Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Lizzy schreef: Fijn dat hij naar huis mag!!

Nou heb ik Tannetje wel eens wat zien schrijven over probiotica en lekkende darmen dat niet goed samen gaat. Ik weet niet meer precies in welk verband (volgens mij ivm LPE maar ik weet het niet meer zeker). Ik weet niet of er echt een darmlekkage is maar indien dat wel het geval is: weet ik dus niet of je wel probiotica moet geven?
wat versta je dan onder een darmlekkage? Rakker heeft waarschijnlijk een fikse darmontsteking gehad, maar de diarree lekte wel uit z'n achterwerk. Is dat wat jij bedoelt met darmlekkage?
Nee, ik denk dat Lizzy bedoelt dat de darm zelf 'naar binnen' gaat lekken, dwz dat er veel grotere moleculen door de darmwand kunnen dan normaal het geval is. Zo kunnen bv ook voedselallergieen ontstaan, doordat grotere eiwitmoleculen de darmwand kunnen passeren e op plaatsen terecht komen waar ze niet horen, waardoor het immuunsysteem in paniek raakt.
Geen idee hoe dat met probiotica zit maar zou goed kunnen dat dat toch geen goed idee is nu.
Kruimel schreef: Nee, ik denk dat Lizzy bedoelt dat de darm zelf 'naar binnen' gaat lekken, dwz dat er veel grotere moleculen door de darmwand kunnen dan normaal het geval is. Zo kunnen bv ook voedselallergieen ontstaan, doordat grotere eiwitmoleculen de darmwand kunnen passeren e op plaatsen terecht komen waar ze niet horen, waardoor het immuunsysteem in paniek raakt.
Geen idee hoe dat met probiotica zit maar zou goed kunnen dat dat toch geen goed idee is nu.
Dit is precies wat ik dacht omdat je DA had gezegd "Volgens haar had je nu wel meer kans op het ontwikkelen van een voedselallergie, omdat de darmwand beschadigd is en daardoor de kans daarop groter is?"

Misschien moet je dat anders even met je DA overleggen (ik weet niet of Tannetje dit topic nog ziet).
Dian schreef: Vanavond mag hij naar huis!!!! Ze bellen me tussen 7 en 8 wanneer het infuus er uit gaat en wanneer ik hem dan kan ophalen. Ze wil graag deze infuuszak nog leeg hebben, zodat hij optimaal vocht binnen krijgt. Hij heeft zelf al gedronken, heeft buiten geplast en tot heden geen diarree meer gehad. Staat ook levendiger in zijn hok. Ik ben nu wel echt opgelucht.
Wat fijn, Dian!  :bigarmhug:

Ik kan me voorstellen dat je hem zo snel mogelijk weer gezond en fit wil hebben, maar ik zou zelf nog even wachten met de probiotica tot hij weer wat aangesterkt is en je zeker weet dat de darmen weer goed functioneren op het voer dat hij krijgt als hij weer thuis is.

Vertroetel de patiënt maar lekker, de komende dagen!  :) :)
mijn ventje is er weer!!! Hij was erg blij dat hij weg mocht, en maar trekken naar de deur. Gisteren schoof ie op z'n kont naar de deur om naar buiten te kunnen, nu liep hij gewoon weer. Hij is weer vrolijk en alert. Reageert weer als Rakker. Is al boos geweest op een brommer toen we naar huis liepen :) Thuis duurde het even voor hij zijn draai kon vinden. Mijn vader is er ook en daar ging hij bij zitten en maar naar mij kijken. Een poosje later liep hij de hele kamer door en begon op z'n rug door de kamer te "zwemmen". Daarna kwam hij naar me toe en lebberde mijn hele gezicht af :smitten: :smitten: Nu ligt hij lekker op zijn oude plek, onder de tafel, te slapen. Morgen nog even terug voor de laatste injectie met AB. Ik moet nog wel even rustig met hem aan doen, zaterdag niet gaan trainen, maar goed, dat komt allemaal later wel weer. Hij is er gelukkig weer 8)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door