Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Loti
Vandaag naar een andere da gegaan voor een second opinion. Volgens deze da is het gebit zo'n beetje uitgegroeid en zijn er op dit moment geen problemen te verwachten. Een van de hoektanden drukt inderdaad wat, maar daar kan zich ook een wat harder laagje gaan vormen, zodat het in de toekomst niet per definitie klachten zal geven. Medisch gezien is er geen reden om nu al in te grijpen en waarschijnlijk, als de hoektanden niet veel meer groeien, hoeft er helemaal niet behandeld te worden.
Rustig afwachten en goed in de gaten houden of zich geen problemen voordoen is het advies. Zeker nu nog geen aktie ondernemen...de hond heeft in haar korte leventje al zoveel meegemaakt.

Mocht er ooit een behandeling nodig zijn, dan naar dr. v.Foreest, die sleutelt al 25 jaar aan gebitten.
Wat een opluchting ;D
Door Angelique
Soory hoor, maar ben je bij een fietsenmaker geweest ofzo ???

Een gebit/kaak met 7 maanden uitgegroeid ???

Een hard laagje vormen waardoor er geen klachten zijn...... ??? dat zou dan evenzoveel inhouden als dat het gebit niet meer kan sluiten, wat ook lastig eten is trouwens. Maar, dat gebit sluit wel en en ddie tand baant zich wel een weg door het gehemelte.
Laat die anders zelf eens iets tussen zijn tanden steken wat in het gehemelte drukt, dag in dag uit. Dat een hond niet piept of lastig doet heeft daar niets mee te maken. Ze zijn nu eenmaal niet zo kleinzierig als de meeste mannelijke DA's zelf zijn en nemen pijn als iets wat er dan maar bij hoort.
Door K@rin
De onderkaak van een hond is het bot wat het langste doorgroeit bij een hond.
Dit kan wel duren totdat ze ca. 14 maanden zijn.
Met homeopatie zijn er hele goede resultaten te behalen, wanneer het om een onderkaak gaat die ALLEEN te kort is (dus niet te smal) .........
Door Loti
Anne-Marie gaf eerder aan dat het bij Nitus ook zo is gegaan: verder geen behandeling en Nitus heeft geen last.

Saar is een kaninchenteckel en met 7 maanden zo'n beetje uitgegroeid. Ze heeft de kiezen het laatst gewisseld en die zijn nu bijna allemaal volgroeid.
De dierenarts (overigens een vrouw ;)) ziet op dit moment geen problemen...ik moet er natuurlijk wel alert op zijn.
Mocht Saar pijn hebben, dan zou ik dat direct merken: mijn ervaring met mijn teckels is dat ze een lage pijngrens hebben :-\

Ik kan nu in ieder geval rustig afwachten en hoef niet overhaast beslissingen te nemen. Echt, als ik twijfel, maak ik direct een afspraak met dr. van Foreest.
Door Loti
Karin & Pyrs schreef: De onderkaak van een hond is het bot wat het langste doorgroeit bij een hond.
Dit kan wel duren totdat ze ca. 14 maanden zijn.
Met homeopatie zijn er hele goede resultaten te behalen, wanneer het om een onderkaak gaat die ALLEEN te kort is (dus niet te smal) .........
Hoe kan je met homeopathie iets bereiken met een onderkaak die te kort is? Ik ben heel geinteresseerd.
Door K@rin
Loti schreef:

Hoe kan je met homeopathie iets bereiken met een onderkaak die te kort is? Ik ben heel geinteresseerd.
Er zijn bepaalde middelen (3 oplopende potenties), die je een pup vanaf ca. 9 weken kunt geven, volgens een bepaald schema. Dat middel KAN bij een "storinkje" in de groei, de onderkaak een extra "push" geven.
Ik heb het zelf bij een pup gedaan, die met 10 weken de deur uit ging met een bovenoverbeet van 0,5 cm. Eerst werd de afstand nog wat groter maar na 3 maanden begon de onderkaak te komen ......
Op de leeftijd van 10 maanden was het gebit NORMAAL scharend.
Het zal misschien niet altijd werken, maar er zijn al veel positieve ervaringen mee gedaan.
Op dit moment wordt het uitgeprobeerd bij een Ierse Wolfshond, die nu met 5 maanden is begonnen ....
Het verloop moet maand voor maand bekeken worden.
Mijn eigen dierenarts was zeer sceptisch, maar is nu aangenaam verrast toen ik het hem vertelde over deze pup, die hij zelf voor vertrek "gekeurd" had .........
Door Nitus
Loti schreef: Anne-Marie gaf eerder aan dat het bij Nitus ook zo is gegaan: verder geen behandeling en Nitus heeft geen last.

