Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hitam
Volgens mij zitten er ook in Kroatië zandvliegjes.
Ik vind het een lastig dilemma. Persoonlijk zou ik een ander vakantieland kiezen, want Breezer nu met gif als Scalibor behandelen is de goden verzoeken. Maar dat is jouw beslissing.
Door Sella
Ik gebruik tekenpreventie druppels die Leida Vissée ( www.chironzeist.nl )vorig jaar als proef heeft laten gebruiken bij mijn langharige hond. Wij hadden vaak last van teken op hem zekers nadat ik de pipetten van ecostyle had gebruikt.
Die druppels geef ik het hele jaar door 2* daags.
Mijn verbazing was groot, ik liep laatst op een uitrenveld en hij liep dicht langs de struiken. Ik ging naar hem toe omdat het bij een school was en ik niet wilde dat hij ging snacken. Er lieten zich een stel teken uit de struiken op hem vallen en ze kregen geen houvast of ze vonden hem stinken : Ze gleden zo van hem af.
Terwijl ik vorig jaar februari na een wandeling op de gebaande paden er al 4 van hem afhaalde.
Hij is sinds ik dit gebruik ook niet meer spannend voor de vlooien die heel veel buitenkatten hier in de wijk hebben.
Voor het maatje hond dat ik heb gebruik je 1 flesje per maand á 14.95 ex verzenden.
Mijn hond wordt ziek van alle chemische middeltjes dus ik ben hier heel erg blij mee dat mijn langhaar nu niet aantrekkelijk is :-* 8)
Door Breezer
Hitam schreef: Volgens mij zitten er ook in Kroatië zandvliegjes.
Ik vind het een lastig dilemma. Persoonlijk zou ik een ander vakantieland kiezen, want Breezer nu met gif als Scalibor behandelen is de goden verzoeken. Maar dat is jouw beslissing.
Ja als ik dit in Januari had geweten, dan hadden we gewoon weer Oostenrijk geboekt. Maar helaas staat alles nu vast, en door een hele blonde actie van mij (lang verhaal) hebben we dus ook geen annulerings verzekering. Maar denk ook niet dat ze allergie van de hond een geldige reden vinden als annulering.
Ik zit toch ziek thuis momenteel dus heb mooi de tijd om alle middeltjes uit te zoeken en de voors en tegens tegen elkaar af te wegen. De Scalibor band is in ieder geval uitgesloten.
Door Danny
Ik weet zijn geschiedenis niet helemaal maar is een vakantie opvang voor hem geen optie??
Volgens mij werkt Sacolbor alleen maar tegen die zandvliegen...en je schrijft dat dat geen optie is...
Door Mevroi Kruim
Danny schreef: Ik weet zijn geschiedenis niet helemaal maar is een vakantie opvang voor hem geen optie??
Volgens mij werkt Sacolbor alleen maar tegen die zandvliegen...en je schrijft dat dat geen optie is...
Ja, dat dacht ik ook net. Of je vakantie op Marktplaats zetten en doorverkopen. En zelf lekker in NL of Belgie (hartstikke mooi daar!) met vakantie.
Door Breezer
Danny schreef: Ik weet zijn geschiedenis niet helemaal maar is een vakantie opvang voor hem geen optie??
Nee vakantie opvang is voor hem echt geen optie, hij ondervindt hier zoveel stress van dat dat meer schade toe zou brengen dan dat ik hem bij wijze van een scalibor band om zou hangen. We hebben deze vakantie plek trouwens speciaal voor de meereizende hondjes uitgezocht.  ;)
Breezer kan niet alleen zijn in een vreemde omgeving. Zelfs op het trainingsveld als ik hem vastknoop aan het hek en dan 30 meter weg loop gaat hij al volledig overstuur.En dat terwijl hij mij gewoon kan zien. Thuis gaat het redelijk goed met alleen zijn, de ene keer is ie 7 uur alleen en dan is ie rustig, de andere keer ben ik een half uurtje weg en dan is meneer volledig over de zeik. Ach ja het is een hond met gebruiks aanwijzing zeg maar.

We gaan met meerdere mensen dus zomaar op marktplaats zetten doe ik ook niet.
Door Breezer
Ik heb zojuist een e-mail ontvangen van Intervet, de producent van de shampoo van Scalibor.
Ik kon nergens informatie vinden of de shampoo ook tegen zandvliegjes werkt.
En dit was het antwoord.

Hallo mevr. van Egmond,

de werkzame stof in de shampoo is het zelfde als in de band.
          De shampoo heeft echte geen registratie voor zandvliegjes ( niet aangevraagd ).
          U mag aannemen, dat de shampoo ook tegen zandvliegjes werkt.
          Het is aan te bevelen om dan 1x per week  uw hond te wassen.

Op zich lijkt dit mij de beste oplossing. Helemaal super is het natuurlijk niet, omdat z'n huid natuurlijk nog niet helemaal op en top is. Maar ik kan dan in ieder geval de plek in z'n nek omzeilen, en dan de rest helemaal wassen. En zo hoeft hij niet met een irriterende band op de plek te lopen, en kan hij nog gewoon zwemmen ook.
Door Breezer
Hitam schreef: En kennelijk werkt het ook niet heel lang. Dus dat is ook wel gunstig.
Op diverse site's staat 2 weken, maar ivm de zandvliegjes adviseren ze elke week denk ik. Vindt ik ook goed, was ik hem de week voor we weg gaan, de 1e week en de 2e week nog een keer. Weet ik het zeker.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door