Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door YaYa
[quote="Kruimel"]
Joh, een week of wat niet volgens de percentages voeren is echt geen drama hoor, dat gaat best! Zie het als probeerweken, waarin jij en zij uitvogelen wat ze lekker vindt en hoe ze barf moet eten. Dat moet ook geleerd worden, er zijn katten die naar iets met bot kijken alsof het een zwaar vergif is en nooit geleerd hebben dat kiezen er zijn om mee te kauwen  ;D
[/quote]

Dat is nou een hele goede omschrijving van die van mij. Kvv oplikken prima, stukjes rund/kipvlees kauwen gaat ook goed. Maar als er botjes inzitten :-\
Dan willen wij toch wel graag dat het vrouwtje ze platmept en ook nog eens doorknipt want dat kunnen wij eeeeecht niet eten >:(
Door Mevroi Kruim
Oooohwwww, ze is MOOI  :smitten: :smitten: :smitten: Wat een koppie, en wat een uitstraling!

(mijn volgende wordt een bosliefje! of een havanees .... of een somali .... moeilijkmoeilijk)

Ja, hier vinden sommigen ook dat ouwe katten niet kunnen kauwen en dus moet vrouwtje meppen en knippen. EN malen liefst ook nog  >:( mooi niet! Alleen voor Kruimel, die heeft recht van spreken.
Door YaYa
Die van jou zijn oud. Die van mij niet. De oudste is 9 en de jongsten zijn 2,5. En ze hebben op 1 na allemaal nog hun gebitjes.
En degene zonder gebit zit dus wel op de nekjes te sabbelen maar haar lukt het echt niet. Zij is trouwens ook degene die dus wel kuikens eet en het meeste lust aan barfdingetjes.
Door verwonderd
Och arme tandenlozen...

Ik zou jullie zo graag aan het meppen willen zien!! Alleen jullie beschrijving ervan doet mij schuddebuiken!!!!  ;D  ;D  ;D

Was trouwens vandaag bij zoo-natuurlijk en wilde muizen meenemen en kuikens. Ja hoor, ik zag het wel zitten, maar toen zag ik mijn dochter zo enorm benauwd kijken... en toen dacht ik: oh, zij moet ook nog even wennen. Dus nu nog maar even niet gedaan. Voor haar. Immers, ook zij heeft 8 maanden verdriet gehad, arm grietje, ze heeft wat afgehuild om bosliefje. Ja, ze is vreselijk blij met kvv en rauw, maar liever nog even in stukken mam! Vooruit dan maar  ;)

Heb daarom staafjes meegenomen, van die gedroogde runderdingen. Knauw knauw knauw deed ze hap slik weg. Hmmm dacht ik toen, botjes? Ik denk dat ze er wel weg mee weet. Nu eerst nog een cursusje kippennekken slaan  8)
Door Mevroi Kruim
De tandelozen lijden er niet onder hoor, mits baasje maar mept en maalt  ;D goed tegen de frustraties van het moderne leven  ::)

Ik heb een katten- annex waskamer met betegelde vloer en werkblad, een kattensnijplank (om het voer op te snijden, niet de katten  :o) en een klein oud schoenmakershamertje dat nog van m'n opa is geweest. Nek op de plank en meppen met opa's hamertje, dan knippen met de snoeischaar. Na het eten vloeren dweilen.
De jongsten, Eppo en Knor van 12, werken zonder problemen hele nekken, vleugels, kipkarkassen, dunne stuk van eendennekken, haaskarkassen, hele duiven, eendenpoten e.d. weg. Maar dat zijn flinke katten, vooral Knor is een grote vent. Met een heel klein hartje en kleine hersentjes  ;D
Door YaYa
Ik ga naar de schuur met nekje in diepvrieszakje. Pak een hamer van Ronald en meppen maar. Vervolgens terug naar de keuken, nekje in 3 stukjes knippen met oude keukenschaar en dan gaat het dus prima. Ook de tandeloze eet dit zonder enig probleem. En de anderen zitten te miezemeuten want er zitten stukjes in.
De staafjes van cb heb ik ook geprobeerd. Was dus geen succes want dan moeten ze toch echt kauwen. Mijn tandeloze dame sabbelt erop maar krijgt het dus niet goed weg.
De gedroogde rundersnippertjes van cb gaan hier trouwens wel heel goed.
Door verwonderd
De tandelozen lijden er niet onder hoor, mits baasje maar mept en maalt  goed tegen de frustraties van het moderne leven 

