Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

hanneke kap schreef: Ik heb vandaag nog van een buurvrouw gehoord dat haar hond lyme heeft. Erg triest, hebben in eerste instantie bij de spoedkliniek niets kunnen vinden. Nu het beestje halfdood is, konden ze bij het dierenziekenhuis lyme constateren. Ik neem geen risico's en gebruik, vooral in de warme maanden practic. Heb altijd een tekentangetje in mijn tas van O'Tom erg handig en erg klein.
Weet jij misschien wat de eerste symptomen zijn van de ziekte van Lyme? Is dat hetzelfde als bij mensen?
Voordat je hond besmet kan raken met Lyme moet hij wel eerst minstens 24 uur blijven zitten. Dit was voor mij wel een geruststelling. Ik zit namelijk ook in een gebied met een hoge besmettingsgraad (1 op de 3 adulte teken zijn besmet) en er komen hier ook nog eens vreselijk veel teken voor. Ik heb sinds ik Bo heb nog maar twee teken van hem af moeten halen dus ik gebruik er geen middeltjes voor.
De kreupelheid is een hele duidelijke aanwijzing. Onze buurhond had lyme, toen ik zei dat ik aan lyme dacht hebben ze dit direct aan de da doorgegeven. Die geloofde het niet maar heeft toch bloed afgenomen en de hond direct op ab gezet. Het bleek lyme te zijn. Hij is volledig genezen. Als je hond koorts krijgt of plotseling kreupelt moet je lyme altijd in je achterhoofd houden.
Hier komt er dus absoluut geen gif op mijn honden,ik hou het bij mijn zelfgemaakte mix van biologische olien,oa:tea-three,lemongrass,geranium,lavendel,rozemarijn,venkel,bergamot,kruidnagel,eucalyptus en cederhout die ik samen met een goede basisolie mengt en verder vul met water.
Goed tegen teken en vlooien,gebruik dit ook voor de paarden.
tieneke schreef: Hier komt er dus absoluut geen gif op mijn honden,ik hou het bij mijn zelfgemaakte mix van biologische olien,oa:tea-three,lemongrass,geranium,lavendel,rozemarijn,venkel,bergamot,kruidnagel,eucalyptus en cederhout die ik samen met een goede basisolie mengt en verder vul met water.
Goed tegen teken en vlooien,gebruik dit ook voor de paarden.
Heb je in Tjechië geen last van zandvliegjes ed? Ik vermoed van niet aangezien de temperaturen daar niet tropisch zijn oid, maar ik ben toch benieuwd ;)
Toevallig vandaag bij de dierenwinkel geweest, voor een tekentang. Boomer heeft in haar bijna 12 jarig bestaan hooguit een handjevol teken gehad. Zij (de winkeljuf) wilde mij gelijk een complete anti-teken toestand verkopen, maar omdat ik Jake heb, durf ik dit niet zo goed aan. Het waren pipetjes van Exil. Ze heeft wel eens een vlooienband om gehad, maar omdat Jake haar in haar nekhaar en keelhaar bijt, lijkt het me toch dat Jake dan degene is die die rommel binnenkrijgt. Ik denk dat ik knoflook ga proberen.
Laura2004 schreef: Heb je in Tjechië geen last van zandvliegjes ed? Ik vermoed van niet aangezien de temperaturen daar niet tropisch zijn oid, maar ik ben toch benieuwd ;)
Als het goed is komen die hier niet voor,immers we zitten hier niet bij/aan zee ;)
De temperaturen zijn hier in de zomer wel vrij hoog omdat wij op de grens van Moravie wonen,verleden week nog dagen van rond de 34 graden.
Nu is het gelukkig weer wat koeler :P
Jeannette b schreef: Toevallig vandaag bij de dierenwinkel geweest, voor een tekentang. Boomer heeft in haar bijna 12 jarig bestaan hooguit een handjevol teken gehad. Zij (de winkeljuf) wilde mij gelijk een complete anti-teken toestand verkopen, maar omdat ik Jake heb, durf ik dit niet zo goed aan. Het waren pipetjes van Exil. Ze heeft wel eens een vlooienband om gehad, maar omdat Jake haar in haar nekhaar en keelhaar bijt, lijkt het me toch dat Jake dan degene is die die rommel binnenkrijgt. Ik denk dat ik knoflook ga proberen.
Is ook grote troep.
Ja.. ik ben ook zeer zuinig met de troep, maar toch heb ik vrijdag  prac tic gekocht , hier is een echte tekenplaag, en nadat ik na de grote borstelbeurt vrijdagmorgen een ingevreten teek op mijn heup zag........... ben ik maar weer naar de da getogen.
Weet je, het punt is, en dat merk ik keer op keer, dat als je  de rotzooi gebruikt, je zeer van bewust moet zijn, dat het niet onschuldig is wat je op de hondjes gooit.
Merk veel te veel (ook op mijn eigen site als e.a. wordt besproken) dat mensen zonder iets te weten e.a. op hun dier gebruiken...  De onwetendheid.. is veel erger dan dat je bewust en weloverwogen dingen doet.
Bentie krijgt Zero Puce, dit werkt tegen teken en vlooien, luizen.

