Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Manfred
[quote="Nelly"]
Heb jaren een kist gehad, vond het altijd zo'n rommeltje! Kon je alles netjes inruimen, 2 weken later weer één bende :o Heb nu 2 kasten met laden, ideaal! Alles ligt in z'n eigen lade, En omdat het zo overzichtelijk is, hoeft de vriezer ook maar ff open, dus valt het koudeverlies ook reuze mee! :D ;)
[/quote]Daar is ook wel weer iets voor te zeggen ::)
Ik moet gewoon maar effe gaan informeren.....
Esther
Door Nitus
Mijn vrieskist (Liebherr GTS2626) heeft een inhoud van 245 L. en is 113,5 cm breed. Ik kon er 120 kg. Carnibest (worsten van 1 kg) en een zak botten in kwijt, toen was ie vol.

Ik heb ook lang zitten twijfelen tussen een kist of een kast. Maar ik had zelf al een kleine vrieskast van 96 L. met 4 lades en daar kon ik met pijn en moeite 40 kg. Carnibest in kwijt, maar dan moest ik de lades er wel uit halen. Dus een kast heeft een capaciteit van veel minder dan 50% (ligt er natuurlijk wel aan wat je er in doet). Daarom heb ik voor een kist gekozen, daar kan gewoon veel meer in.
Heb de kist nu 6 weken en alles ligt er nog steeds netjes in. Verder is een kist goedkoper in aanschaf en gebruik.
Maar een kast is natuurlijk wel het meer overzichtelijk.
Door laura
Wij hebben ook een vrieskist!

Bevalt ons prima, wel hebben m nu denk ik een jaar.

Je moet in een winkel echt proberen af te dingen, ik weet t sommigen vinden het moeilijk....
Alhoewel ik er altijd vreselijk veel plezier aan beleef!!! Ik vind het helemaal het einde afdingen, vooral op de zwarte markt ofzo!

Een leuk staaltje afpingelen:
Na veel winkels in en uit te zijn geweest hadden we een keuze gemaakt. De vriezer van onze keuze moest nieuw 250 euro kosten.
We hadden eigenlijk al besloten dat we m wilden hebben. Ik netjes aan die man vragen: '' Als we m nu bestellen, wanneer kunt u m dan leveren???''
Die man heel wijs: ''Oh u kunt m meteen meenemen hoor, we hebben er twee hier staan''.
Ik er meteen overheen:'' oh, maar voor 250 euro wil ik wel een helemaal nieuwe hebben!'' Hij heeft eens even 5 minuutjes nagedacht en we konden m meteen meenemen voor 175 euro :o.... Kijk, afdingen loont!!!!
Net wat Nitus zegt altijd proberen...

Tja, niet iedereen vind t leuk, mijn vriend laat het dus altijd aan mij over... Moet je al die turkse mannen in Beverwijk eens zien kijken als ik mijn mond open doe, die willen alleen zaken doen met mannen!!!

Je vind vast een hele mooie.

ik denk dat je wel goed moet nadenken over de grootte, misschien wil je er dan ook wat voor jezelf indoen?
Door Lupa
we hebben 2 kisten 1 voor de honden en 1 voor ons(had mijn man gedacht) de 2 kist is dus ook voor de honden, dat is voor het barf gedeelte en de andere voor de carnibest.
Door Manfred
[quote="Nitus"]
Mijn vrieskist (Liebherr GTS2626) heeft een inhoud van 245 L. en is 113,5 cm breed. Ik kon er 120 kg. Carnibest (worsten van 1 kg) en een zak botten in kwijt, toen was ie vol.

Ik heb ook lang zitten twijfelen tussen een kist of een kast. Maar ik had zelf al een kleine vrieskast van 96 L. met 4 lades en daar kon ik met pijn en moeite 40 kg. Carnibest in kwijt, maar dan moest ik de lades er wel uit halen. Dus een kast heeft een capaciteit van veel minder dan 50% (ligt er natuurlijk wel aan wat je er in doet). Daarom heb ik voor een kist gekozen, daar kan gewoon veel meer in.
Heb de kist nu 6 weken en alles ligt er nog steeds netjes in. Verder is een kist goedkoper in aanschaf en gebruik.
Maar een kast is natuurlijk wel het meer overzichtelijk.
[/quote]Ja, een vrieskist word het denk ik bij ons ook....
En die maat hebben wij dan zeker ook nodig ::), ik haal dan namelijk ook 120 kg. Bibi, dus dat moet passen ;D
Zijn er nog bepaalde dingen waar ik op moet letten ???
Ik weet namelijk niet waar al die tekens voor staan, zoals A+ ofzo :-[

Esther
Door Paul_Barte
Des te meer AAAA's en des te meer ++++++...hoe zuiniger dat ie is ;D

Maak alleen niet de fout door daar 300 euro meer voor te betalen want dan duurt het soms 20 jaar voordat je dat terug hebt verdiend aan de stroomprijs.
Door Manfred
[quote="laura"]
Wij hebben ook een vrieskist!

