33 kilo? Hmm, dat zou dan toch meer zijn dan de carnibest die ik er in weg kreeg... Toen had ik nog één laatje over voor onszelf en ik heb het net ff nagezocht, ons vriezertje is 100 liter... Nou ja, als ik begin met 20 kilo zit ik nog wel veilig (toch??)
Hmmm, wat betreft de trowp, tja, bij mij gaat het nu met de kippevleugeltjes zo: Berlioz (mijn rood-witte kattebeest) pakt het in zijn bek en rent er mee naar een of ander hoekje, de andere twee eten bijna nooit het bot tot nu toe, dus dan vind je ergens anders weer wat afgekloven botjes met net nog wat vlees er aan, waar Berlioz er dan weer mee vandoor gaat... Zijn favoriete plekje is natuurlijk net ergens waar je lastig bij komt

Als ik de vleugeltjes voor de andere 2 in kleinere stukjes doe is het gevaar dat Berlioz die zonder te kauwen doorslikt, maf beest (ongelofelijk, met kippehartjes kan hij dat ook bij de kleinere exemplaren...)
Maar goed, ik hoor het al, mijn huisvrouwenmodus moet wat omhoog geschroeft worden....
Heeft er iemand trouwens ervaringen met katten die te zwaar zijn en de gevolgen van ze over zetten op barf? Eén van de redenen dat ik nu over wil op barf is de tanden van 2 van mijn katten, nu is Poekie bijna 10 dus kan ik me voorstellen dat ze wat tandsteen heeft, maar Berlioz is nu ruim 3 jaar oud en heeft al heel lang de geelste tanden van al mijn katten... (ik heb dus nog Poekie die in mei 10 wordt en Simba die in augustus 11 wordt...) Ik ben toen toch nog een poosje op zo natuurlijk mogelijke brokken (voor zover dat mogelijk is met brokken, lol) overgestapt met als gevolg dat vooral het gewicht van Berlioz steeg en zijn tanden even geel en vies bleven

. Daarna ben ik weer terug gegaan naar carnibest en gaf af en toe een vleugeltje erbij, wat de eerste keer er door Berlioz meteen weer uitgegooid werd, maar inmiddels gaat het qua overgeven beter dan op de carnibest. (Meneer heeft een vrij gevoelige maag, als hij ook maar iets te veel eet, of vlak na het eten nog wat te eten krijgt, bijvoorbeeld als Simba wat over laat, gooide hij het er standaard allemaal weer uit...). Maar goed, om een lang verhaal korter te maken, mijn hoop is eigenlijk dat ten eerste hij weer mooie witte tandjes krijgt en ten tweede dat hij doordat hij natuurlijker eet hij zijn overgewicht kwijt raakt... Maar hij kan nog steeds zo verschrikkelijk schrokken, waardoor hij het er dan soms toch weer uitgooit, waardoor hij weer honger krijgt natuurlijk, ....
Er is trouwens ook minstens één kat die zijn eigen eten soms vangt, want ik vind de laatste tijd regelmatig stukjes muis terug (het achterlijfje met nog achterpootjes en staart, en laatst, heel knap, lag onder de bank een kopje van een muis, de achterpootjes met staart, en was het geheel nog door één heel dun stukje vel met elkaar verbonden...). Kans is alleen ook dat het de kat van de buren is, die in ieder geval bekend staat om zijn onthoofde muizen, en die ons als zijn tweede huis heeft bestempeld. Volgens mij brengt Berlioz ze naar binnen en eet hij ze dan op, maar dat is maar een theorie, want ik zie het natuurlijk nooit gebeuren...
Groetjes,
Saille