Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

ik heb wel eens met een dremel geprobeerd, maar toen ging er wat lange haren vast draaien in de dremel..... plukken kwam er uit... dus voor honden met lange haren rondom hun poten is het goed opletten!!! Ik knip nu gewoon, bij Dot niet nodig, maar bij Jazz gek genoeg wel, zal wel te maken hebben met de manier waarop zij haar poten neerzet?? :-\
pike schreef: Nagels knippen vind ik altijd erg eng, ik ben altijd bang dat ik te ver knip. Mijn vorige hond liet ik dan ook altijd knippen door de trimster of de da, want zelf durfde ik het niet. Vijlen lijkt me veel veiliger.
Ik vind het ook eng, en heb ook wel eens te ver geknipt  :-[ Ik heb nu dus zo'n potje met van dat poeder in huis, want jeetje wat duurde dat bloeden lang zeg!
Dat was ff knippen voor we op visite gingen, nou de hond moest noodgedwongen in de tuin blijven daar, want dat bloed op dat witte tapijt  :-X
Dat poeder werkt echt fantastisch (ja, het is me nog een keer gebeurd  :-[ ) Maar liefst zou ik dus willen dremelen.

Ze zeggen trouwens dat het zeer veel pijn doet als je te ver knipt, maar dat was hier dus absoluut niet het geval gelukkig.
Handig zulke grote nagels en tenen. Ik zit altijd de friemelen met die kleine nagels van de honden
Maar, ik gebruik wel de Dremel (en dan een klein model vanwege de maat van de nagels/hond) en het bevalt mij prima. Als ze op straat lopen slijten de nagels wel, maar er zijn ook perioden dat ze alleen maar op onverharde weg en bos lopen en dan is dremelen noodzakelijk. Ik heb het geleerd van het artikel dat eens op barfplaats heeft gestaan (http://homepages.udayton.edu/~merensjp/ ... remel.html). Daarin staat ook goed beschreven hoe je het moet aanleren.
Het lukt mij hier ook niet om het filmpje te bekijken.
Met de lange haren van mijn hondjes lijkt Dremelen mij niet echt een succes. Knippen gaat altijd goed bij mijn eigen hondjes, die hebben witte nagels. Afgelopen woensdag heb ik bij nog 6 cavaliers nagels geknipt, die waren zo lang  :o :o. 2 keer in het bloed geknipt, maar het leek niet echt veel pijn te doen en bloedde ook niet lang. Sommige nagels waren zwart en dan zie je het toch slecht :-X

Pezzo heeft van zichzelf hele zachte nagels, die zijn ultrakort. Gunnar heeft keiharde nagels die ook nog eens onwijs hard groeien, heel vervelend, daar moet ik echt regelmatig bij zitten te knippen  :-X :-X
Claudia N schreef: Dat filmpje zou super zijn maar ik woon in Delfgauw dus ik kan ook een keertje voorbij rijden als dat uitkomt,
zien en doen is toch makkelijker  ;)
Oeps! Deze had ik niet gezien. Ik weet trouwens niet of je een reu of teef hebt? Brutus vindt andere reuen in huis geen goed plan... In dat geval ben ik bang dat we met een verlengsnoertje in de tuin moeten. Of kijk anders of je er met behulp van het artikel en filmpje uit komt.
Laura2004 schreef: Ik kan het niet bekijken... :-\
Mijn computer loopt vast als ik de link open...
Hmm, computer loopt vast?  wat bedoel je precies Laura?  loopt de film niet in je brouwser? gebruik je XP?  ik heb het alleen getest met Windows Vista, nog niet met andere operating-systemen, om nog maar niet te spreken over je internetverbinding, een breedband verbinding is wel noodzakelijk om dit soort filmpjes een beetje behoorlijk te kunnen zien!

Grts Leo
@ Leo, ik heb hem inmiddels bekeken, ik moest alleen msn afsluiten en barfplaats afsluiten en toen kon ik het filmpje wel zien. Ik heb Windows XP en volgens mij gewoon een hele langzame internetverbinding, dus ik denk dat het voornamelijk aan mijn internetverbinding lag ;)
Met vastlopen bedoelde ik dat niets meer reageerde als ik het filmpje wilde bekijken.
Wou het net opgeven omdat het schermpje bleef zwart toen verscheen ineens het filmpje. Het is mooi duidelijk hoe je het doet, het ziet er ook gemakkelijk uit (bij zo'n braverik tenminste  :D) en het gaat snel dat is ook prettig. Het wennen aan is waarschijnlijk het moeilijkste onderdeel. Bedankt!
pike schreef: Wou het net opgeven omdat het schermpje bleef zwart toen verscheen ineens het filmpje. Het is mooi duidelijk hoe je het doet, het ziet er ook gemakkelijk uit (bij zo'n braverik tenminste  :D) en het gaat snel dat is ook prettig. Het wennen aan is waarschijnlijk het moeilijkste onderdeel. Bedankt!
Over het wennen gesproken.... Brutus is, denk ik, een super makkelijke jongen. Als ik vind dat iets moet gebeuren: laat hij het altijd toe. Direct. Zonder morren, zonder problemen. Je ziet hem echt denken "nou, als jij denkt dat het nodig is, dan moet het maar". Schatje is het. Linga vindt het allemaal erg spannend. En niet zo leuk. Maar, Leo gaat ernaast zitten met een bak vol lekkere snoepjes (gedroogd vlees en orgaanvlees) en dan lukt het mij prima om alle vier de pootjes te doen. Gewoon de dremel niet te hard zetten en zachtjes starten. Ik heb zelf het idee dat het een beetje kietelt. Het doet geen pijn en ze krijgen vrij snel meer vertrouwen. Tenzij je een hond hebt die dit soort geluiden en dingen echt super eng vindt natuurlijk...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door