Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
willy schreef:
Ik zal in ieder geval al jullie adviezen ter harte nemen.
Daar is dit forum ook voor (tenminste zoals ik hete interpreteer) en niet om iemand, ook al is het goed bedoeld, en ben ik deze keer de klos, de grond in te boren.
Dat is nou precies de reden dat ik geen zin had in die wandelingen.
Gr Willy

???
was je bang dat we je de grond in zouden boren, hoe kom je daar nu bij!! Je vroeg om advies, en tja, dan moet je ook tegen kritiek kunnen toch?
We willen je alleen maar helpen hoor :-*
Door geer
willy schreef: Dat is nou precies de reden dat ik geen zin had in die wandelingen.
Gr Willy

Willy, ik weet niet zeker of ik nu precies lees wat je bedoelt, maar die wandelingen zijn jUIst erg handig om je hond dit soort gedrag af te leren... Denk eens in; een man of 20 die allemaal heeeel erg bezig zijn met honden en dus ook precies weten wat bepaald gedrag in kan houden, da's toch veeeeel beter dan die ene mevrouw die je altijd in het park tegenkomt?!?!?! We hebben op de wandelingen wel meer honden met 'vreemd' gedrag gehad ;) en da's juist alleen maar leerzaam!!! Voor jou, voor je hond, voor ons; kortom, voor iedereen!!!
Door willy
kritiek kan op verschillende manieren geuit worden en teruggrijpen naar persoonlijke gesprekken, over zaken die in het verleden wel/niet gebeurd zijn horen daar naar mijn mening op een openbaar forum niet bij.
Door geer
Nou, ik weet niet over welke persoonlijke gesprekken het hier gaat (ik kan daar als buitenstaander in ieder geval niets over vinden), maaree....zie mijn vorige bericht... Gewoon meegaan de volgende keer!!! ;) :D
Door jeanne
willy schreef: kritiek kan op verschillende manieren geuit worden en teruggrijpen naar persoonlijke gesprekken, over zaken die in het verleden wel/niet gebeurd zijn horen daar naar mijn mening op een openbaar forum niet bij.
?????????????????
ikke nie snappe, maar oke, daar gaat het niet om.
Je wilt toch hulp voor je hond?
Ik zou een goede hondenschool opzoeken, en daar je probleem voorleggen. JIJ bent tenslotte de baas, en JIJ moet laten weten dat dit gedrag niet door de beugel kan. Ik ben geen gedragsdeskundige, dus, zoek er een op. Komt allemaal goed, maar je moet er wel aan werken. Succes :-* en hopelijk zien we je toch een keer op een wandeling ;)
Door sylvia
Daar is dit forum ook voor (tenminste zoals ik hete interpreteer) en niet om iemand, ook al is het goed bedoeld, en ben ik deze keer de klos, de grond in te boren.
Dat is nou precies de reden dat ik geen zin had in die wandelingen.
Waar wordt je hier de grond in geboord dan Willy ?
Dat je dingen te horen krijgt die je misschien niet had verwacht of liever niet zou willen horen ,betekent niet dat je de grond in wordt geboord hoor.
En ik denk dat je inderdaad beter met die wandelingen mee kan gaan waar iedereen weet dat je een probleem hebt en waar geen hysterische mensen lopen van iiiieeeekkkssss haal je hond weg bij mijn lieverdje.
In die grote groepen lossen honden perfect onderling de problemen op,en krijgt denzel daar vanzelf een keer even goed op zijn lazer van die of gene.
En ik zou inderdaad lekker op cursus gaan met Denzel zodat hij zijn hersen en zijn energie op een andere wijze kwijt kan.
Door Ollie
Ine schreef: Hoi Willy, laat ik voorop stellen, dat ik weet, dat je vreselijk gek bent op Denzel en alles voor hem over hebt, net als wij, hun leven lang!
Wat ik nu ga zeggen is dus niet om jou pijn te doen of te kleineren, maar goedbedoeld advies!

Willy, al vanaf het begin zijn er dingen, waar ik je advies heb gegeven, je hebt geluisterd en daar dat uitgehaald, waar jij wat mee kon.
Je hebt vanaf het begin ook geweten, dat Denzel uit een werklijn komt en dat het een hond is, die wat te doen moet hebben! (Hoofd/denken)
Een cursus begin je aan, maar na een paar lessen stop je! Het advies om met wandelingen mee te lopen, zodat Denzel leert zich in een roedel te gedragen, dat wil/durf je niet. Als pup heeft hij mogen spelen, maar was je overbezorgd, waardoor hij toch redelijk beknot werd in z'n vrijheid!
Het komt allemaal heel negatief over, terwijl ik weet, dat je het beste wilt voor Denzel! En juist dat is zo jammer, je bent te gefixeerd en gaat daardoor in de fout!
Mijn advies is: Ga naar een goede hondenschool, je bent al alleen met de clicker bezig, maar zoek een school, waar ze daar ook mee werken. Niet een forum!
Ga vaker met Denzel in grotere groepen wandelen, waardoor hij op z'n nummer gezet kan worden. Zoek desnoods een gedragstherapeut, maar ga iets doen, wat je ook afmaakt!
Ga ook bijvoorbeeld behendigheid met hem doen!
Dat je hem laat castreren, ala, maar ik zou het wel erg vinden, als je verder niets verandert.
Ik denk dat Willy dit bedoelt! Volgens mij vind Willy het niet leuk dat dit op het forum geschreven word! Of zit ik er nou naast?
Door Lizzy
Hoi Willy, mijn buren hebben een puberende labrador van exact dezelfde leeftijd en tobben met exact het zelfde probleem. En ik snap dat het heel vervelend is hoor! Mijn buren balen ook als een stekker van zijn gedrag. Zij zijn een aantal weken geleden begonnen met de PRODIER GESLACHTSDRIFT druppels van VSM. Dit helpt niet in enkele dagen, maar het duurt echt weken voordat het begint te werken. Maar langzamerhand begint er nu dus een beetje verandering in zijn gedrag te komen! Ze gebruiken deze druppels en ze hebben onze Pinkel al een paar maal geleend. Pinkel HAAT honden die op haar rijen en grijpt SNOEIHARD in. Samen met de druppels lijkt dit nu echt te gaan helpen.
Groetjes, Lizzy en succes en sterkte met "Hitsige Denzel" ;D!
Door sylvia
Ollie schreef:

