[quote="serradomar"]
Hoi Paul,
Gelukkig lees ik dat er nog hoop is, 6 weken op vlees is dus kennelijk nog niet lang genoeg om te concluderen of iets beter gaat of niet. Dan houd ik nog goede moed

Blijf toch wel vlees geven hoor, want ze doen het er veel beter op en ze vinden het 10x lekkerder...
Maar dan heb ik nog even een vraag aan je, Paul.
Waarom is biergist niet goed volgens jou ? Een homeopatisch dierenarts (Atjo Westerhuis) die ook een speciaal middel voor hot-spots heeft gemaakt (homeopatisch dus) die zei dat we 3 dingen moesten geven: olie (voor de omega 3 en 6), knoflook en biergist. Dat zou goed voor de huid en vacht zijn. Dus vandaar dat we dat extra erbij geven....
Maar nu schreef jij dat we dat maar moesten weggooien... ???
Ook schreef je dat er rund in de Energique zit...dat las ik laatst al, belachelijk want op de verpakking staat dat dus mooi niet....Ik ga er dus vanuit dat het ook wel in de Rodi en Duck zit dan ???
Maar dan....betekend dat je dus geen rund moet geven...maar alleen kip is toch weer te kippig bijv ???
Of is dat niet erg bij een hond die niet tegen rund kan ?
Want bij de barfmaaltijden geven we dus ook wel runderhart, pens, snijlingen enzo...beter van niet dan ?
Is er misschien ook iets waardoor een hond makkelijker gaat ruiien ?
groetjes
marit
[/quote]
Marit,
Wat betreft de olie ben ik het dus 100% eens met Atjo maar het ligt er maar net aan welke olie je geeft!!
Olie bevat mestal OF Omega-3 vetzuren OF Omega-6 vetzuren en niet allebei. Visolie of lijnzaadolie bevatten veel Omega-3 b.v. naar geen Omega-6.
Knoflook wordt gegeven voor een bloedzuiverende werking en dat is geen probleem al heb ik een duidelijke voorkeur voor VERSE knoflook en niet de syntetisch samengestelde rommel.
Biergist is een afvalproduct en wordt eveneens gegeven voor een bloedzuiverende werking en voor de vitamine B. Voor de vitamine B kun je beter gebruik maken van een vitamine B-complex.
Veel mensen geven de Energique No 4. in de veronderstelling dat er GEEN rund in zit vandaar dat ik het even heb genoemd.
Indien jouw hond geen problemen heeft met rundvlees maakt het ook niet uit echter als je wilt testen of er een allergie m.b.t. eiwit in het spel is kun je dit voer dus niet gebruiken.
Helaas ken ik geen middel om gemakkelijker te laten ruien....in principe gaat dit vanzelf indien de vacht (en de hond) goed in elkaar zit.