Het merk heet Zéro Puce en ook de verpakking staat héry laboratioires en is door de trimster gekocht bij de trimgroothandel.

Dit staat ook op de verpakking:

- Biologique
- Efficace
- Sans danger
- Eloigne radiclement tous les insectes nuisibles.

Dit staat op de verpakking

Maximale bescherming tussen de 4 a 6 weken. Biologisch, doeltreffend, zonder gevaar, verwijdert schadelijke insecten op doeltreffende wijze.

Doel: het op afstand houden op een doeltreffende en duurzame wijze van schadelijke insecten op uw huisdier

eigenschappen: gemaakt op basis van essentiele olien, die respulsief is niet-toxisch, niet irriterend, niet vervuilend

Gebruik: breng het product direct op de vacht aa, in een lijn beginnend van het hoofd tot aan de staart. Dit product is op basis van olie. Borstel uw hond of kat twaalf uur na de behandeling van eventuele vette resten te verwijderen.

doeltreffendheid: werkzaam vanaf 3 uur na toebrengen en voor een normale duur van 30 dagen

Samenstelling: natuurlijke extracten van cocos-olie en geraniol

Het is dus op natuurlijke basis.
Julia2005 schreef: Bentie krijgt Zero Puce, dit werkt tegen teken en vlooien, luizen.

Het merk heet Zéro Puce en ook de verpakking staat héry laboratioires en is door de trimster gekocht bij de trimgroothandel.

Dit staat ook op de verpakking:

- Biologique
- Efficace
- Sans danger
- Eloigne radiclement tous les insectes nuisibles.

Dit staat op de verpakking

Maximale bescherming tussen de 4 a 6 weken. Biologisch, doeltreffend, zonder gevaar, verwijdert schadelijke insecten op doeltreffende wijze.

Doel: het op afstand houden op een doeltreffende en duurzame wijze van schadelijke insecten op uw huisdier

eigenschappen: gemaakt op basis van essentiele olien, die respulsief is niet-toxisch, niet irriterend, niet vervuilend

Gebruik: breng het product direct op de vacht aa, in een lijn beginnend van het hoofd tot aan de staart. Dit product is op basis van olie. Borstel uw hond of kat twaalf uur na de behandeling van eventuele vette resten te verwijderen.

doeltreffendheid: werkzaam vanaf 3 uur na toebrengen en voor een normale duur van 30 dagen

Samenstelling: natuurlijke extracten van cocos-olie en geraniol

Het is dus op natuurlijke basis.
En helpt het ook echt?
Hier hebben ze ook allemaal op de oudjes en Baloe na de scalibor band om. Na elke dag zo'n 5 teken er af te hebben gehaald en in Frankrijk zo'n 30 op een dag vond ik het wel welletjes. De band beschermd goed alleen net als Sanne krijgt Baloe er hotspot van en van frontline wordt hij ziek, Pulvex beschermd bij hem goed en kan hij tegen, dus hij krijgt voordat we weer naar Frankrijk gaan een pipet Pulvex in zijn nek. Daarnaast is het aantal besmette teken flink toegenomen en dan is het kiezen of delen, dan maar delen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door