Ik denk dat Willy dit bedoelt! Volgens mij vind Willy het niet leuk dat dit op het forum geschreven word! Of zit ik er nou naast?
Dat kan wel maar aangezien Ine de fokker is van Denzel zal het ook niet schokkend nieuws zijn wat Ine hier zegt ,voor Willy.
Door geer
Ollie schreef:

Nou ja, vraag een antwoord, krijg een antwoord, toch??? Ik weet zEker dat Ine dit alleen maar heel positief bedoelt EN bovendien is het helemaal niet zo slecht om dit op een openbaar forum neer te zetten... Wie weet hoeveel andere reu-eigenaren met hetzelfde probleem kampen, toch??? Bovendien snap ik niet heel goed waarom Willy zich aangevallen zou moeten voelen..Dit gedrag is gewoon 'normaal' hondengedrag, men probeert alleen maar te helpen! ;) :D
Door Ordell
Inderdaad misschien iets meer met hem gaan doen maar in hoeverre kan ik niet beoordelen. En verder wanneer hij het weer flikt moet je hem eens een draai voor zijn oren geven. Zodat duidelijk gaat worden voor de hond dat jij dit gedrag niet accepteert en dat jij voortaan de dienst uitmaakt i.p.v. hij. Castratie helpt nl. weinig in dit soort gevallen.
Door margreet
Sorry Willy,ook ik begrijp het niet helemaal meer,je vraagt om adviezen,je krijgt ze van alle kanten toebedeelt,vervolgens zeg je dat wij je de grond in boren. :-\
Dan zeg je ook nog dat,dat de reden is dat je nooit met de wandelingen mee wilde.
Verder weet ik zeker dat Ine alleen het beste voorheeft met al haar pupkopers en ze altijd met raad en daad terzijde staat.
In het zeer korte verleden heeft ze ook meegemaakt dat er een hond van haar afgemaakt is door verkeerde inzichten van de eigenaren.
Dit is voor een fokker verschrikkelijk hoor,vandaar dat ze jou nu wilt wijzen op de mogelijkheden die je met Denzel hebt om alles weer goed te krijgen.
Ik vind het heel jammer dat je dit alles anders ziet alsdat wij het bedoelen.
Door ine
Willy,
Misschien ben ik fout bezig, zou best kunnen, dan mijn excuses ervoor!
Mijn fout is dan, dat ik mijn puppen niet los kan laten en al mijn puppen een goed en plezierig leven gun!
Ik probeer daarom om iedereen bij te staan en te helpen, daar waar het fout gaat! Alle hulpvragen probeer ik zo goed mogelijk te beantwoorden, of ik geef wegen aan om aan een goed antwoord te komen.
Op de vraag of castratie zou helpen, zeg ik voorlopig nee, tenzij je er zelf voor gaat en bij een goede school op cursus gaat om het gedrag van Denzel te herkennen en te veranderen!
Laatst gewijzigd door ine op za 15 mei 2004, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
ik lees dit als een buitenstander, ik wist ook niet dat ine de fokker was, maar was wel met haar mening eens.
Wat ine zegt heb ik het niet negatief ervaren, mischin is het voor jou wel zo maar het komt niet zo over op een andere persoon die er buiten staat.
jou oproep zegt wel duidelijk 'castratie"en dat is het laaste wat ik zou doen bij een gedrags probleem, want niet alle fout gedrag zit vast aan de ballen ;D.
als je een werklijn hebt zou je iets moeten doen met de hond9ik bedoel het niet negatief) om zijn hersens te laten werken,ik moet ook met mijn Flatcoated iedere dag aan de gang gaan, anders zou ze mischin wel ook een vervelend iets aan kunnen leren om zich zelf te vermaken.Dat is het nadel van een werkhond, maar ook en voordeel, het zijn ongelofelijk slimme beesten en daarom snel vervelt.
ik wens je succes.
Door Anna Penta
Ik begrijp heel goed wat Willy bedoelt. Als buitenstaander pik je inderdaad de goede raad van Ine eruit, maar als je het zelf zou zijn zou je het waarschijnlijk ook niet leuk vinden dat dingen die in het verleden tussen jou en de fokker zijn besproken aan de grote klok worden gehangen. Tenslotte zijn het aardig wat dingen die aan de kaak worden gesteld. Ine had ook de negatieve dingen buiten beschouwing kunnen laten (die doen er immers helemaal niet meer toe, het is gebeurd) en zich in haar reactie beperken tot de goede adviezen.

Ik denk dat een telefonische uitleg van Ine hier wellicht op z'n plaats is, rechtstreekse excuses doen meer dan een kort berichtje. Zou ik zelf in elk geval wel waarderen.

Hoe dan ook, Willy, ik hoop dat je toch nog openstaat voor Ine's goede raad, maar dat geloof ik heus wel :D
Laatst gewijzigd door Anna Penta op zo 16 mei 2004, 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door