Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door alies2
Bommel had ook allergie: Voor pens en pensdropjes en rodiworst. Met energique ging dit over maar voer sinds een paar dagen duck en heb het idee dat het weer terugkomt. In duck zitten meer granen.
Door alies2
Comp doet weer raar, twee maal zelfde bericht, sorry.
Laatst gewijzigd door alies2 op ma 10 mei 2004, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
Zal jullie wat geks vertellen ik had gisteren een allergische reactie en deze keer waren het mijn voeten.
Toen ben ik met mijn voeten gaan zitten in een voetbad van kamille.Die jeuk,rode plekken en dikke voeten vreselijk maar het badje had wel geholpen.
Teunisbloemolie helpt ook er zit een stof in die ook in moedermelk voorkomt deze olie heb ik vroeger bij de oudste gebruikt voor eczeem.
Dat kocht ik bij de Bodyshop er waren ook capsules van ik denk dat ik straks maar op zoek ga dit jaar heb ik geen hooikoorts maar allerlei andere reacties.
Kan mij voorstellen hoe erg dit is voor een hond.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op ma 10 mei 2004, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
ik heb het mischin gemist, maar breezer hebje aan grasmijt gedacht?

ik ken een hond die de voeten helemaal kaal gelikt waren en er waren ook puistjes(bultje) aanweizig,deze hond heeft een kuur gehad met geloofik cortisoon(?) maar ze blijft likken, omdat het een gewonte was geworden, toen heb ik een tip gegeven om aan de polsen van de pootje tee trea olie op te smeren, binne 1 week was gestopt met likken.
dat was jaren geleden en nooit meer terug gekomen.
Door danielle1980
mijn bull heeft ook last van t gras enz,
ze at dr voeten helemaal op,
toen heb ik tea tree gebruikt,de shampoo,
het is weggegaan,
soms komt t terug en dan doe ik er weer in een badje vind ze niet zo leuk maar ja,
daarna smeer ik dr voetjes ook even met uierzalf in 2 keer per dag dan bijt ze ook niet en kan het rustig inwerken.
Door Breezer
Lupa schreef: ik heb het mischin gemist, maar breezer hebje aan grasmijt gedacht?

ik ken een hond die de voeten helemaal kaal gelikt waren en er waren ook puistjes(bultje) aanweizig,deze hond heeft een kuur gehad met geloofik cortisoon(?) maar ze blijft likken, omdat het een gewonte was geworden, toen heb ik een tip gegeven om aan de polsen van de pootje tee trea olie op te smeren, binne 1 week was gestopt met likken.
dat was jaren geleden en nooit meer terug gekomen.
Ja dat kan het idd ook zijn, maar ik ben nu bezig met de druppels van puur natuur. En wil eerst kijken of dat helpt, mocht dit niet zo zijn dan gaan we weer andere dingen proberen.
Door Lupa
de da moet een afschrapertje nemen om te kunnen zien als het mijt is, dat kunje gewoon laten doen zonder dat je stop met het andere.
maar dan weet je het al
Door 202spots
Breezer schreef: Nou ik ben donderdag weer bij de da geweest om het flesje van Puur Natuur op te halen.
~~~~~~~~~~
Misschien wel een idee dan om die druppels te proberen, ze bouwen dan als het goed is binnen twee jaar een imuumsysteem er tegen op en hebben ze er nooit meer last van.
Kan je zeggen WAT er IN zit???
Misschien kan ik iets dergelijk hier vinden?
Of anders Tannetje???? weet jij misschien wat 't is?
Door Hitam
Ja, er zitten alle mogelijke mijten, stoffen en pollen in waar je maar allergisch voor kunt zijn. Door hiervan eens in de zoveel tijd (vijf dagen en later drie weken) een klein beetje te geven wordt de hond ongevoeliger voor deze stoffen.
Eigenlijk net zoiets als de hyposensibilisatie die gedaan wordt door injecties te geven met de stofje waar de hond allergisch voor is. Alleen is dit goedkoper en kun je het zelf doen.
Door 202spots
Ik kon dit hier onder vinden... er staat ook allergic dermatitis bij,maar er staat OOK dat het aleen 'n tijdelijke verlichting is....
klinken de ingredienten bekend ???
Of is dit helemaal knudde product ???
Ik had je ook 'n mailtje gestuurd Tannetje..
~~~~~~~~
Scratch Free™
Nothing is more frustrating for a pet owner than the sight of a cherished pet constantly scratching and chewing its skin. For close to 20 years, Dr. Goodpet products has been giving animals relief naturally.

Scratch Free is a homeopathic remedy formulated for the temporary relief of pain, itching and scratching associated with hot spots, eczema flea-bite and allergic dermatitis. It also aids in soothing and healing.

Homeopathic medicines are used widely throughout the world as safe and non-toxic alternatives to drugs and medications that cause side effects. These natural medicines contain minute quantities of plant, animal or mineral substances that undergo a special refining process that turns them into highly active remedies with remarkable healing properties.

