Moderator: Lizzy
AstridStraver schreef: Bedankt voor de links Connie!Maar is het dan geen mogelijkheid om dan het medicijn meteen na het eten in haar bek te spuiten?
Inmiddels heeft de 2e hond op het BHF ook problemen met de Milteforan. Zij heeft wel eetlust, maar wil niet eten als het medicijn erover gesprenkeld is en het medicijn moet juist met eten gegeven worden (het is vloeibaar). Dit is om de misselijkheid tegen te gaan, wat een voorname bijwerking is van het medicijn (samen met diaree).
Deze hond is precies op dezelfde dag met Sofi gestart.
Verschil met Sofi en de andere 2 honden die Milteforan gebruiken, is dat beide honden wel ziekteverschijnselen vertoonden al voor de start.
Ik blijf maar duimen dat Sofi wel wil blijven eten met Milteforan eroverheen, zo niet dan zal ik haar ermee dwangvoeren, al zal dat niet meevallen met 2.5 ml vloeistof die met eten vermengd moet zijn.
Nitus schreef: Maar is het dan geen mogelijkheid om dan het medicijn meteen na het eten in haar bek te spuiten?Dit medicijn moet juist met het eten tegelijk ingenomen worden.Dan is de maag al gevuld. Doet me denken aan dat je bepaalde (humane) medicijnen alleen na het eten in mag nemen.
AstridStraver schreef: Dit medicijn moet juist met het eten tegelijk ingenomen worden.Wist niet dat het zo'n agressief goedje was!
Het medicijn is luchtdicht verpakt en je zuigt het een soort vacuum uit een flesje en er worden per dag nieuwe plastic handschoentjes bij geleverd om je handen te beschermen en daarna moet je alsnog je handen wassen volgens de bijsluiter. Het is dus blijkbaar een zeer agressief product, dat zou ik nooit onverdund de slokdarm in durven spuiten!
Mogeljk dat Sofi het tot nog toe veel beter opneemt omdat ik het op de ca. 250 gram groentemix spuit wat een enorme natte bak eten is, soms met eitje erbij of zuivel. Daarna krijgt ze haar vlees.Dat zou idd best weleens de 'truc' kunnen zijn, dat het minder geconcentreerd in de maag komt. Is het voor de kvv voerders geen idee om water bij het kvv te doen, of bouillon erover te gieten? Moeten ze het nog wel willen eten natuurlijk.
Als je brokken of kvv voert dan is dat niet zo vochtig en wellicht mengt dat minder goed?
Nitus schreef:Is het voor de kvv voerders geen idee om water bij het kvv te doen, of bouillon erover te gieten? Moeten ze het nog wel willen eten natuurlijk.Wat ze nu doen is er balletjes van rollen met pate en dat onder lichte dwang geven en direct daarna laten eten. Is niet ideaal, maar beter dan dat ze het niet naar binnen krijgen.