Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
Lizzy schreef: Vaccinatieschade is mogelijk vanaf de allereerste enting. Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg wel dat het opvallend is hoe deze klachten in het boek dat ik onlangs heb gelezen werden beschreven als vaccinatie schade en op werden gelost door een klassiekwerkend homeopathisch dierenarts.
ohh... heb nooit zo het idee gehad dat enten zo schadelijk kan zijn  :-X :-\ :'( :o
Ga zeker me nu erin verdiepen en dat boekje opzoeken, poeh dat is nogal wat als het al zo jong en van slechts 1 simpele enting kan. Ik weet ondertussen niet meer wat erger is enten of de kans lopen om ziek te kunnen worden  :(
Lil schreef: Fijn als je de oorzaak hebt gevonden en dat het veel beter gaat! Wel zielig dat ze niet meer mag zwemmen.
Ze vindt volgens mij niet heel erg hoor, ook niet op de warme dagen, ze vermaakt zich wel op een andere manier. En het is niet zo dat ze nooit meer mag zwemmen, als zij uit zichzelf het water ingaat mag dat, maar dat doet ze niet en als het heel warm is zal ik heus wel weer een balletje in het water gooien die ze mag halen  ;)
Hilje schreef: Huidproblemen die geralateerd zijn aan pollen-gras-vlooien etc steken altijd de kop op in het voorjaar...
Dat gaat hier net zo....

Ik kan me eerlijk gezegd niet echt voorstellen dat het wat met het zwemmen te maken zou hebben en zou het best jammer vinden als het iets anders is en je haar nu niet laat zwemmen omdat je denkt dat het iets met zwemmen vandoen heeft.
Zwemmen kan namelijk ook verlichting geven aan jeuk.

Het is natuurlijk wel altijd verstandig om na het zwemmen de oksels en teentjes goed droog te maken bij een hond die daar aanleg heeft om smetplekken of ander soortige problemen te krijgen.
Talkpoeder is een goed idee en als ze geen wondjes of zo heeft kun je ook menthol talkpoeder gebruiken want dat verfrist lekker.

Rimpel heeft permanent een zwarte huid gekregen door zijn allergie...
Het is in de winter minder en nu gaat het eigenlijk ook nog wel aardig goed, maar zijn poten zijn al wel weer helemaal zwart.

veel succes
Zwemmen kan wel zeker de oorzaak zijn of tenminste een ander (het hoofdprobleem) verergeren. En water kan wel zeker ook de jeuk verergeren. Je ziet ook in de homeopathie dat bij de anamnese altijd de vraag wordt gesteld of de problemen zich door vocht verergeren.
Ik wilde trouwens ook even melden dat Ziggy inmiddels 3 keer kip heeft gekregen (achter elkaar) en ze reageert hier totaal niet op, dus ze is niet allergisch voor kip, ik vermoed dat het altijd met het zwemmen (en vocht) te maken heeft gehad en dat ze dan ook toevallig kip kreeg, dus haar menu is weer wat gevarieerder als het zo goed blijft gaan.
Laura2004 schreef: Ik wilde trouwens ook even melden dat Ziggy inmiddels 3 keer kip heeft gekregen (achter elkaar) en ze reageert hier totaal niet op, dus ze is niet allergisch voor kip, ik vermoed dat het altijd met het zwemmen (en vocht) te maken heeft gehad en dat ze dan ook toevallig kip kreeg, dus haar menu is weer wat gevarieerder als het zo goed blijft gaan.
Wauw Laura, wat een goed nieuws! Ook voor jou prettig, dat je weer iets hebt wat makkelijk verkrijgbaar is dat je erbij kunt geven.
Laura2004 schreef: Het heeft dus wel degelijk met het zwemmen te maken, ze heeft nou al een tijd niet gezwommen en ze heeft nog nauwelijks jeuk en alle pusbultjes zijn weg, dus het dwangmatig soppen en jeuken doet ze ook niet meer en dat doet ze wel als ze veel zwemt.
Spike zit zich ook als een gek te krabben sinds hij een paar keer heeft gezwommen
dorinekok schreef: oh wat fijn dat hij gewoon kip kan gaan eten. Dat scheelt een hoop gedoe zeg! Tenminste bij mij zou het een ramp zijn! joepie!
Als ze mee gaat naar Spanje is het ook een groot probleem, want dan moet ik konijn ed kopen voor heel veel geld :-\ Dus nu kan ze gewoon de kippenkarkassen eten die mijn moeder krijgt, dus dat is wel erg fijn.
Door dorinekok
Laura2004 schreef: Als ze mee gaat naar Spanje is het ook een groot probleem, want dan moet ik konijn ed kopen voor heel veel geld :-\ Dus nu kan ze gewoon de kippenkarkassen eten die mijn moeder krijgt, dus dat is wel erg fijn.
ja dat scheelt een slok op een borrel! Ik geloof niet dat een ander goed kan snappen wat een opluchting dat moet zijn.
Wel vervelend dat hij nauwelijks in het water kan dan. Geldt dat ook voor schoon drinkwater? Dus zelf een badje maken als je in Spanje bent bv.
dorinekok schreef: ja dat scheelt een slok op een borrel! Ik geloof niet dat een ander goed kan snappen wat een opluchting dat moet zijn.
Wel vervelend dat hij nauwelijks in het water kan dan. Geldt dat ook voor schoon drinkwater? Dus zelf een badje maken als je in Spanje bent bv.
Ik ga Ziggy als het warm is natuurlijk niet verbieden om het water in te gaan hoor, maar ik ga het niet stimuleren. Ik vermoed zelf dat haar huid slecht reageert op vochtigheid en dat het dus niet uitmaakt of het nou slootwater is of schoon water, maar ik ben zowiezo van plan als ik naar spanje ga (hoogstwaarschijnlijk gaan we deze zomer weer  :)) een badje voor de hondjes te vullen, want mijn vader was niet zo blij vorig jaar toen Ziggy heel de tijd in ons zwembed bommetjes aan het oefenen was en daarbij iedereen uit het water wilde jagen  8)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door