Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

[quote="Laura2004"]
Ok, kijk dat maakt het erg aantrekkelijk! Ik vind dat er in de oven idd heel weinig past, om een potje vol te krijgen moet ik 4 keer vlees drogen...
[/quote]

ik kan ongeveer 1,5-2  kilo vlees kwijt op 9 roosters  ::) ::) ::)  en dan snij ik de kipfilet op 2-3 mm en de lever op 3-4 en de kippenhartjes doormidden en de kippenmaagjes in 3en, die zijn dus wel een halve cm dik  ::) ::)
Nou, ik ga het ook proberen... Kheb rundernier gekocht... (al in blikjes bij de appie heijn) even door de midden en dan drogen... hopen dat ze een beetje goed gedroogd zijn voor de training vanavond... (heb zo'n 5 uur om het te laten drogen... hoeft gelukkig niet helemaal droog...)
Zelf koop ik gedroogde kipfilet bij de supermarkt, zitten geen geur en/of smaakstoffen in en mijn hond vindt het heerlijk. Wat betreft de prijs...ik denk dat dat meevalt want voor een zak betaal ik 2,95 euro....

[quote="keetje"]
Femke,

Bedank voor de tips, Ik ben er (nog steeds) niet aan toegekomen, durk, druk, druk.
Zogauw ik het gedaan heb laat ik de resultaten even weten!! ;)
[/quote]
[quote="jolike"]
Zelf koop ik gedroogde kipfilet bij de supermarkt, zitten geen geur en/of smaakstoffen in en mijn hond vindt het heerlijk. Wat betreft de prijs...ik denk dat dat meevalt want voor een zak betaal ik 2,95 euro....

[/quote]

Hoeveel zit er in zo'n zak ??
Ik ben ook om. Ga dit weekend  ook beginnen met vlees drogen.
Heb daarna 2 weken vakantie, dus kan mooi een voorraadje maken.
Ik heb niet zoveel vriesruimte, en denk dat er straks alleen nog maar
hondevoer in ligt  :).
Hoe lang kun je gedroogd vlees buiten de vriezer goedhouden?
Of helemaal niet?
En kun je echt die gedroogde visjes voor katten ook aan je hond geven,
want dan neem ik die morgen gelijk mee.
Ben nu al benieuwd wat Diezel ervan vindt.
En ook ik ben door dit forum begonnen met vers vlees voeren, en hoewel
man en kinderen het nog steeds vreemd vinden, zijn Diezel en ik er erg
tevreden over  :).
[quote="diezeltje"]
Ik ben ook om. Ga dit weekend  ook beginnen met vlees drogen.
Heb daarna 2 weken vakantie, dus kan mooi een voorraadje maken.
Ik heb niet zoveel vriesruimte, en denk dat er straks alleen nog maar
hondevoer in ligt  :).
Hoe lang kun je gedroogd vlees buiten de vriezer goedhouden?
Of helemaal niet?

En kun je echt die gedroogde visjes voor katten ook aan je hond geven,
want dan neem ik die morgen gelijk mee.
Ben nu al benieuwd wat Diezel ervan vindt.
En ook ik ben door dit forum begonnen met vers vlees voeren, en hoewel
man en kinderen het nog steeds vreemd vinden, zijn Diezel en ik er erg
tevreden over  :).
[/quote]

dat gedroogde vlees kun je gerust een hele poos in de koelkast bewaren ook. En al wordt het een beetje groenig in je jaszak, ze blijven het lekker vinden (althans, Rakker vreet het dan nog met plezier op 8))

Alleen is het geen succes gedroogd vlees in je jas voor netjes te bewaren. Ik merkte het van de week weer in het ziekenhuis, ik stonk een uur in de wind :-\ :-[ :-[
Als ik wat in de koelkast heb liggen mag ik er wel een briefje op plakken.
Mijn man heeft laatst Rodi burgers gebakken voor het avondeten.
Vond het wel stinken en belde mij op m'n werk of het vlees misschien was bedorven  ;D
moet het persé vlees zijn? Er staat op internet wel een recept van zelf te maken brokjes met vis (omega-vetzuren!). Voor zover ik mij herinner: blikje tonijn, zalm, sardien door elkaar doen met havervlokken, ei en ik dacht peterselie. Dit in de oven laten garen en afkoelen. Is daarna in een gesloten blik enkele weken houdbaar (maar zo lang houd je ze niet over!). Succes! Grey
Mag natuurlijk allemaal maar ik persoonlijk voer bij voorkeur geen koolhydraten en die ga ik dus ook niet in snoepjes stoppen. Gewoon snijden en drogen is trouwens ook een stuk eenvoudiger dan van alles gaan mengen.
Verse zalm heb ik 1x geprobeerd, was geen succes, veel te vet. Ze vonden het wel heeeeel erg lekker ruiken trouwens  ;D
[quote="diezeltje"]
Als ik wat in de koelkast heb liggen mag ik er wel een briefje op plakken.
Mijn man heeft laatst Rodi burgers gebakken voor het avondeten.
Vond het wel stinken en belde mij op m'n werk of het vlees misschien was bedorven  ;D
[/quote]

:roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door