Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door mirdj
Het stukje riblap was vanavond weer grommen dus dat gaat de goede kant op. Ik wil kijken of ik ergens wat prooidiertjes vandaan kan halen om te kijken wat ze daarmee doen. Hier krijgen ze naast de CB ook Bandit en daar lijken ze minder snel honger van te hebben dus dat varieer ik een beetje. Ook komt er nog haaksbarf binnen dus nog genoeg om uit te proberen.
Door mirdj
Ik heb vanavond (eindelijk) de bestelling van Shaweca binnen gehad dus van de week kunnen ze zalm, paard en konijn proeven. Ik heb ook kip en lam genomen, maar alleen 250 gr rollen om te proeven. Als ze het lekker vinden heb ik er weer een kvv merk bij, goed voor de afwisseling.

Binnenkort krijg ik een proefpakketje prooidieren (kuiken, muis, rat en hamster) en gevogelte (kwartel en duif) en dan ga ik kijken wat ze daar mee gaan doen. Spannende tijden met al die nieuwe smaken en merken.
Door verwonderd
jeempieneetje zeg! ga je ook foto's plaatsen van al het barfgeweld?
Door mirdj
De zalm, paard, konijn, kip en lam is haaksbarf, was ik even vergeten te melden. ;)

Van de prooidieren en gevolgelte ga ik zeker kijken of ik er foto's van kan maken.
Door mirdj
Ze hebben vandaag voor het eerst haaksbarf paard/kip gehad. Max begon gelijk te eten en lijkt het lekker te vinden. Snoepie moest naturlijk weer moeilijk doen, maar heeft uiteindelijk ook wel wat gegeten. Vanavond krijgen ze de rest van het portie en dan gaan we door naar de volgende smaak.
Door mirdj
De paard was niet zo'n succes, dat ga ik dus ook niet meer halen. Vandaag hebben ze weer CB gekregen en morgen krijgen ze HB zalm. Ik heb vandaag ook weer een kilo kipfilet klein gesneden en daar zaten ze natuurlijk weer bovenop. Ze hebben dus ook weer een paar stukjes kipfilet op en Snoepie kon het weer niet laten om dat onder het genot van flink gegrom te doen.
Door mirdj
Zalm is ook geen succes, maar mijn katten zijn al geen viseters. Snoepie heeft er wel wat van gegeten, maar Max helemaal niets. Ik moet zeggen dat ik de haaksbarf er wel goed uit vind zien. De zalm lucht kwam me vanmorgen toen ik de koelkastdeur open deed al tegemoed en toen dacht ik bij mezelf, m'n katten krijgen beter te eten als ikzelf.
Door verwonderd
Och arme mirdj  ;D ;D ;D ;D

Hier hetzelfde gemiep. Madame houdt niet zo heel erg van CB nl. Ze heeft het vanochtend laten staan...net laten staan...kalkoenfilet ja en kuiken ja. CB voor de diabetes kat NEE (wist ik eigenlijk al wel...) ondanks het mengen met tartaar. Ze eet het echt mondjesmaat, de stinkerd.
Helaas is mijn prinsesje, ze is nl wel Prins-fanaat de klos van een verhuizing van de fabriek van Prins: het kan maar niet geleverd worden, die blokjes...jammer jammer want ook ik was met de Prins veel relaxter, achter gezien.

@ Yaya: idd heeft de warmte gezorgd voor een ontwricht ritme hahaha en ja in die hitte week liet ze haar eerste fledder. Maar het was vrijdag helemaal niet warm maar helaas...weer een fledder.... Het is gelukkig niet zo dat ik heel erg in paniek ben geschoten omdat ze voor de rest keurig poept. Maar het is wel een gedoe met tante Miep.
Mijn dochter zei me net: je zet het haar gewoon voor en ze zoekt het maar uit mam! Eet ze het niet, heeft ze pech!
Hmm ja is waar...mijn bosliefje weet dat ik haar wel weer wat anders voorschotel.....moet ik idd mee ophouden! (zei ze stoer)
Door YaYa
Je dochter heeft wel gelijk. Maar het is o zo moeilijk. En ik zwicht ook altijd voor die kattenoogjes en zet ze dan toch maar wat anders voor.
Door mirdj
Hier moeten ze het ook doen met wat ik ze voorschotel. Vanmorgen vertikte ze het om de zalm te eten, maar toen ik vanmiddag de keuken in liep waren wel allebei de bakjes leeg. Net hebben ze weer zalm gehad en hoewel het nu ook niet met gejuich ontvangen werd hebben ze toch beide gegeten. Ze vinden het niet echt lekker, dat is duidelijk, maar ik ga ze niet nog eens iets anders voorschotelen. Dat gaat trouwens ook niet want ik heb niets uit de vriezer dat ik ze kan geven. Ik denk dat de andere smaken (konijn, rund en lam) er wel zonder problemen in zullen gaan.
Door verwonderd
YaYa schreef: Je dochter heeft wel gelijk. Maar het is o zo moeilijk. En ik zwicht ook altijd voor die kattenoogjes en zet ze dan toch maar wat anders voor.
;D ;D ;D ;D ;D
Stelletje watjes zijn we ;)
Door verwonderd
mirdj schreef: Hier moeten ze het ook doen met wat ik ze voorschotel. Vanmorgen vertikte ze het om de zalm te eten, maar toen ik vanmiddag de keuken in liep waren wel allebei de bakjes leeg. Net hebben ze weer zalm gehad en hoewel het nu ook niet met gejuich ontvangen werd hebben ze toch beide gegeten. Ze vinden het niet echt lekker, dat is duidelijk, maar ik ga ze niet nog eens iets anders voorschotelen. Dat gaat trouwens ook niet want ik heb niets uit de vriezer dat ik ze kan geven. Ik denk dat de andere smaken (konijn, rund en lam) er wel zonder problemen in zullen gaan.
zucht, ik heb juist maar zalm door de CB diabetes heen gehusseld. OP was het toen. 'k Geloof dat ik eigenlijk ook mijn poot maar stijf moet gaan houden. Kijken wie het sterkste is...(misschien een leuke poll ;D ;D ;D ;D)
Door flin
huhhhh, nou hier ook zo'n 'vieze stinkerd'  hoor; (gelukkig op de achtergrond wèl 2 'èchte' katten )
alles is nie lekkur tot je echt  honger hept....
grrrr, laat dat nou ook een magere zijn, en de baas van 't stel, en nah ja, nogmaals grrr....
(ooohww, en schooien en struinen ; om alles, wat niet goed is voor 'm; bonen, ui en nah, ook alles wat op 't aanrecht slingert,...jam, kaas, pan-uitlikken, grrrr.)
en nee, nix anders, er is echt alleen maar vlees voor hem, maar zucht, zucht, en nomaals ....
Door mirdj
Nou ik ben gewoon het sterkste. Ik ben wel zo als ik merk dat ze het niet lekker vinden koop ik het ook niet meer. De zalm had ik ergens wel kunnen weten want de Bandit vis moesten ze ook niet (nou vond ik die ook wel erg nat en stonk ook wel een beetje) Lam is hier duidelijk favoriet, maar vlees en kip gaat er ook goed in. Van de week eens kijken of ze de eend lekker vinden.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door