Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Dorothea*
Lizzy schreef: Dit wou ik ook aandragen, het implantaat! Dat lijkt me eventueel een goede optie. En volgens mij kost tie nu iets van 50 euro ofzo he? Of zo'n implantaat een beetje rapjes werkt, weet ik niet....
Ik bel me suf, maar ik kan het implantaat nog steeds niet bestellen (ondertussen begin ik al weer te twijfelen  :-\ )
Ik denk dat het eerder tegen de 60 euro gaat kosten en dan komen er ook nog de kosten van een consult bij.
Door Lizzy
*Dorothea* schreef: Ik bel me suf, maar ik kan het implantaat nog steeds niet bestellen (ondertussen begin ik al weer te twijfelen  :-\ )
Ik denk dat het eerder tegen de 60 euro gaat kosten en dan komen er ook nog de kosten van een consult bij.
Oh... OK, dan valt de optie van het implantaat voor nu af....
Waar zit je tussen te twijfelen? Wel castreren, niet castreren, implantaat of geen implataat?
Door Hanny
Als het allemaal zo hard rennend hals over kop moet, wat niet zo verstandig is, zou het dan geen rustgevende optie zijn om de reu, of het teefje even uit logeren te sturen?
Wat kunnen er toch altijd problemen om niets ontstaan. Je kunt toch weten, dat een teefje ooit loops zal worden.
Hoop, dat er een zinnig besluit genomen wordt, maar je kunt er verder toch niets aan doen.

Hanny
Door *Dorothea*
Lizzy schreef: Oh... OK, dan valt de optie van het implantaat voor nu af....
Waar zit je tussen te twijfelen? Wel castreren, niet castreren, implantaat of geen implataat?
implantaat of geen implantaat  :-\
Door Sonja
Ik heb alles wat hier in het topic werd geschreven doorgegeven aan de eigenaren, maar die hadden toch erg veel vertrouwen in hun da en zijn op zijn advies afgegaan. Gelukkig heb ik inmiddels wel bericht gekregen dat de ingreep goed was verlopen.
Door Do
Laura2004 schreef: Ziggy is gesteriliseerd toen ze drachtig was en die ruikt chronisch naar loopse teef, de ene periodo erger (alle reuen die we dan tegenkomen bespringen haar en zijn niet bij haar weg te slaan) en de andere periode iets minder erg (dan nog vinden reuen haar bijzonder lekker ruiken, maar ze luisteren dan nog enigzins naar de baas) en ik heb vaak gehoord dat als je een loopse teef sterileert dat de kans groot is dat dit ook gebeurt, ik zou dat risico dus niet nemen, dan hebben ze nog niets aan de sterilisatie....
??? toen ze drachtig was?
Door Angelique
Do schreef: ??? toen ze drachtig was?
Ja, die was door Kai verkracht en omdat spuiten geen garantie geven hebben ze toen de echo afgewacht die helaas heel veel vruchten liet zien en toen heeft Laura de (in mijn ogen zeer verstandige) beslissing genomen om alles weg te laten halen. Als het goed is moet het topic daarover nog wel bestaan.
Door Do
Angelique schreef: Ja, die was door Kai verkracht en omdat spuiten geen garantie geven hebben ze toen de echo afgewacht die helaas heel veel vruchten liet zien en toen heeft Laura de (in mijn ogen zeer verstandige) beslissing genomen om alles weg te laten halen. Als het goed is moet het topic daarover nog wel bestaan.
ha! ik weet het weer!!!!
