Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

ik ben net terug van de DA. Ik had nu een ander dan die hem gisteren en eergisteren behandeld heeft. Hij heeft nu zijn laatste AB injectie gehad. Ze doen dat kort maar krachtig. Ik moest eten heel voorzichtig opbouwen tot aan het weekend naar de normale hoeveelheid. Ik heb net kippenbouillon gemaakt en dat heeft hij met smaak opgelebberd. Ook moest ik opletten niet te veel met hem te doen, omdat volgens de DA een hond zich beter voordoet dan hij zich voelt?

Hij vroeg wat Rakker gegeten had. Rauwe kip. Weet je wel waar aan gedacht wordt wat de oorzaak was, nl. salmonella? Ik zou er knoflook bij moeten geven anders?? Verder kreeg ik geen commentaar op mijn voerwijze.

Wat doe ik met de gekookte kip van de bouillon? Kan ik dat Rakker geven of zelf maar opeten?
Dian schreef: ik ben net terug van de DA. Ik had nu een ander dan die hem gisteren en eergisteren behandeld heeft. Hij heeft nu zijn laatste AB injectie gehad. Ze doen dat kort maar krachtig. Ik moest eten heel voorzichtig opbouwen tot aan het weekend naar de normale hoeveelheid. Ik heb net kippenbouillon gemaakt en dat heeft hij met smaak opgelebberd. Ook moest ik opletten niet te veel met hem te doen, omdat volgens de DA een hond zich beter voordoet dan hij zich voelt?

Hij vroeg wat Rakker gegeten had. Rauwe kip. Weet je wel waar aan gedacht wordt wat de oorzaak was, nl. salmonella? Ik zou er knoflook bij moeten geven anders?? Verder kreeg ik geen commentaar op mijn voerwijze.

Wat doe ik met de gekookte kip van de bouillon? Kan ik dat Rakker geven of zelf maar opeten?
Knoflook schijnt inderdaad goed te werken tegen salmonella! Maar te veel knoflook is ook weer niet goed voor honden, kunnen ze bloedarmoede van krijgen...

Fijn dat Rakker weer thuis is, wat een schrik zeg, pffff! Ik hoop dat hij snel weer helemaal de oude is!
Groetjes,
Saille
Vanochtend had Rakker netjes nog een schoon achterwerk. De windjes zijn nu ook weg. Gisteren heeft hij 3 opscheplepels bouillon gehad over de dag verdeeld. Gewoon water drinkt hij niet. Vanochtend weer 20 gr kipfilet en een opscheplepel bouillon gehad. Nu is even kijken hoe het gaat. Gisteren had hij tijdens het uitlaten nog wel iets diarree met slijm en bloed, maar ik denk dat we toch iets te ver hebben gelopen. Vandaag doen we het maar rustiger aan. Volgens mij is het ergste nu voorbij. Totaal is hij een 1 kg afgevallen :P
Hoi Dian,die salmonella kunnen ze toch in de ontlasting zien? Ik wist eigenlijk niet dat honden gevoelig waren voor salmonella.
Wel andere bacterien in vlees. Weer wat bijgeleerd.
De kuur AB vind ik ook kort. Maar dat zal ook wel afhankelijk zijn van de soort en de dosering, en hij heeft het natuurlijk via injectie en infuus gehad.
Wat betreft dat honden zich beter voordoen dan ze zich voelen,dat zegt mijn DA ook altijd. En ik denk dat dat ook klopt.
Honden verbloemen als ze zich ziek voelen,je merkt het dus eigenlijk pas als ze echt goed ziek zijn. Maar als je je hond goed kent zie je ook wel de kleine dingetjes vind ik.
De manier van kijken b.v. ook al rennen ze nog zo hard. Echt voor de gek kunnen ze ons toch niet houden.
En dat is maar goed ook.
Geniet er maar van. Fijne dag nog.Knuffel voor Rakker.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door