Wat ontzettend leuk dat dochterlief zo blij is met haar garnalen en dat ze het zo goed doen.
Dat garnalen verslavend zijn weet ik

en er zijn zoveel soorten en kleuren garnalen echt te leuk om te hebben gewoon.
Wel naar dat je grote aqua niet wil herstellen.
Dus ja je kan even een andere bak starten om daar tijdelijk de dieren in onder te brengen, je kan bv wat van het filter materiaal uit dochter haar garnalen bak uitknijpen in de nieuwe bak en wat van dat water gebruiken paar plantjes simpele waterpest is genoeg je hoeft geen bodem te nemen maar kan wel en gewoon pompje bv aquaflow 200 die kosten bijna niks en doen het goed.
Als je dit gaat doen dan raad ik je aan als je na indraaien de dieren overzet (doe dit rustig dus groepje 1 dan ff dag of wat rust dan weer wat dieren en voer eg matig eerste dagen/weken) trek dan je grote aqua beneden helemaal leeg en begin opnieuw, dus planten eruit goed spoelen en hopen dat ze te redden zijn, bodem gewoon weg gooien en alles heel goed poetsen met gewoon water en eventueel schoonmaak azijn ( wel goed naspoelen).
En ik weet niet wat voor filter je op die bak hebt draaien maar ook die verschonen en eventueel filter watten/sponsen gewoon vervangen.
Kijk ook de verlichting even goed na hele oude lampen willen soms voor problemen zorgen waardoor een bak uit balans raakt dus deze misschien ook vervangen voor gewone tl's kleur code 840 of 865 van phillips (aquarium lampen zijn vaak duurder en onzin gewone tl's groeien planten ook goed op)
Qua bodem bedekking kan je metselzand halen bij bv de gamma wat puntslakjes erin om het los te houden (voorkomt dichtslaan en dus rotten van de bodem) en de helena's vinden wat extra puntslakjes ok wel lekker.
Maar een mooie zwarte kwarts grint van de dierenwinkel kan natuurlijk ook en is ook niet al te duur en zeker mooi.
en als je de bak weer gevuld hebt veel echte waterplanten toevoegen dus waterpest, vallesneria en dat soort planten, is misschien niet mooi maar garandeert wel dat je een gezonde bak krijgt met goed water.
Dan weer 3 a 4 weken indraaien en de vissen enzo kunnen weer terug.
Ik wil je wel komen helpen als je dit wil gaan doen want bak leeg trekken enzo is een flink werk.
Succes.