Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ~Joke~
Ze hadden hier gisteren sardientjes en Spike poepte vanmorgen ook heel dun met geel slijm. Ik denk dat sardientjes erg vet zijn. Ik denk dat je het vlees gewoon rauw kunt blijven geven hoor. Wat kip of zo, dat is lichtverteerbaar.
Door Lizzy
Ik vind persoonlijk ook dat je het vlees rauw moet blijven geven. En een beetje dunne poep vind ik eigenlijk ook niet direct reden om ander voer te geven dan dat je normaal doet.
Door Nelly
[quote="harns49"]
Ze hadden hier gisteren sardientjes en Spike poepte vanmorgen ook heel dun met geel slijm. Ik denk dat sardientjes erg vet zijn. Ik denk dat je het vlees gewoon rauw kunt blijven geven hoor. Wat kip of zo, dat is lichtverteerbaar.
[/quote]Verse sardientjes? Of uit blik?
Door SemBo
Sardientjes uit blik zorgen hier de volgende dag ook voor pindakaas. Ik geef het heel af en toe omdat ze het zo lekker vinden. En die winden...tja.... ::) Ik ben er inmiddels imuun voor geworden.... ;D

Volgens mij zit je gewoon op de goede weg en ben je wat overbezorgd. Dat is je trouwens ook niet kwalijk te nemen maar ik zou doorgaan met de rauwe energique en voorlopig geen "vreemde" tussendoortjes geven.

Hoever ben je al met de afbouw van de pretnison?
Door tigger
Beau krijgt nu 1/2 tabletje per dag, over 7 dagen dan krijgt ie nog maar 1/4. Dus dat gaat de goede kant op :).
En het klopt wel dat ik ietsiepietsie overbezorgd ben ::). Vanaf dat ik Beau heb, heeft hij al last van gezondheidsproblemen. Ik ben het niet gewend dat het ook goed kan gaan, dus zodra er ook maar iets anders gaat dan anders wordt ik onrustig :-\.
Plus daar komt bij dat het mijn initiatief is om Beau op kvv te zetten, mijn vriend is daar nogal kritisch over. Zoals nu, dan moet ik helemaal uitleggen [=verantwoorden] wat er aan de hand is. Hij is niet overtuigd dat kvv beter is voor Beau, dus bij elk dipje wordt hij kritischer.. :-\
Tja, en de sardientjes geef ik om Beau op gewicht te houden. Maar ik hou het voorlopig wel op lamvlees, daar had ie geen last van :D .
Door tigger
Jippie! :D
Weer een weekje verder en het gaat hartstikke goed met Beau! :D Deze week helemaal geen problemen meer gehad. Hij krijgt nu 3 X 2 plakken vlees, 's ochtends doe ik daar probiotica door [acidophilus] en 's avonds een schepje zemelen [extra vezeltjes]. Deze week heeft ie z'n eerste stukje echte vuile pens gehad... :P lekker dat ie het vond!! Nog 1 weekje en dan is de prednison ook afgelopen. Gisteren heb ik hem een kale recreatiebot gegeven maar dat vond ie nix aan. Alleen de stukjes vlees eraf scheuren dat vond ie wel weer geweldig ;D. Kauwen op harde dingen vind hij maar raar.
Ben blij dat het goed gaat en dat Beau nu ook zoveel plezier heeft in eten. Dat was in de brokkentijd echt een drama... meneer kon het 5 dagen volhouden om niet te eten, want het was niet lekker ::) En op de 6e dag mikte ik er dan maar een plakje rodipens door :-[ ... maar nu is het elke dag feest ;) En wat ook grappig is, is dat mijn vriend iedere dag weer verbaasd is hoe weinig Beau nu poept. "Maar is hij niet verstopt dan??" of "Is het wel gezond dat hij zo weinig poept?" Maar hij staat er nu wel achter dat Beau nu kvv krijgt, alleen om het feit dat Beau nu plezier heeft in eten is voldoende.
Gr,
Vivian
Door Nitus
Hé, da's nog eens goed nieuws! :D Hartstikke fijn dat het zo goed gaat met Beau én dat je vriend zo te horen ook overtuigd is van vers.
Botten eten vond Nitus in het begin ook niet zo'n succes, maar hij begint er nu lekker op te kluiven. Ik denk dat sommige honden nog moeten leren hoe ze dat moeten doen, en er in de loop van de tijd steeds handiger in worden.
Blijft Beau nog een beetje op gewicht?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door