Moderator: Lizzy
Kruimel schreef: Jouw da zou dit moeten weten en had dus niet mogen enten. Het risico dat Breezer ziek wordt van de enting is heel wat groter dan het risico dat hij elders de ziekte zou opdoen. En het risico dat hij ondanks de enting niet beschermd is is dus ook levensgroot.En het erge is dat dierenartsen aan de lopende band niet gezonde dieren enten
Breezer schreef:Had je of mijn dierenarts beter niet kunnen doen heb ik nu niks meer aan, het zit er al in namelijk.
Wel of niet enten zijn discussies genoeg over geweest, ik ben voor enten.
Lizzy schreef: Heb je enige idee wat de Vanguard 7 (CPV-Lepto) is dan?Nou, maak je druk. Doet zij toch ook niet.
FIDIN Repertorium - Vanguard 7
Productnaam
vanguard 7
Leverancier
Pfizer
Postbus Postbus 37
Postcode 2900 AA Capelle a/d IJssel
Land NL
Telefoon 010 - 4064600
Fax 010 - 4064293
Farmaceutische vorm
Gevriesdroogd vaccin met parvo-leptospirosevaccin als oplosmiddel.
Samenstelling
De gevriesdroogde component van Vanguard 7 bevat de volgende geattenueerde levende virussen: ziekte van Carré: Snyder-Hillstam, min. 103,0 TCID50 adenovirus type 2: Manhattan- stam, min. 103,2 TCID50 para-influenza type 5, min. 106,7 TCID50. Deze virale componenten worden gekweekt op de gestabiliseerde cellijn NL-DK-1 (Norden Laboratories - dog kidney). Deze techniek waarborgt een volledig identiek product zonder contaminatie door virussen van buitenaf. De vloeibare component bevat: levend geattenueerd canine parvovirus, stam NL-35-D, 35e passage: minstens 107,0 CCID50, met thiomersal gedode Leptospira interrogans, serovars: canicola: minstens 40 Hamster-PD80, icterohaemorrhagiae: minstens 40 Hamster-PD80
==================
Niks enkele enting.
En als je het niet erg vindt: ik ben er ook helemaal klaar mee.
Breezer schreef: Ik ga er vanuit dat mijn dierenarts kennis genoeg van zaken heeft om te weten wat wel en niet kan.ik vind het hartstikke goed dat jij zo'n duidelijk standpunt hebt over enten, jammer alleen voor Breezer dat hij hier hoogstwaarschijnlijk alleen maar zieker van wordt. En zijn gezondheid laat al behoorlijk te wensen over. Misschien wel door de entingen (ik zou er niet raar van op kijken).
Wel of niet enten zijn discussies genoeg over geweest, ik ben voor enten.
Breezer schreef: Ja sorry hoor maar ik wordt zo moe van die discussies over wel of niet enten. En het is nu eenmaal gebeurt klaar. Is niet meer terug te draaien. Ik ging er vanuit dat als mijn da mij prednison geeft, en ik direct een afspraak maak voor een enting, en ik geen commentaar of weerwoord krijg dat het dan gewoon kan. Sorry maar ik ben geen dierenarts verreweg van dat zelfs. Maar ik vindt het commentaar wat ik nou naar mijn hoofd geslingerd krijg rondom kwetsend. Ik krijg het gevoel aangepraat dat ik niet goed ben voor mijn hond. Nou sorry maar daar pas ik voor. Heb dit al een keer eerder mee gemaakt hier, dat als iemand het anders doet dan de meeste hier je van allerlei commentaar krijgt. En nu gebeurt het weer.Als ik Breezer zo op de eerste foto's zie dan ga ik weer spontaan huilen zo beroerd en zielig ziet hij eruit,een hond zit niet ''zomaar'' op de prednison want dit is vaak het laatste redmiddel ;) ik hoop echt dat Breezer geen extra ellende krijgt van deze overbodige enting.
