Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
Welterusten!

Enne, de botjes in kippenvleugels zijn stukken harder dan kippennekken. Ik zou zeker met nekken beginnen en die desnoods ff een paar meppen met de hamer verkopen. Mijn ouwe Kruimeltje-zonder-tandjes (net de baas  :P) kan een dunne kippennek nog wel baas maar een vleugel beslist niet. Een lapje rundvlees is trouwens ook lekker om te knagen, gewoon een goedkope sucadelap ofzo.
Door maddoc
Fijn om te lezen dat het zo goed gaat. een kat die met smaak eet, echte drollen produceert, snap dat de baas in een goed humeur is.
wanneer je daar aan toe bent, ik vind zelf een kwartelkarkasje veel makkelijker om mee te beginnen dan kippennekken. ik heb een kat die oa hele kwartels verorberd maar met een (hele) kippennek niks kan.
en ja als je kat niet astmatisch wordt van (stoffig) grit, wordt je het zelf wel,  dan heb je weer iets nieuws om je mee bezig te houden. ;)
Door verwonderd
zou gaan slapen maar zwerf nog rond op barfplaats :)
Dank voor de tips! Ik ga voor sucadelappen, de kippennekken en kwartelkarkasjes komen dan later. Nee ik denk niet dat ik er moeite mee ga hebben Maddoc.

@ Maddoc: ik was het grit alweer vergeten, dank dat je mij hebt helpen herinneren. Kan ik me lekker druk om maken  ;) stel je toch eens voor! Grinnik.

Pom pom pom ik blijf voorlopig gewoon NO PROBLEM in de bak strooien, of het nu stuift of niet. Ik ga nl de komende maanden, het komende jaar voor no problems.

Nu ga ik echt slapen!
Door YaYa
Hier worden de kippennekjes ook nog steeds gemept en ook nog in 3 stukken geknipt omdat ze het anders niet willen. Het maakt mij niet uit, ze krijgen in ieder geval bot binnen.
Door verwonderd
:party:

11 maanden jong, 3,6 kg zwaar en sinds vorige week donderdag overgang op kvv/rauw...
en no problems met het scheppen van de kattenbak joehoe!

Gisteren verwend met tonijn, norenmeisje was dolgelukkig, vanochtend ook en ze is heeeeeeeeeel knuffelig geworden (was ze al wel, maar wat afwerend wb aaien over haar lijfje) en ik mag haar stevig aaien en dan geeft ze stevige ruggetjes! En kopjes! En ze spint veel harder.

Ze is gek op tonijn nl en ja ja dat wist ik nog wel dus ik dacht: komaan, gewoon proberen (ik dacht dat ze allergisch was voor vis).

Pompompom, haar nieuwe koosnaampje op het moment is .... bolliebollie... wie had ooit gedacht dat dit poesje van een moeilijke eetster, die ik uit de hand moest voeren, zou veranderen in een vraatzuchtig monster, die de bakjes uit mijn handen slaat: ETEN!!!!

:bigarmhug: voor jullie allemaal, dank voor de steun.
Door Kefraya
Wat een geweldig nieuws!! Gefeliciteerd met je bosliefje, ik kan me voorstellen dat je na al het getob zo blij en opgelucht bent.
Door YaYa
:daisy: :circle: :beerchug: :groupwave2:
Time to party! Eindelijk kunnen jullie genieten van jullie bosliefje.
Door verwonderd
JAAAAA wij zijn aan het feesten hoor!

Ben blij dat ik de stap heb durven nemen, het duurde even ;) maar uiteindelijk toch gedaan!

Nog iets goeds te melden overigens: ik had 2 bakken staan: in de ene poepte ze en in de andere plaste ze. Ik schepte 2 maal per dag. Ik begreep het wel, wie wil er nu tussen die stinkende smeuiige drolvormen poepen en plassen?!? Nou, ik niet iig.

Nu, met die ene sigaar per dag, dacht ik, nou, aangezien ik toch goed schep, kijken of 1 bak volstaat, dat scheelt mij weer 4x scheppen  ;) en 1 bak voor 1 kat is denk ik niet erg, toch?

En ja hoor, ze doet het! dus dacht ik eerst verrek ze is meer gaan plassen. Maar toen dacht ik  :idea: er staat nu maar 1 bak! Oh ja! Ze plast evenveel, nl gemiddeld per dag 3 a 4 plasjes. En dat heeft ze (losse vingerwerk) altijd al gedaan.
Door Femke
nou ik ben echt hartstikke blij voor je  :D :D :D :D :D :D

Had je tonijn uit blik trouwens? Daar gaan mijn katten enorm veel van drinken en plassen....dus ze krijgen niet meer dan een half blikje per kat.

:g: ik vergeet steeds dat ik nog maar 1 kat heb. Nou dan gaat de rest naar de honden  :) :)
Door verwonderd
ja tonijn uit blik (water). Norenmeisje is sinds vorige week enorm aangekomen (donderdag 3,4kg waar ze al een tijdje op stilstond, dus het kan zijn dat ze al naar de 3,5 ging hoor, maar nu weegt ze 3,6kg!!)  en voelt aan als een rolmops (komt omdat we een schrielkip gewend zijn), nee, ze is niet te dik!!

Ik ben nu wat gaan surfen op barfplaats, omdat ik kvv geef en rauw, maar ik zit hier als een gestresste kip te lezen: orgaanvlees, spiervlees..volgens mij geef ik haar veel te veel! (oeps)

vanochtend: 50gr Prins plus ong 30-40 gr tonijn. Tonijn voor het lekker. Ik denk dat ik haar even een dagje alleen kvv geef. Heb wel een lijstje bijgehouden van wat ze sinds donderdag allemaal naar binnen heeft gewerkt. Dus ik denk dat het geen drama is wb rauw, maar langer zo voeren lijkt me niet goed. Dus ik heb huiswerk vandaag. Maar eerst weer even poetsen in huis!
Door Mevroi Kruim
Joh, een week of wat niet volgens de percentages voeren is echt geen drama hoor, dat gaat best! Zie het als probeerweken, waarin jij en zij uitvogelen wat ze lekker vindt en hoe ze barf moet eten. Dat moet ook geleerd worden, er zijn katten die naar iets met bot kijken alsof het een zwaar vergif is en nooit geleerd hebben dat kiezen er zijn om mee te kauwen  ;D Volgens de percentages voeren is ook geen hogere wiskunde (ikke kan het, dus  :D) je krijgt er snel genoeg de slag van te pakken. Denk prooi! Denk gewoon aan hoe een gemiddeld prooidier in elkaar steekt qua botten, spiervlees en (de verhouding tussen) organen en je hebt 'm.
Door verwonderd
Ben zo blij met jullie  :bigarmhug: !!!

Pom pom pom

Bosliefje is al weer geslonken hahaha en ze blijft maar om me heen darren. JAHA je krijgt zo! Ik kan het wel op kamertemperatuur KIJKEN! (prins kvv). Au-bain-marie dan maar ??? Zit in zo'n metalen ?? bak geprakt, maar ja is nog ijs- en ijskoud. En ze heeft HONGER!
Hihihihi nee ik vind het niet erg om op DEZE manier met haar bezig te zijn, idd ik moet de slag te pakken zien te krijgen.  :read: :g:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door