Saar is een kaninchenteckel en met 7 maanden zo'n beetje uitgegroeid. Ze heeft de kiezen het laatst gewisseld en die zijn nu bijna allemaal volgroeid.
De dierenarts (overigens een vrouw ;)) ziet op dit moment geen problemen...ik moet er natuurlijk wel alert op zijn.
Mocht Saar pijn hebben, dan zou ik dat direct merken: mijn ervaring met mijn teckels is dat ze een lage pijngrens hebben :-\

Ik kan nu in ieder geval rustig afwachten en hoef niet overhaast beslissingen te nemen. Echt, als ik twijfel, maak ik direct een afspraak met dr. van Foreest.
Dat klopt, Nitus heeft geen last van zijn hoektand. Ik moet daar nog wel even bij zeggen (mijn vriend heeft m'n geheugen even opgefrisd), dat als wij geen pakwerkplannen hadden gehad met Nitus, wij die tand misschien toch hadden laten trekken.
Maar ik vind je plan wel goed hoor, kijk het rustig aan en denk je dat je hond er last van heeft dan ga je er wat aan doen.
En de tip van Karin (homeopathie) is denk ook wel het proberen waard.
Laatst gewijzigd door Nitus op za 22 mei 2004, 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
Karin & Pyrs schreef:

Er zijn bepaalde middelen (3 oplopende potenties), die je een pup vanaf ca. 9 weken kunt geven, volgens een bepaald schema. Dat middel KAN bij een "storinkje" in de groei, de onderkaak een extra "push" geven.
Ik heb het zelf bij een pup gedaan, die met 10 weken de deur uit ging met een bovenoverbeet van 0,5 cm. Eerst werd de afstand nog wat groter maar na 3 maanden begon de onderkaak te komen ......
Op de leeftijd van 10 maanden was het gebit NORMAAL scharend.
Het zal misschien niet altijd werken, maar er zijn al veel positieve ervaringen mee gedaan.
Op dit moment wordt het uitgeprobeerd bij een Ierse Wolfshond, die nu met 5 maanden is begonnen ....
Het verloop moet maand voor maand bekeken worden.
Mijn eigen dierenarts was zeer sceptisch, maar is nu aangenaam verrast toen ik het hem vertelde over deze pup, die hij zelf voor vertrek "gekeurd" had .........
De ervaring van fokkers die ik ken, leert, dat een overbeet, zoals jij beschrijft, over het algemeen de mooiste schaargebitten geeft. Ik praat hier over verschillende rassen. Dierenartsen weten dat niet en doen meteen moeilijk bij een beetje overbeet. Vraag me dus ook ernstig af of in het geval dat je beschrijft de natuur of de homeopathie het werk heeft gedaan.
gr.
Nicolette
Door K@rin
oebaya schreef: De ervaring van fokkers die ik ken, leert, dat een overbeet, zoals jij beschrijft, over het algemeen de mooiste schaargebitten geeft. Ik praat hier over verschillende rassen. Dierenartsen weten dat niet en doen meteen moeilijk bij een beetje overbeet. Vraag me dus ook ernstig af of in het geval dat je beschrijft de natuur of de homeopathie het werk heeft gedaan.
gr.
Nicolette
In een ander nest met dezelfde dekreu zat ook precies zo'n zelfde overbeet. Deze pup is niet behandelt en op 8 maanden was de ruimte ca. 2½ cm geworden .......
Je zult het nooit weten wat nu wel of niet geholpen heeft, maar ik ben blij, dat ik mijn pup WEL het middel heb gegeven ..........
Door K@rin
Loti schreef: Het zal bij een teckel van 7 maanden niet meer helpen, denk ik :-\
Ik weet het niet, maar misschien toch het proberen waard ...........
Ik zal het eens navragen aan diegene, waarvan ik het geleerd heb .......
Door Loti
Heel graag.
Misschien kan je me opgeven welke middelen, dosering, potenties etc.
Het lijkt me de meest hondvriendelijk behandeling :)
Door K@rin
Loti schreef: Heel graag.
Misschien kan je me opgeven welke middelen, dosering, potenties etc.
Het lijkt me de meest hondvriendelijk behandeling :)
Hoevel mm of cm is de ruimte, die nu tussen de boven en onderkaak zit ?
Of te wel, hoe ver zitten de boventanden VOOR de ondertanden.
Achter de boventanden zit een heel klein balletje .......
WAAR zitten de ondertanden t.o.v. dat balletje ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door