Ik heb een katten- annex waskamer met betegelde vloer en werkblad, een kattensnijplank (om het voer op te snijden, niet de katten  ) en een klein oud schoenmakershamertje dat nog van m'n opa is geweest. Nek op de plank en meppen met opa's hamertje, dan knippen met de snoeischaar. Na het eten vloeren dweilen.
De jongsten, Eppo en Knor van 12, werken zonder problemen hele nekken, vleugels, kipkarkassen, dunne stuk van eendennekken, haaskarkassen, hele duiven, eendenpoten e.d. weg. Maar dat zijn flinke katten, vooral Knor is een grote vent. Met een heel klein hartje en kleine hersentjes 
BRUL!!
Door verwonderd
Ik ga naar de schuur met nekje in diepvrieszakje. Pak een hamer van Ronald en meppen maar. Vervolgens terug naar de keuken, nekje in 3 stukjes knippen met oude keukenschaar en dan gaat het dus prima. Ook de tandeloze eet dit zonder enig probleem. En de anderen zitten te miezemeuten want er zitten stukjes in.
GIER!!! Ik zie je al gaan Yaya: pom pom pom, mep mep mep, knip knip knip...sabbel sabbel MIEP MIEP  >:(
Door verwonderd
1 week later en ik heb haar rauwe kipfilet gegeven alsof ik het haar al jaren geef. Geloof me, ergens piept een stemmetje Bacterieen!!
en dan denk ik tja, is al te laat. Yep, het ging er weer grif in bij de dame. Ze heeft volle dijen (zoals ze hoorden te zijn, niet van die magere breekbare achterpootjes) ze heeft een goed lekker buikje en de ingevallen flanken. Eh, waar??
Nee, ze oogt niet vet. Goed, stevig. Enne, tja, ze eet en tja, de poep gaat er maar 1x per etmaal uit he, mooi donkerbruin, sigaartje...dus tja, nogal wiedes dat ze aankomt... Giga... :o
Door YaYa
Echt het ei van columbus dus  ;D
Ik dacht altijd dat mijn brok-katten er prima uit zagen. Totdat ik ze kvv ging geven. Ze gingen veel strakker in hun velletje zitten en voelden veel gespierder aan. En degenen die te dik waren kwamen weer mooi terug in model. En zo is bosliefje natuurlijk ook. Ze voelt gewoon veel gespierder en gevulder aan. En wat ze opeet, gebruikt ze ook eerst en de afvalstoffen vind je in de bak ipv dat het erin en gelijk er weer uit ging. Nu doet ze er iets mee ;)
Door Mevroi Kruim
Precies mijn ervaring! Ik dacht dat mijn katten en hond er goed uitzagen, ze waren niet ziekig en ach, een dagje ouder dus dat ze wat meer verhaarden en 2 katten mager en 3 dikw aren, dat hoorde er toch allemaal bij. Totdat ik vers ging voeren. Wat een verschilt! De dikkerds vielen af, de dunnerds kwamen aan, Tara de toen enige hond at inene als een dijker ipv uitgebreid over haar brokken te miepen, de vachten gingen glanzen en werden voller, de spieren beter, d  buikjes steviger ... Echt ongelofelijk.
Als brokkenvoerders tegen mij zeggen 'jamaar hij/zij/ze ziet/zien er toch hartstikke goed uit, waarom dan vers voeren!' dan zeg ik altijd 'je weet nog niet half hoe goed hij eruit kan zien!'
Door verwonderd
' dan zeg ik altijd 'je weet nog niet half hoe goed hij eruit kan zien!'
En zo is het maar net!

20 februari sterilisatie
20 februari woog bosliefje 2,7 kgZe bleef haken bij de 2,8 of 2,9 kg

ontlasting: smeuiig tot dun, lelijke kleur, eet slecht

3 april start kvv/rauw
5 april volledig kvv/rauw

ontlasting: 1x per dag donkerbruine sigaar tot keutels, plast goed,

14 april weegt bosliefje 3,8 kg
PLUS: rustiger, vrolijker, gespierder, voller (nee niet dik!), ze verhaart niet meer zo achterlijk veel, en ze VREET

Ja, ze zag er heus goed uit hoor, voor zo'n ziek katje als dat ze was. Nu ziet ze er fantastisch uit!
En het baasje geniet omdat zij geniet...
Door YaYa
Dat zijn tenminste nog eens resultaten. En nu heeft ze ook een fatsoenlijk gewicht voor een norenmeisje van 8 maanden. Geweldig. :circle:
Door verwonderd
En nu heeft ze ook een fatsoenlijk gewicht voor een norenmeisje van 8 maanden
Eh, ze wordt 8 mei 1 jaar...vandaar dat ik het gewicht er wel aan kon kijken...en ik met de hand heb gevoerd...brokjes toentertijd klein heb gemaakt, door nat heen, tussen de middag naar huis ben gefietst om kitten te eten te geven, om 5 uur 's ochtends opstond om haar eten te geven: mooi over de dag verdeelde 5 tot 6 porties...hou op schei uit...

Dus 20 februari was ze al 9 maanden met haar 2,7 kg
En 14 april was ze al 11 maanden met haar 3,7/3,8 kg

Ik geloof trouwens dat ze nu uitgevreten is. Sinds gisteravond gaat het er wat minder soepel in. Ze weegt tussen de 3,7 en 3,8 kg en ik heb het gevoel dat dit haar gewicht voor voorlopig is. Ze is natuurlijk te keer gegaan als een gek met dat eten van haar en zoals je voorspelde Yaya, nu is het denk ik klaar. De bandit konijn overigens vond ze niet te vreten. Vanochtend slechts een paar happen prins daarna... Nu ja, ik zal maar niet direct in de stress schieten ;) Ik ben natuurlijk ontzettend verwend geweest de laatste weken met dat gevreet van haar! Kijken of ze nu de voorgeschreven 100 gr per dag gaat halen. Ik denk het wel, aangezien ze eerst tussen de 130 - 200 g per dag at.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door