Door Laura2004
Ik zal de situatie nog een keer verduidelijken voordat mensen de verkeerde indruk krijgen. Kai is toen Ziggy dekrijp was uit zijn bench gebroken en heeft 2 deuren opengebroken (hij heeft hiervoor 2 hardhouten deurposten kapotgebeten, nadat hij de dag ervoor door de vooruit van mijn moeder's auto is gesprongen om bij zijn geliefde te komen ::)) en heeft Ziggy gedekt. En ondanks dat Ziggy een Amerikaanse Stafford is met fci-stamboom en Kai een Thai met fci-stamboom zouden de puppy's illegaal zijn geweest (het waren er trouwens 12 of 14 meen ik me te herinneren  :o). Ze zouden dan onder de pittbullwet vallen en dus zonder pardon afgemaakt mogen worden, aangezien je geen stafford kruisingen mag fokken. Dit was natuurlijk de voornaamste reden om ze weg te halen en ja, ik ben geen fokker en zat ook niet in de situatie om 12 puppy's te verzorgen en groot te brengen en daarbij is Ziggy een kneusje, dus grote kans dat de puppy's ook kneusjes waren geweest, nou ja, genoeg redenen om ze weg te laten halen dacht ik zo. En aangezien ik Ziggy niet vol wilde stoppen met troep (van zo'n after-morningprik) en Ziggy erg veel last had van haar loopsheden (heel erg schijnzwanger, allerlei ontstekingen etc.) heb ik haar gelijk laten steriliseren en de puppy's weg laten halen. Dat is zo'n beetje het verhaaltje  ;)
Door Laura2004
Laura2004 schreef: Ik zal de situatie nog een keer verduidelijken voordat mensen de verkeerde indruk krijgen. Kai is toen Ziggy dekrijp was uit zijn bench gebroken en heeft 2 deuren opengebroken (hij heeft hiervoor 2 hardhouten deurposten kapotgebeten, nadat hij de dag ervoor door de vooruit van mijn moeder's auto is gesprongen om bij zijn geliefde te komen ::)) en heeft Ziggy gedekt. En ondanks dat Ziggy een Amerikaanse Stafford is met fci-stamboom en Kai een Thai met fci-stamboom zouden de puppy's illegaal zijn geweest (het waren er trouwens 12 of 14 meen ik me te herinneren  :o). Ze zouden dan onder de pittbullwet vallen en dus zonder pardon afgemaakt mogen worden, aangezien je geen stafford kruisingen mag fokken. Dit was natuurlijk de voornaamste reden om ze weg te halen en ja, ik ben geen fokker en zat ook niet in de situatie om 12 puppy's te verzorgen en groot te brengen en daarbij is Ziggy een kneusje, dus grote kans dat de puppy's ook kneusjes waren geweest, nou ja, genoeg redenen om ze weg te laten halen dacht ik zo. En aangezien ik Ziggy niet vol wilde stoppen met troep (van zo'n after-morningprik) en Ziggy erg veel last had van haar loopsheden (heel erg schijnzwanger, allerlei ontstekingen etc.) heb ik haar gelijk laten steriliseren en de puppy's weg laten halen. Dat is zo'n beetje het verhaaltje  ;)
Dit is het topic voor de geïnteresseerden: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 075.0.html

En ik lees het net terug en het waren 15 puppy's  :o Kai heeft wel sterk zaad zeg  8)
Door Tamara*
Laura2004 schreef: Ik zal de situatie nog een keer verduidelijken voordat mensen de verkeerde indruk krijgen. Kai is toen Ziggy dekrijp was uit zijn bench gebroken en heeft 2 deuren opengebroken (hij heeft hiervoor 2 hardhouten deurposten kapotgebeten, nadat hij de dag ervoor door de vooruit van mijn moeder's auto is gesprongen om bij zijn geliefde te komen ::)) en heeft Ziggy gedekt. En ondanks dat Ziggy een Amerikaanse Stafford is met fci-stamboom en Kai een Thai met fci-stamboom zouden de puppy's illegaal zijn geweest (het waren er trouwens 12 of 14 meen ik me te herinneren  :o). Ze zouden dan onder de pittbullwet vallen en dus zonder pardon afgemaakt mogen worden, aangezien je geen stafford kruisingen mag fokken. Dit was natuurlijk de voornaamste reden om ze weg te halen en ja, ik ben geen fokker en zat ook niet in de situatie om 12 puppy's te verzorgen en groot te brengen en daarbij is Ziggy een kneusje, dus grote kans dat de puppy's ook kneusjes waren geweest, nou ja, genoeg redenen om ze weg te laten halen dacht ik zo. En aangezien ik Ziggy niet vol wilde stoppen met troep (van zo'n after-morningprik) en Ziggy erg veel last had van haar loopsheden (heel erg schijnzwanger, allerlei ontstekingen etc.) heb ik haar gelijk laten steriliseren en de puppy's weg laten halen. Dat is zo'n beetje het verhaaltje  ;)
Ik zou willen dat meer mensen die beslissing zouden nemen, zou een hoop ellende besparen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door