Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#998572
Ik was vorige week bij de da en kreeg het kaartje voor de herhalingsenting voor de Weil enting. Vorig jaar heb ik ze toch laten enten voor alleen Weil omdat er hier in de regio Weil gesignaleerd werd. Nu was toevallig de buurman van de da besmet geraakt met Weil. Ik schrok daar wel van en heb nu toch maar besloten de honden tegen Weil te laten enten. Ieder jaar komt Weil hier in de buurt in het nieuws. Ik durf het risico niet te nemen, het is ook onherroepelijk afgelopen met een Weilbesmetting. Of heb ik me nu weer bang laten maken. Da was blij dat ik toch de honden laat enten nu. Verder laat ik ze nergens tegen enten.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#998638
Ik heb Sita deze week ook tegen Weil gevaccineerd, ze drinkt steeds uit van die vieze slootjes met stilstaand water, ik was er niet gerust op. :nerves:
Door Lizzy
#998814
Ik maak me nog het minst zorgen om honden die uit vieze slootjes drinken en die dat dag in dag uit doen. Maak me meer zorgen om honden die normaalgesproken alleen een blokje om het huis lopen en in het weekend, alleen als het heeeeeel mooi weer is, meegenomen worden naar een bos of park waar slootjes zijn en waar ze in springen. Kijk die honden hebben in mijn ogen de slechte immuniteit opgebouwd tegen de ziekte van Weil. Maar als er in je regio Weil is geconstateerd, dan doe je er (denk ik) niet verkeerd aan om gewoon te enten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door