Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Het gaat de goede kant op met Breezer. Maandag avond leek er wel een vulkaan uitbarsting gaande te zijn in z'n nek. Z'n huid sprong aan alle kanten open en het was 1 grote ranzige pus bende. Heb het schoon gemaakt en ontsmettings middel op gedaan. En nu zit er een grote dikke korst op. Maar daar onder lijkt het al een heel stuk minder. Ook is het niet zo warm meer qua gevoel. Ga morgen de korst los weken om te kijken of er nog meer rotzooi uit wil komen. Verder gaat de plek op z'n wang echt helemaal top. Zie echt alweer ienemienie haartjes.
Ik heb vanavond alle korsten weg gehaald, en de boel nog een keer goed uitgeduwd maar er kwam nog heel weinig pus uit. Heb het ontsmet en aan de lucht laten drogen. Er zitten nu mooie dunne korstjes op. Dus heb goede hoop dat de antibiotica de rest doet. Ben nu ook al 4 dagen 2x een half tabletje prednison minder aan het geven, en ook dat gaat super. Zie hem nog niet krabben of een terug val krijgen.
Hoi,
Ik heb net Breezers verhaaltje gelezen, tjeetje wat verschrikkelijk!!!!! Ik ben blij om te horen dat het nu wat beter met hem gaat. Ookal is prednison dan een zwaar middel, hij voelt zich in ieder geval wat beter en zijn huid knapt er gelukkig van op!!!!! Hopelijk gaat het vanaf nu alleen nog maar voorwaarts met hem!!!!
Geef Breezer een hele dikke kroel van deze forum-nieuweling....

Groetjes Marisja.... pootje van Ushi en Bumper
Ik heb wel vanavond nog een kuur antibiotica bij gehaald. Ik zie dat het aanslaat maar dat het gewoon veel tijd nodig heeft om te herstellen. En aangezien ik maar tot donderdag ochtend pillen had, heb ik nog een kuur van 10 dagen erbij gehaald. De dierenarts zei dat ze liever had dat ie nog 4 weken aan de antibiotica zat dan nog 4 weken aan de prednison. En daar heeft ze ook wel gelijk in, de prednison is natuurlijk grotere troep dan de antibiotica.
Hierbij weer een update met foto's van Breezer.

Inmiddels zijn we nu een week bezig met de antibiotica, en ik merk dat het goed aanslaat maar dat het veel meer tijd nodig heeft. Dus hebben we er nog eens voor 10 dagen extra bij gehaald. De prednison zit hij nu op 2x 1/2 tablet per dag. En als dit goed blijft gaan, dan vanaf donderdag elke dag een halve, en als dat goed gaat na 5 dagen om de dag een halve, en dan na 5 dagen niets meer.

Hier dan de foto's:
De bilpartij.
Afbeelding

Bij de close up zie je goed dat er alweer haartjes groeien.
Afbeelding

Z'n nek nu een week na het openbarsten van alle bulten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En z'n lekkere bekkie begint ook weer een beetje normaal te worden. Kan niet wachten tot de haargroei echt doorzet.
Afbeelding

Afbeelding

En zelfs op z'n rattenstaartje begint weer haar te groeien.
Afbeelding
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door