Ik heb een vraag ten aanzien van Boef zijn verhaal... Boef is een kater van al 22 jaar oud en deed het tot voor kort nog ontzettend goed... nu echter bleek vorige week dat ineens zijn nierwaardes erg verhoogd waren.. Creatinine was 202 en een week later 185 en zijn Ureum in zijn bloed was 22 en de week erop 31... Dus net als zoveel oude katten gaan zijn nieren langzaamaan problemen geven.. De Da gaf aan dat hoewel ze slechter worden het feit dat de creatinine omlaag kwam toch een goed teken zijn dat ze nog niet zo heel erg slecht zijn...
Hij krijgt al lange tijd meer water per dag van mij (200 ml) en kreeg ook al langer berberis vulgaris voor zijn nierwerking... (ook een andere kater die 21 is geworden heeft dat tot voor zijn dood gehad) Nu heeft hij er fortekort bijgekregen en dat lijkt zijn klachten te verminderen en hij drinkt uit zichzelf meer... Ipakitine heeft hij al eens gehad en inmiddels heb ik ook lespedeza en solidago voor hem besteld... Ennn en daar zit hem voor hem het probleem... hij moet op dieet voer... allemaal prima vind hij... als het maar lekkerder is dan het voer van de rest... Tot nu toe lust hij alleen het voer van Specific en verder hoeft het van hem niet zo(hills royal canin)... Voorheen kreeg hij vaker wel eens een stuk rauw vlees en ook in tijden van bijvoederen doet dat hem goed... Ook carnibest en bandit voer vind hij alleen niet zo lekker... een kater met smaak zullen we maar zeggen

Mijn vraag dus... zijn er recepten voor vers voer om zelf klaar te maken of samen te stellen zodat ik hem voor de afwisseling ook wat anders kan geven dan alleen die pakjes?? Welke soorten vlees kan hij dan het beste hebben en hoeveel en waarmee kan ik het aanvullen zodat de hoeveelheid ook voldoende voor hem is?? Hij mag natuurlijk niet zoveel eiwit en fosfor meer hebben.. vet kan hij over het algemeen redelijk hebben... ik dacht begrepen te hebben dat hij ook kefir mag drinken (??) Waar vind ik precies alle voedingswaardes en hoe reken ik het uit en wat vinden ze over het algemeen het lekkerst van wat ze nog mogen?
Ik hoop dat iemand me de weg kan wijzen naar een juist dieet voor hem of weet waar ik dat beter kan vragen ofzo want ik ben niet van plan om zo'n leuke en verder nog zo levenslustige kater op te geven vanwege die nieren...
Alvast bedankt,
Groetjes, Sleepy