Scratch Free is formulated with the following substances: Berberis vulgaris 6x, Mezereum 6x, Thuya occidentalis 6x, Solidago virgaurea 6x, Arsenicum album 8x, Pix liquida 8x, Lycopodium clavatum 8x, Anagallis arvensis 8x, Sulfur 10x, and Petroleum 10x. Scratch Free is a liquid that can be given orally, in water or on a bit of food.

http://www.goodpet.com/library/pharmacy ... cratch.asp
Door Hitam
Dit is wat anders. Hierin zitten homeopathische middelen die veel gebruikt worden bij jeuk in combinatie met middelen die de afvoer van afvalstoffen bevorderen. Kan wel helpen en als toevallig het goede middel erbij zit kan het ook voor langere tijd helpen.
Door Breezer
Ik zal zo ff de bijsluiter scannen, kunnen jullie precies lezen wat er nou in zit.
Door Breezer
Nou het gaat lekker hier, ben nu al de bijsluiter kwijt. Maar langleve internet, hierbij de producten die er in zitten en de hoe of wat erom heen.

Pollen extra veterinair ®
Bij allergie voor stuifmeel en huisstofmijt

--------------------------------------------------------------------------------

Samenstelling
verdund en geschud extract van stuifmeel van: acacia, alsem, aster, beemdgras berk, beuk, bijvoet, brandnetel, chrysant, doddegras, dopheid, eik, els, engels raaigras, es, esdoorn, frans raaigras, ganzevoet, gerst, guldenroede, haver, hazelaar, kastanje, kropaar, liguster, linde, mais, margriet, meidoorn, iep, paardebloem, plataan, populier, reukgras, riet, rogge, struisgras, tarwe, vlier, vossestaart, weegbree, wilg, witbol, zuring en zwenkgras. Tevens verdund en geschud extract van meelmijt en huisstofmijt.
Alcoholgehalte 20%.

Pollen extra veterinair is een product van Puur Natuurlijk bv te Weesp en wordt geproduceerd door Lumen Naturae te Montfoort.

Aandachtspunten
Pollen extra veterinair is ontwikkeld door dierenartsen op basis van gegevens uit de literatuur en jarenlange praktijkervaring. De specifieke combinatie van bestanddelen zorgt voor een regulerende werking en bevordert het natuurlijke herstelproces. Door de toevoeging van de meelmijt en de huisstofmijt worden de meest voorkomende allergieën aangepakt. Voor een optimaal effect wordt aangeraden om dit product minimaal twee pollenseizoenen te gebruiken. Over het algemeen is het daarna niet meer nodig. Ook als de symptomen zich voor het eerst openbaren, dient gelijk te worden gestart met de toediening van Pollen extra veterinair.

Pollen extra veterinair kan zonder bezwaar in combinatie met andere geneesmiddelen worden gebruikt. In een enkel geval kan in het begin van het innemen van de druppels een onschuldige en kortdurende verergering van de klachten voorkomen. Dit geeft aan dat het dier intensief op het middel reageert. Indien deze beginverergering hinderlijk is, dient u de geadviseerde dosis voor uw dier te verminderen of een keer een dosis over te slaan. Mocht u een bijwerking menen te constateren, verzoeken wij u deze te melden bij uw dierenarts of –therapeut.

Dosering en wijze van toediening
Tenzij de dierenarts of –therapeut anders heeft voorgeschreven, gedurende de eerste drie weken 1x een dosis per 5 dagen, daarna iedere drie weken één dosis tot het einde van het pollenseizoen.
Paard/pony: 15-20 druppels
Hond: 5-15 druppels
Kat: 5 druppels

De effectiviteit van Pollen extra veterinair kan worden vergroot door bij aanvang van toediening, een inwendige reiniging te doen met Drainage compositum van de Groene Os Dierdrogist.

Uitwendige behandeling van huiduitslag als gevolg van de allergie kan met Zinkzwavelpasta van de Groene Os Dierdrogist worden behandeld. Bij wondjes, en tegen de jeuk kan men behandelen met Itch-Cure.
Door 202spots
Breezer schreef: Samenstelling
verdund en geschud extract van stuifmeel van: acacia, alsem, aster, beemdgras berk, beuk, bijvoet, brandnetel, chrysant, doddegras, dopheid, eik, els, engels raaigras, es, esdoorn, frans raaigras, ganzevoet, gerst, guldenroede, haver, hazelaar, kastanje, kropaar, liguster, linde, mais, margriet, meidoorn, iep, paardebloem, plataan, populier, reukgras, riet, rogge, struisgras, tarwe, vlier, vossestaart, weegbree, wilg, witbol, zuring en zwenkgras. Tevens verdund en geschud extract van meelmijt en huisstofmijt.
Alcoholgehalte 20%.
Thanks Breezer!!
Als het nou toevallig OOK de pollens heeft van de soorten gras dat HIER is.....dan vind ik het wel 'n gokkie waard!
Tannetje,ook alvast bedankt, is zal je wel de info mailen OK?
Lizzy??? Ik moet jou OOK effe inschakelen..is dat goed ??? 8)
Door Hitam
Ja, daar heb je wel een punt. Ik weet dus niet of deze pollen bij jou ook voorkomen. Er zullen ook wel andere pollen zijn en dan werkt dit dus misschien niet zo goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door