Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

AstridStraver schreef: Voorzichtig durf ik te stellen dat de medicatie aanslaat.
Nou weet ik niet of het de Baytril (AB) is die ze krijgt of de allopurinol (LM medicatie), maar na vele nachten een natte bench is ze nu al 2 nachten (van 8+ uur) droog en dat is geweldig natuurlijk!

Ohh wat een heerlijk nieuws zeg!!!  :-* :-* :-* :-*
Helaas heeft Sofi het vannacht - na 2 droge nachten - niet droog gehouden.
Leo vond haar vanochtend ontspannen liggend helemaal voorin de bench tegen de deur aan (die is met kunststof bekleed), terwijl ze normaal altijd achterin ligt. Daar lag echter een grote plas. Gelukkig heeft ze een grote bench en is er plaats genoeg om niet in de plas te hoeven liggen.
Ik denk dat het komt omdat ze vlak voordat we naar bed gingen nog veel water gedronken had.
Het is het beste om haar het water niet te onthouden en gedurende de nacht kan ze toch al niet drinken.
Het blijft een wikken en wegen waar je goed aan doet, maar met een vetbed lukt het haar blijkbaar om toch rustig en ontspannen door te slapen als ze een grote plas gedaan heeft in de bench.
En toch, ook al drinkt een hond meer water, veel honden kunnen dit prima ophouden zonder te lekken. Is het misschien toch mogelijk dat ze sowieso incontinent is geworden? (ze zal niet de eerste zijn na een castratie. En ook niet de laatste). Is het misschien (overleggen met Frank?) om haar iets natuurlijks te geven waardoor de blaassluitspieren ook wat sterker worden?
Lizzy schreef: En toch, ook al drinkt een hond meer water, veel honden kunnen dit prima ophouden zonder te lekken. Is het misschien toch mogelijk dat ze sowieso incontinent is geworden? (ze zal niet de eerste zijn na een castratie. En ook niet de laatste). Is het misschien (overleggen met Frank?) om haar iets natuurlijks te geven waardoor de blaassluitspieren ook wat sterker worden?
Een rare vraag misschien, maar maakt het iets uit of ze 'lekt' of dat ze gewoon een giga plas doet en dat bedoel ik i.v.m. hoe je dat behandelt? Voor mijn gevoel is het namelijk iets anders?
En tja ze zou het ook langer op kunnen houden. Toen Borke zo verschrikkelijk bang van vuurwerk was dat hij niet naar buiten durfde te gaan, hield hij het bijna een hele dag op (dat wil je natuurlijk ook niet, maar hij kon het wel).

Ze krijgt wel al aardig wat medicatie op dit moment, van de DA Allopurinol, Baytrill (AB) en Clomicalm en dan van mij nog Solidago en Cranberry.
Wat zou ik haar kunnen geven om de blaasspieren verder te trainen, want het klinkt niet gek om dat te proberen.
Dan kan ik het eens met Frank overleggen.
AstridStraver schreef: Een rare vraag misschien, maar maakt het iets uit of ze 'lekt' of dat ze gewoon een giga plas doet en dat bedoel ik i.v.m. hoe je dat behandelt? Voor mijn gevoel is het namelijk iets anders?
Heb je gezien dat ze grote plassen doet in haar bench.
Sita is nl incontinent en die verliest echt megagrote plassen tijdens haar slaap als ze geen propalin krijgt.
*Dorothea* schreef: Heb je gezien dat ze grote plassen doet in haar bench.
Sita is nl incontinent en die verliest echt megagrote plassen tijdens haar slaap als ze geen propalin krijgt.
Nee, we hebben het niet gezien en als ik dit zo lees, dan kan je aan de bench dus niet zien wat er gebeurd is.
Tja dan moeten we haar een keer filmen 's nachts, ivm het trainen voor verlatingsangst hebben we toch standaard een bewakingscamera op haar staan, dan moeten we alleen een keer een nacht opnemen en ik weet niet of dat te lang is voor het programma wat we gebruiken, maar het is wel een idee om te doen. Dan weten we het immers zeker.
Ik weet alleen niet of het qua behandeling iets uitmaakt?