Bevalt ons prima, wel hebben m nu denk ik een jaar.

Je moet in een winkel echt proberen af te dingen, ik weet t sommigen vinden het moeilijk....
Alhoewel ik er altijd vreselijk veel plezier aan beleef!!! Ik vind het helemaal het einde afdingen, vooral op de zwarte markt ofzo!

Een leuk staaltje afpingelen:
Na veel winkels in en uit te zijn geweest hadden we een keuze gemaakt. De vriezer van onze keuze moest nieuw 250 euro kosten.
We hadden eigenlijk al besloten dat we m wilden hebben. Ik netjes aan die man vragen: '' Als we m nu bestellen, wanneer kunt u m dan leveren???''
Die man heel wijs: ''Oh u kunt m meteen meenemen hoor, we hebben er twee hier staan''.
Ik er meteen overheen:'' oh, maar voor 250 euro wil ik wel een helemaal nieuwe hebben!'' Hij heeft eens even 5 minuutjes nagedacht en we konden m meteen meenemen voor 175 euro :o.... Kijk, afdingen loont!!!!
Net wat Nitus zegt altijd proberen...

Tja, niet iedereen vind t leuk, mijn vriend laat het dus altijd aan mij over... Moet je al die turkse mannen in Beverwijk eens zien kijken als ik mijn mond open doe, die willen alleen zaken doen met mannen!!!

Je vind vast een hele mooie.

ik denk dat je wel goed moet nadenken over de grootte, misschien wil je er dan ook wat voor jezelf indoen?

[/quote]Hahahaha, geweldig ;D ;D ;D
Kan ik jou niet meenemen om er een te halen hihihihi.
Nou, ik ga zeker proberen af te dingen hoor :P
Bij welke winkel ben je geweest ???

Mijn vriend zei ook al dat ie er dan ook wat ruimte voor ons zelf in wilde hebben, maar als ik dit zo lees weet ik niet of dat zal lukken ;D
Ik vind trouwens de prijs die jij ervoor betaald heb heel erg meevallen :o

Esther
Door 202spots
Ik heb 'n kist en 'n kast model,en vind de kast VEEEEEL
makkelijker dan de kist.
In de kast hou je alles veel beter georganizeerd.
In de kist moet ik altijd zitten vroeten.
Ik heb al aparte bakken in de kist gezet,zodat ik alleen 'n bak met b.v rib of nekken in ze geheel er uit kan tillen zodat ik bij de bak met kippenruggen kan komen.
Maar ik vind het altijd in rotzooitje om het bij elkaar te houwen.
Dat is in de kast dus veel makkelijker.
Door Manfred
[quote="Paul_Barte"]
Des te meer AAAA's en des te meer ++++++...hoe zuiniger dat ie is ;D

Maak alleen niet de fout door daar 300 euro meer voor te betalen want dan duurt het soms 20 jaar voordat je dat terug hebt verdiend aan de stroomprijs.
[/quote]Aha!!
Daar staat dat dus voor ;D
Ik word nog heel wat wijzer hier ;)
Ik heb inderdaad al zitten rekenen hoeveel ik er ongeveer voor kwijt wil zodat ik hem in een jaar er uit heb..... :D Zo ongeveer dan tenminste...

Esther
Door Manfred
[quote="202spots"]
Ik heb 'n kist en 'n kast model,en vind de kast VEEEEEL
makkelijker dan de kist.
In de kast hou je alles veel beter georganizeerd.
In de kist moet ik altijd zitten vroeten.
Ik heb al aparte bakken in de kist gezet,zodat ik alleen 'n bak met b.v rib of nekken in ze geheel er uit kan tillen zodat ik bij de bak met kippenruggen kan komen.
Maar ik vind het altijd in rotzooitje om het bij elkaar te houwen.
Dat is in de kast dus veel makkelijker.

[/quote]Dan lijkt me de kast inderdaad makkelijker, maar ik heb eigenlijk alleen de Bibi verpakkingen er in, nekken e.d. wil ik eigenlijk liever niet aan beginnen.....niet in grote getalen in ieder geval ;D

Esther
Door Paul_Barte
Esther..en vergis je niet want de 5 cent per KW wordt door allerlei heffingen en BTW ongeveer 18 cent per KW.

(Ben ooit de mist in gegaan met een vriescel en sindsdien weet ik alles over de energieprijzen :-\ )
Door Manfred
[quote="Paul_Barte"]
Esther..en vergis je niet want de 5 cent per KW wordt door allerlei heffingen en BTW ongeveer 18 cent per KW.

(Ben ooit de mist in gegaan met een vriescel en sindsdien weet ik alles over de energieprijzen :-\ )
[/quote]Ach jeetje :(
Wat een gedoe allemaal....en dat heeft natuurlijk niemand je verteld toen je hem ging kopen >:(
Maar dat merk je dan waarschijnlijk pas bij je stroomkosten......
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door