Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

kan het niet zijn dat het al de héle tijd demodex is ?
ons Caro heeft al 4jaar huidproblemen en het vermoeden is groot dat het ook demodex is.
ze krijgt nu iets inwendigs daarvoor.
er is een afkrabsel genomen maar niets gevonden maar die mijtjes kunnen heel diep in de huid zitten zodat ze soms heel moeilijk te vinden zijn.
demodex hebben ze van de geboorte heb ik gelezen.
belgje schreef: kan het niet zijn dat het al de héle tijd demodex is ?
ons Caro heeft al 4jaar huidproblemen en het vermoeden is groot dat het ook demodex is.
ze krijgt nu iets inwendigs daarvoor.
er is een afkrabsel genomen maar niets gevonden maar die mijtjes kunnen heel diep in de huid zitten zodat ze soms heel moeilijk te vinden zijn.
demodex hebben ze van de geboorte heb ik gelezen.
Bij de allergie test heeft Tannetje nog een schraapsel genomen en gecontroleerd en toen waren er geen mijten gevonden. Ik dacht het toen ook hoor, en ben toen gelijk gaan wassen met Ectodex, maar het ging maar niet over vandaar dat we toen een allergie test hebben laten doen.
Weer wat positieve berichten vanuit hier. Het gaat goed met Breezer. De kale plekken worden op sommige plekken wel steeds groter, maar dit heeft te maken met dode haren door de demodex. Maar op diezelfde kale plekken groeit ook alweer haar. Je ziet het nog niet echt, maar je voelt het wel degelijk. We moeten nog even doorgaan met de antibiotica omdat er nog een paar plekjes wat dik en rood zijn. Maar zodra ik in de vakantie zie dat alles rustig en mooi roze en niet dik is mag ik stoppen. Heb toch maar voor de zekerheid de Scalibor shampoo mee genomen. De da had uitgezocht of de werkzame stof in Ectodex helpt tegen zandvliegen, maar hoe sterk het spul ook is, het werkt helaas niet tegen de zandvliegen. Dus lassen we een extra tussendag in zodat we hem ook nog met de Scalibor kunnen wassen. En 2 a 3 keer per dag doen we een tekencontrole. Nou ga ik lekker de spullen in pakken, en dan morgen op naar Kroatië!!!
Inmiddels bijna een maand verder is het weer eens tijd voor een update met foto's natuurlijk.
Ik moet zeggen dat ik het aardig vindt opknappen. Er komt zo zoetjes aan overal weer een beetje haar terug.
Ik was hem nu 1x per week met de ectodex, want Breezer wordt er echt enorm suf van en ik ook, en hij heeft er zo'n hekel aan dat hij diverse vluchtpogingen onderneemt zodra hij merkt dat ie weer moet.
Verder is hij nu bijna 2 weken van de Cefaral af, en ook daar merk ik geen verschil meer aan.

Hierbij dan wat foto's.

Afbeelding

http://i89.photobucket.com/albums/k230/ ... Medium.jpg

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Breezer op wo 23 jul 2008, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door