Moderator: Lizzy
Femke schreef: heb je zelf ook een bad? Of anders (ik weet niet hoe groot Breezer is) past hij misschien in een speciekuip?Dat lijkt me een goed plan! En naast speciekuipen zijn er ook wel van die nog grotere kunststof bakken, die hebben we hier ook als zwembad voor de honden (ze gaan er alleen niet in
Ik zou hem geloof ik toch niet laten zwemmen in zee want naast het goede zeezout bevat zeewater ook vreselijk veel bagger en chemische stoffen. Ik zou bij de reformzaak of De Tuinen een zak zeezout halen en zelf een zeezoutbad voor hem maken. Dat is toch een heel stuk zuiverder.
Sterkte ermee![]()
![]()
![]()
Breezer schreef: Lees jullie berichten nu pas. Maar we zijn net in Katwijk aan Zee geweest. Heeft meneer zich lekker kunnen uitleven en gezwommen. Hij vondt het scrubben met een beetje zand heerlijk. En nu zijn ook gelijk alle lossen schilfertjes weg. Ik moet zeggen naar omstandigheden zien de plekken er goed uit.Klinkt goed
conleeuw schreef: het niet kunnen plas ophouden is een feit bij het gebruik van prednison, je zal hem als jonge pup moeten behandelen, vaak naar buiten, soms gewoon even wakker maken en meteen naar buiten begeleiding, hij kan het echt niet helpen!!! Hij voelt het té laat dat hij moet en als hij moet moet hij gewoon... niet boos worden, gewoon als pup vaak naar buiten en hopen dat je zo de lekages beperk. Dit gaat gelukkig weer over als ze van de prednison af zijn, en vooral niet zijn water beperken, hij moet kunnen drinken! STerkte ermeeJa, ik herken dat ook. Boefje had er ook last van toen ze aan de prednison zat. Maar toen ik de dosering ging afbouwen ging het al beter. Toen ze geen prednison meer kreeg was de onzindelijkheid helemaal weg.
Breezer schreef: Nou sinds ik hem op z'n donder heb gegeven en hem duidelijk heb gemaakt dat ie gewoon naar buiten kan gaat het goed. Ik snap ook wel dat ie er niks aan kan doen, maar als meneer het wel op kan houden en naar de keukentafel kan lopen en onder de stoelen kan gaan zitten, kan ie ook dezelfde afstand afleggen en buiten op het terras gaan zitten. Maar goed hij snapt het nu, en loopt dus gelijk naar buiten toe.nog even, toch denk ik dat jij de invloed van prednison onderschat, niet alleen veroorzaakt het dat ze veel drinken en dus veel moet plassen, maar het veroorzaakt ook dat ze spier kracht verlies krijgen, de blaas wordt door een kringspier afgesloten, waar hij normaal gewoon via de keukentafel naar buiten kan lopen en daar zijn plas kan doen kan het zomaar zo zijn dat hij niet voldoende spierkracht had om het nog langer op te houden!! daardoor ging hij binnen plassen, echt waar, ik heb het nu al een aantal keren gezien, een zindelijke hond zal niet zomaar in huis plassen, ook jou zindelijke hond niet, ga er maar van uit, als hij het wel doe, dan is het omdat hij een rekenfout heb gemaakt, normaal kan hij gewoon knijpen, nu niet!, dus wordt maar niet weer boos als hij opnieuw perongeluk de mist in ga
De plek op z'n wang en de plekken op z'n kont gaan er steeds beter uit zien. Krijg echt het idee dat die plekken op weg zijn naar genezing. De plek in z'n nek blijft nog steeds een beetje ontstoken en dik. Daar is het probleem ook begonnen, dus kan me voorstellen dat die wat langer nodig heeft om te genezen.
conleeuw schreef: nog even, toch denk ik dat jij de invloed van prednison onderschat, niet alleen veroorzaakt het dat ze veel drinken en dus veel moet plassen, maar het veroorzaakt ook dat ze spier kracht verlies krijgen, de blaas wordt door een kringspier afgesloten, waar hij normaal gewoon via de keukentafel naar buiten kan lopen en daar zijn plas kan doen kan het zomaar zo zijn dat hij niet voldoende spierkracht had om het nog langer op te houden!! daardoor ging hij binnen plassen, echt waar, ik heb het nu al een aantal keren gezien, een zindelijke hond zal niet zomaar in huis plassen, ook jou zindelijke hond niet, ga er maar van uit, als hij het wel doe, dan is het omdat hij een rekenfout heb gemaakt, normaal kan hij gewoon knijpen, nu niet!, dus wordt maar niet weer boos als hij opnieuw perongeluk de mist in gaHelemaal mee eens![]()
Laura2004 schreef: Helemaal mee eensnee dat lijkt mij ook, ik schrik er ook een beetje van.Ik vind boos worden bij ongelukjes zowiezo niet de manier om een hond dit gedrag af te leren, niet bij puppies en niet bij volwassen honden.