebeurt het weer.

Ik begrijp jouw reactie bést hoor.

Ik kan me voorstellen dat iedereen een mening gaf (deed ikzelf ook).
Maar sommige reacties vind ik ook wel erg fel, en denigrerend.
En feitelijk keur ik het ook af om een reactie in deze met een kotssmiley te beginnen...maar goed...dat zal ik wel niet gezegd mogen hebben  ;)
Ik weet niet beter of de uitdrukking "hier valt mij de bek van open" is algemeen gebruik om je verbazing en / of verontwaardiging uit te spreken. Ik herken wel een openvallend bekkie, maar geen kots-smiley. Overigens: de verbazing en de verontwaardiging herken ik ook. Ik begrijp echt helemaal niets van de handelwijze van deze dierenarts.

Met alle anderen hoop ik dat Breezer hierdoor niet nog meer problemen krijgt dan hij al heeft en dat zijn herstel de goede kant op gaat / blijft gaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door