Mijn hond is nu 2,5 jaar en heeft eigenlijk altijd last gehad van gezondheidsproblemen. Waarschijnlijk staat dit in nauw verband met rasverwante aandoeningen. Echter sinds 1 jaar spuugt Beau gal op, in het begin weinig en de laatste tijd vaak en veel. Hij zit nu 3 weken aan de prednison vanwege een chronische maagdarmontsteking. De dierenarts vermoedt dat het gaat om voedselintollerantie en dus krijgt ie nu Sensitivity Control van Royal Canin. Door de prednison gaat het nu gelukkig een stuk beter met Beau. Alleen nu vraag ik mij af als er sprake is van voedselintollerantie dan zijn de sensitivity control brokken toch ook irriterend voor de maag. Immers zelfs hier zitten er conserveringsmiddelen etc in. Is het niet verstandiger om op versvoer over te gaan? En krijgt ie dan niet nog meer last van overgeven ed? En wat voor tussendoortjes kan ik hem dan nog geven? Ik heb hem wel eens een tijdje op pens gehad [rodi] en dat vond ie reuze lekker maar hij is super actief dus daar werd hij heel mager van en dat is dus weer niet de bedoeling. Blijft hij wel op gewicht door versvoer? Ik twijfel heel erg over de overstap naar versvoer [ben al vaak van voer veranderd]. Wat is wijsheid??

Groet,
Vivian