Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Wat een opluchting dat die kleine vent nu zo goed opknapt en wat heerlijk dat je hem vanavond weer thuis mag hebben!! :-* :-*
Qua voer en probiotica heb je het al geregeld zag ik, super.
Ook ik zou beginnen met meerdere kleinere porties per dag en dit langzaam opbouwen als dat goed gaat.
Als je gelijk kvv gaat geven zou ik persoonlijk het wel in het begin overgieten met heet water.
WOW! Gelukkig dat het zo goed gaat met Rakker! Wat een opluchting joh!  :-* :-*

Ik zou zelf niet zo gauw kvv gaan voeren omdat ik graag het vergehalte laag zou willen houden na zo'n woeste darmontsteking. Ik zou dus zelf mager vlees kopen en malen of bij de slager magere runderlappen en magere kipfilet kopen en vragen of hij het maalt. En idd een paar keer per dag kleine hapjes geven zodat de boel rustig weer op gang kan komen.
Qua probiotica is volgens mij Solgar wel de beste, niet goedkoop maar dan heb je ook wat. Kun je bij natuurvoedingswinkels en volgens mij ook bij de Tuinen kopen.
Misschien zou een chlorella-kuur ook een idee wezen Om de troep uit z'n lijfje te krijgen.

Dat dit van de rauwe voeding komt, daar geloof ik ook niks van. Hij doet het er al zo'n tijd goed op, waarom zou het nou ineens mis gaan? Dan zouden mijn honden allang vreselijke ontstekingen gehad moeten hebben, die eten al ruim 6 jaar vers.
Dian schreef: Vanavond mag hij naar huis!!!! Ze bellen me tussen 7 en 8 wanneer het infuus er uit gaat en wanneer ik hem dan kan ophalen. Ze wil graag deze infuuszak nog leeg hebben, zodat hij optimaal vocht binnen krijgt. Hij heeft zelf al gedronken, heeft buiten geplast en tot heden geen diarree meer gehad. Staat ook levendiger in zijn hok. Ik ben nu wel echt opgelucht.
Wat goed nieuws  :D
Fijn dat hij naar huis mag!!

Nou heb ik Tannetje wel eens wat zien schrijven over probiotica en lekkende darmen dat niet goed samen gaat. Ik weet niet meer precies in welk verband (volgens mij ivm LPE maar ik weet het niet meer zeker). Ik weet niet of er echt een darmlekkage is maar indien dat wel het geval is: weet ik dus niet of je wel probiotica moet geven?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door