Jammer trouwens dat Sita incontinent is, ze is wel een bofhondje dat ze bij jullie woont :)
Ik denk dat ze het in haar slaap verliest en tijdens ontspanning dus. Als een hond weinig urine in de blaas heeft zitten (weinig heeft gedronken/net goed uit heeft geplast): dan zijn het kleine plasjes. Maar als Pinkel veel gedronken heeft en niet 2 keer heeft uitgeplast voor het slapen gaan: dan zeikt ze echt de hele bench onder. Voor de behandeling maakt het niet uit. Ze heeft gewoon slappe blaasspieren/sluitspier, als je het mij vraagt. Dat in combinatie met zoveel drinken.

Pinkel krijgt nu Quertilla en Optimax Vertikan en is (afkloppen op ongelakt hout) al 5 nachten helemaal droog! (met 1 keer natte billen gedurende de dag - we waren boodschappen doen en toen werd er aan de deur aangebeld om een pakje proberen af te leveren. En dat is teveel stress voor de Pink).

Ik weet niet of dit kwaad kan, naast de andere medicijnen. Ik denk van niet. Misschien dat Tannetje daar een zinnig woord over kan zeggen (ik vermoed dat Frank het eigenlijk niet weet. Hij is niet zo van de kruiden, zeg maar).
Lizzy schreef:Pinkel krijgt nu Quertilla en Optimax Vertikan en is (afkloppen op ongelakt hout) al 5 nachten helemaal droog! (met 1 keer natte billen gedurende de dag - we waren boodschappen doen en toen werd er aan de deur aangebeld om een pakje proberen af te leveren. En dat is teveel stress voor de Pink).

Ik weet niet of dit kwaad kan, naast de andere medicijnen. Ik denk van niet. Misschien dat Tannetje daar een zinnig woord over kan zeggen (ik vermoed dat Frank het eigenlijk niet weet. Hij is niet zo van de kruiden, zeg maar).
Ik denk niet dat Frank hier iets zinnigs over kan zeggen eigenlijk, misschien dat Tannetje dit ziet en reageert en anders denk ik dat ik het maar gewoon probeer.
Ik ga er maar van uit dat we niets fout kunnen doen bij Sofi, ze was immers voorbestemd om er al niet eens meer te zijn!

Wat zou een goede dosering voor haar zijn (ze weegt 23-25 kg) en waar koop jij het?
AstridStraver schreef: Ik denk niet dat Frank hier iets zinnigs over kan zeggen eigenlijk, misschien dat Tannetje dit ziet en reageert en anders denk ik dat ik het maar gewoon probeer.
Ik ga er maar van uit dat we niets fout kunnen doen bij Sofi, ze was immers voorbestemd om er al niet eens meer te zijn!

Wat zou een goede dosering voor haar zijn (ze weegt 23-25 kg) en waar koop jij het?
Ik geef Pinkel 1 tablet Optimax per dag. Dit heb ik helaas in Waddinxveen moeten kopen bij drogisterij Mieke. Omdat ze het in Z'meer nergens hadden en ik het die dag nog wilde hebben (dus niet via Internet wilde bestellen). Quertilla heb ik daar ook gekocht. Maar volgens mij verkopen ze dat bij vrijwel iedere drogist tegenwoordig. Ik geef Pinkel daar 30 druppels van per dag, over de dag verdeeld (ik heb een klein glaasje op het aanrecht staan, daar doe ik 's morgens 30 druppels in + 2 plastic wegwerpspuitjes water en dan geef ik het verdeeld over de dag. De tablet krijgt ze 's avonds door haar eten. En die tablet vindt ze vreemd genoeg zalig, die knabbelt ze zo op, terwijl het echt een 'tablet-laten-ligger' is, mijn Pink).
Optimax blijkt een merk van voedingssupplementen te zijn, dus ik kan daar niet op googlen.
Lizzy heb je er een merknaam bij voor me.
Drogisterij.net verkoopt Quertilla zag ik, ik wil graag via internet bestellen, dan duurt het maar wat langer, maar mijn veerkracht begint ook een beetje op te raken...

Leuke tip om zo die druppels te geven, behalve dat ik mete 5 katten in huis het natuurlijk nooit op het aanrecht kan laten staan.
Zo geef jij zeker ook Solidago, want ik had de pilletjes versie gekocht omdat die door het eten kan, maar druppels is wellicht handiger, zeker nu ik er daar een heleboel van heb ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door