Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karin.b
Lees ook mijn topic... afgesleten tanden, wortelkanaalbehandeling.
Het is wel wat anders, maar komt in feite op hetzelfde neer,
mijn hond is pas 17 maanden, en deze problemen kunnen ernstige gevolgen hebben voor het tweede levensjaar.
Daarna trekken de zenuwen zich terug, a.s dinsdag gaat mijn hond eraan geholpen worden.
Sterkte!!
Door evelyn02
claudiaB schreef: en balletjesgek is tie zeker!!  nog geen bal gevonden die tegen z'n slopers tandjes bestand is.
alleen de  zwarte kong, maar die vind tie niet leuk. >:(
Ik heb voor mijn honden ballen gevonden die behoorlijk sterk zijn. Mijn hondjes zijn helemaal ballen gek en sloopten ook tennisballen  :( (en hebben dus algesleten tanden)...
Er zijn ballen van het merk Karli, type goal. Ze worden verkocht per drie stuks in een zakje. Als je naar een dierenwinkel gaat die Karli verkoopt, kunnen ze ze zo bestellen. Ze kosten ongeveer 5 euro per drie maar ik doe nu al maanden met dezelfde ballen (ze mogen er niet uitgebreid op kauwen hoor, ik weet niet of ze daar tegen bestand zijn. Wel apporteren). Als je ziet dat ze de ballen gewoon in kunnen drukken, snap je niet dat ze een zo lang leven beschoren zijn.
Door cylke
Yengees is ook enorm tennisballengek, en haar hoektanden zijn daardoor ook enorm afgesleten  :-X
Z'is nu 9j, en heeft er geen problemen mee, dus ik ook niet  ;)

Veel succes met de behandeling, ben benieuwd wat ze er aan gaan doen.
Door Elise
Op het dalmatierforum hebben we ook een topic gehad over een alternatief voor tennisballen en daar had iemand de tip om atom ballen van Rogz te gebruiken. Het is hier echt een hit, ze stuiteren namelijk als mallen, blijven drijven in het water en zijn precies hetzelfde formaat als een tennisbal.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door