Ik doe mijn verhaal wat Breezer heeft, ik vertel wat er al gedaan is aan testen en andere dingen, is consulteer 2 dierenartsen in dit verhaal, Breezer krijgt medicijnen en knapt hier van op. Klaar. Breezer is nog steeds een vrolijke, actieve hond. We doen nog steeds 2x in de week aan behendigheid, fietsen 1x in de week 10 kilometer, en gaan 1 avond in de week zwemmen of stokken gooien of weet ik wat. De overige 3 dagen zijn rustdagen, maar die rust neemt ie echt niet. Als hij deze plekken niet zichtbaar zou hebben zou je denken dat er niks aan de hand is met deze hond.
En als ik jullie commentaren zo achter elkaar lees zou ik er bijna zelf ziek van worden. Het komt op mij over alsof ik een doodzieke hond hier thuis heb liggen, die door de medicijnen niks meer kan, en die waarschijnlijk komt te overlijden omdat hij een inenting heeft gekregen.
Wat mij betreft is dit onderwerp gesloten, want elk bericht wat ik hier neerzet om te laten weten hoe het met Breezer gaat wordt vervolgens voorzien van een hoop commentaar waar ik niks aan heb.
Ik zal hier dan ook niet meer updaten hoe het verloopt allemaal.
Mochten er mensen zijn die wel oprecht geïnterreseerd zijn in het verloop van dit verhaal dan wil ik die wel op de hoogte houden per pb.
Sorry maar de goede moeten helaas lijden onder de kwaden in dit geval.
Breezer schreef: Ja sorry hoor maar ik wordt zo moe van die discussies over wel of niet enten. En het is nu eenmaal gebeurt klaar. Is niet meer terug te draaien. Ik ging er vanuit dat als mijn da mij prednison geeft, en ik direct een afspraak maak voor een enting, en ik geen commentaar of weerwoord krijg dat het dan gewoon kan. Sorry maar ik ben geen dierenarts verreweg van dat zelfs. Maar ik vindt het commentaar wat ik nou naar mijn hoofd geslingerd krijg rondom kwetsend. Ik krijg het gevoel aangepraat dat ik niet goed ben voor mijn hond. Nou sorry maar daar pas ik voor. Heb dit al een keer eerder mee gemaakt hier, dat als iemand het anders doet dan de meeste hier je van allerlei commentaar krijgt. En nu gebeurt het weer.Ik begrijp jouw reactie bést hoor.
Ik doe mijn verhaal wat Breezer heeft, ik vertel wat er al gedaan is aan testen en andere dingen, is consulteer 2 dierenartsen in dit verhaal, Breezer krijgt medicijnen en knapt hier van op. Klaar. Breezer is nog steeds een vrolijke, actieve hond. We doen nog steeds 2x in de week aan behendigheid, fietsen 1x in de week 10 kilometer, en gaan 1 avond in de week zwemmen of stokken gooien of weet ik wat. De overige 3 dagen zijn rustdagen, maar die rust neemt ie echt niet. Als hij deze plekken niet zichtbaar zou hebben zou je denken dat er niks aan de hand is met deze hond.
En als ik jullie commentaren zo achter elkaar lees zou ik er bijna zelf ziek van worden. Het komt op mij over alsof ik een doodzieke hond hier thuis heb liggen, die door de medicijnen niks meer kan, en die waarschijnlijk komt te overlijden omdat hij een inenting heeft gekregen.
Wat mij betreft is dit onderwerp gesloten, want elk bericht wat ik hier neerzet om te laten weten hoe het met Breezer gaat wordt vervolgens voorzien van een hoop commentaar waar ik niks aan heb.
Ik zal hier dan ook niet meer updaten hoe het verloopt allemaal.
Mochten er mensen zijn die wel oprecht geïnterreseerd zijn in het verloop van dit verhaal dan wil ik die wel op de hoogte houden per pb.
Sorry maar de goede moeten helaas lijden onder de kwaden in dit geval.