Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Op het buitenlandse hondenforum zijn nu 3 hondjes die tegelijk deze Milteforan kuur krijgen.
Sofi en een andere hond zijn tegelijk begonnen en hebben het nu 3 dagen gehad en met hen gaat het goed.
Dit hondje was al wat tenger toen ze aan de kuur begonnen en was al ziek.
Een derde hondje gebruikt het al 18 dagen en is er behoorlijk ziek van, misselijk, weinig eetlust.
Dat is enorm lastig, omdat je het medicijn over het eten heen moet sprenkelen en als de hond niet wil eten...
Deze hond wil het eten ook niet eten als het medicijn er overheen zit, ze krijgt Duck.

Sofi krijgt nu dagelijks groentemix met bloed/vleesnat (soms met ei of zuivel) en het medicijn daaroverheen en ze eet het gretig op tot nog toe. Daarna krijgt ze dan haar vlees of vis.
Sofi was juist wat aangekomen en is tot nog toe energiek als altijd, haar plasproblemen zijn weer helemaal over.
Dat hoeft echter niets te zeggen want het zieke hondje werd ook pas na een paar dagen misselijk.

Het is wel boeiend om zo met drie honden het verloop van deze medicatie te volgen en vergelijken.
Het buitenlandse hondenforum is een gesloten forum, dus als je geen lid bent dan kan je er niet meelezen, maar als er bijzonderheden zijn (ook met de andere honden) dan zal ik het hier wel melden.
Hee...eigenlijk lees ik dit nu pas weer  :-[
Dus Sofi zit nu aan de Milteforan?
Hoelang duurt zo'n kuur?
Wat fijn trouwens dat ze er, tot nu toe, zo goed op reageert !
Hopenlijk blijft dat zo.
Weet jij iets ervan of er resultaten bekend zijn van het gebruik van Milteforan?
Ik heb in mijn hoofd dat in Duitsland al 'n paar jaar dit (humane) middel gebruikt werd bij honden. Ik neem aan dat er dan goeie resultaten mee geboekt zijn, als men het nu ook daadwerkelijk hier gaat inzetten tegen LM.

Ik vind dit heel spannend en ben benieuwd.
Hartstikke veel succes gewenst !!!
roefus schreef: Hee...eigenlijk lees ik dit nu pas weer  :-[
Dus Sofi zit nu aan de Milteforan?
Hoelang duurt zo'n kuur?
Wat fijn trouwens dat ze er, tot nu toe, zo goed op reageert !
Hopenlijk blijft dat zo.
Weet jij iets ervan of er resultaten bekend zijn van het gebruik van Milteforan?
Ik heb in mijn hoofd dat in Duitsland al 'n paar jaar dit (humane) middel gebruikt werd bij honden. Ik neem aan dat er dan goeie resultaten mee geboekt zijn, als men het nu ook daadwerkelijk hier gaat inzetten tegen LM.
Een kuur Milteforan duurt 28 dagen, voor zover mij bekend is het een splinternieuw medicijn en is Sofi een van de eerste honden in Nederland die het krijgt. Er is nog niet zo veel ervaring mee opgedaan voor zover ik weet, maar dan in Zuid Europa. Het zou me derhalve verbazen als het al jaren in Duitsland gegeven wordt, maar ik ben geenszins een expert op dit gebied, alleen sinds kort een ervaringsdeskundige.
Het effect moet zijjn dat het de ziekte dood en wat ik van mijn DA begreep is dat je ca 50% kans daarop hebt. Het is een duur medicijn, de kuur kost ca. 200 Euro, dus dat zal voor velen een drempel op kunnen werpen.
Bedankt voor de links Connie!

Inmiddels heeft de 2e hond op het BHF ook problemen met de Milteforan. Zij heeft wel eetlust, maar wil niet eten als het medicijn erover gesprenkeld is en het medicijn moet juist met eten gegeven worden (het is vloeibaar). Dit is om de misselijkheid tegen te gaan, wat een voorname bijwerking is van het medicijn (samen met diaree).
Deze hond is precies op dezelfde dag met Sofi gestart.

Verschil met Sofi en de andere 2 honden die Milteforan gebruiken, is dat beide honden wel ziekteverschijnselen vertoonden al voor de start.
Ik blijf maar duimen dat Sofi wel wil blijven eten met Milteforan eroverheen, zo niet dan zal ik haar ermee dwangvoeren, al zal dat niet meevallen met 2.5 ml vloeistof die met eten vermengd moet zijn.
AstridStraver schreef: Bedankt voor de links Connie!

Inmiddels heeft de 2e hond op het BHF ook problemen met de Milteforan. Zij heeft wel eetlust, maar wil niet eten als het medicijn erover gesprenkeld is en het medicijn moet juist met eten gegeven worden (het is vloeibaar). Dit is om de misselijkheid tegen te gaan, wat een voorname bijwerking is van het medicijn (samen met diaree).
Deze hond is precies op dezelfde dag met Sofi gestart.

Verschil met Sofi en de andere 2 honden die Milteforan gebruiken, is dat beide honden wel ziekteverschijnselen vertoonden al voor de start.
Ik blijf maar duimen dat Sofi wel wil blijven eten met Milteforan eroverheen, zo niet dan zal ik haar ermee dwangvoeren, al zal dat niet meevallen met 2.5 ml vloeistof die met eten vermengd moet zijn.
Wat fijn, Astrid, dat Sofi, tot nu toe, geen nare bijwerkingen heeft !!!
Ik kan me voorstellen dat je daar echt blij mee bent.  ;)
Het zal ook vast met haar goede conditie te maken hebben en met het feit dat de andere honden al veel meer ziekteverschijnselen vertoonden.
Al met al...ik wens jullie en Sofi alle sterkte gedurende dit project. :-*

Overigens...het betreffende topic op het buitenlandse hondenforum is niet gesloten.
Dus ook 'niet-leden' zouden het kunnen volgen, mits er belangstelling is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door