Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
Ik heb geleerd, als de hond geen last heeft van zijn anaalklieren, dan moet je er ook afblijven. Je zou het dan alleen maar gaan stimuleren om nog meer anaalkliervocht (wat een woord) aan te gaan maken.

Maar als ik een klantje in de salon heb, waarvan dus de anaalklieren uitgeknepen moeten worden, doe ik dat dus ook in bad!  :P Dan valt het nog wel mee  :-X met de stank
Door Lupa
wat me opgevallen is dat de kleinere honden meer laast hebben van volle anaalklieren dan de grotere honden, het is echt zeldzaam dat ik een golden of flat of herder moet uitknijpen. Weet iemand waarom?
Door Paul_Barte
wat me opgevallen is dat de kleinere honden meer laast hebben van volle anaalklieren dan de grotere honden, het is echt zeldzaam dat ik een golden of flat of herder moet uitknijpen. Weet iemand waarom?
De staart misschien???? Weet niet welk ras kleine honden je bedoelt maar in het algemeen hebben honden met een lange staart minder last. De reden hiervoor is waarschijnlijk dat door het kwispelen de klieren worden gestimuleerd.
Door Paul_Barte
Paul, kwispelende staarten, kort of lang, gebruiken toch allemaal dezelfde spieren?
Ik snap dat niet helemaal! :-/
Klopt Ine maar vaak staan gecoupeerde staartjes omhoog of schuin omhoog en schijnt dat toch anders te zijn  ???
Vraag maar eens aan je overbuurman welke woefs altijd de meeste last hebben.
Door ine
Hahaha, zat even te denken, Overbuurman!!!
Ja, ik zal hem weer eens met een bezoekje vereren, kijken, wat hij van dat stuk over het enten vond!!
Ik zal hem dat gelijk eens vragen!! ;)
Als dat zo is, wat jij zegt, hoe reageren die honden dan op barf of versvlees, verbetert het dan?
Door Lupa
de whwt (kleine witte hondje) maltheesertjes, shistus(?). dat soort honden moet ik gegarandeerd de anaalklier goed knijpen en dan komt er een prut uit :P
ik denk toch niet dat het aan de staart ligt want flatoated staan echt bekend om hun kwispelende staart.
Zou het mischin te maken met hoe ze in het leven staan? en dat bedoel ik er mee, hoe vaak ze vrij zijn of ravotten?
Door Paul_Barte
Door versvlees is de poep meestal vrij hard en worden de klieren in ieder geval beter uitgedrukt dan met een slappe hap. Denk wel dat het staartgebeuren in veel gevallen niet opgaat maar er zit wel degelijk verschil in woefs met of zonder staart.

Bij onze Sepp zijn ze in ieder geval weer hartstikke leeg....die had zo'n gigantische priktak aan de vacht hangen en de pikkers zaten in zijn zak...hij liept rond te springen als een geflipte kangaroo en we roken het al op 5 meter afstand  ;D
Soms hebben kleine ongelukjes ook voordelen hahaha.
Door ine
Wat Lupa zegt, kan ik me ook iets bij voorstellen!
Vaak worden kleine honden niet echt opgevoed, zij weten dus vaak niet precies hun plaats in de roedel, want die kan dagelijks verschillen!
Dit worden onzeker hondjes! Dat zou idd ook iets met anaalklieren te maken kunnen hebben!
Door sylvia
Ik hoef ze gelukkig niet iedere week leeg te drukken bij de dames .soms voel ik eens hoe het is en denk ik volgens mij zit er iets in dan druk ik ze leeg,misschien 3 keer per jaar ofzo.
Door Hitam
Ik weet niet of het met onzekerheid te maken heeft. In elk geval wel met de voeding. Honden op versvlees hebben er minder vaak last van. En als dat nog blijft dan helpt ontgiften vaak wel.
Ik beschouw het net als ontstoken oren als een uitscheidingsreactie van de huid.

Brandnetelthee is een goede optie.
Door jeanne
Tja, ken meer bassets met dat probleem, allen hebben ze een grote staart die veel kwispelt, dus dat verhaal gaat hier niet op. Wel is het zo dat bij de bassethound, de anaalklieren wat moeilijker uit te drukken zijn door al dat losse vel, misschien dat dat er iets mee te maken heeft? :-/
Maar ze vrat toen ook nog van die vieze droge brokken  :P had ook altijd vieze smurrie in de orden. Dat is nu trouwens een stuk minder nu ik het erover heb, ze krijgt nu dik een jaar vlees, en heeft nog geeneen keer ooronsteking gehad. Ja wel vieze smurrie erin, maar dat heb je met zulke zware hangoren, maar geen onsteking meer, hahahaha, de dierenarts zal me wel missen ;D ;D ;D ;D
Door Red_Hunter
Mijn Ierse Setter Coffee had er ook veel last van:-/ . Om de twee weken moest ik ze uitknijpen :'(. Ik las toen ook dat het door de ontlasting kon komen en dat honden die veel kwispelen er meer last van hebben. Nou haar ontlasting was hard en ik kan beter doorgeven wanneer ze niet kwispelt ;D. Zij kwispelt zelfs haar staartpunt kapot. Sinds ik nu versvlees gebruik heeft ze er toch minder last van terwijl haar ontlasting toch ook hard was van de brokken. ???
Ik weet ook niet wat de oorzaak is geweest, toch brokken ???

groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door