Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
Paulien heeft de twee reuze teckels  ;D Joep en Joris. Ze schrijft vaak in de bar en bij de honden. Ze heeft voor heel veel mensen hier al onderschriften gemaakt.
Door verwonderd
HALLO!
:)
Kruimel, je bent echt fantastisch!!

Ik ga alles rustig doorlezen en uitproberen!

En ja, ik had Nikita ook al veel eerder gespot he Yaya ;) en YEP ze is zooooooooooooooo mooi....zucht.........

Hier ligt onze queen te genieten van de zon, hechtingen zijn er net uit, ze weegt na een ruime week na de operatie maar liefst 2,9 kg!!! Ja ze eet tegen de klippen op pompompom, ik heb haar een fliedertje rauwe rundergehakt gegeven naast animonda blik. Ze ging voor het fliedertje...;)
Ook wat kip gegeven nee niet rauw, nadat ze nl met een kippepoot, gejat van mijn bord, aan de haal was gegaan. Ik heb haar helaas haar prooi moeten afpakken want niets is slechter voor dieren dan gekookte kippebotten!! Gaan splinteren weet ik, dus ik schrok me wild. Ik dacht wel bij mezelf hmmmm meiske, volgens mij zou je heel gelukkig zijn met een platgeslagen kippennek.
Maar goed, eerst rustig aan met die darmen, want het is nog niet zo dat het alle dagen poepfeest is, maar wel stukken en stukken beter!!!

Zijn sommige katten trouwens allergisch voor gevogelte?!? (kan me niet voorstellen maar ja je weet het niet) Oh wacht, ik kan natuurlijk zelf gaan zoeken!! Pompompom
:D
Door verwonderd
Lieve mensen,
na de sterilisatie poepte het meisje weer slechter, hetgeen ik aan de antibiotica weet. Tweede week werd het niet beter en daarna ook niet.
Een tweede test vorige week heeft maandag een positieve uitslag gegeven.

Ik kan jullie niet vertellen hoe enorm verdrietig ik ben, ik ben er eigenlijk kapot van.
Inmiddels was ik ook eindelijk naar Zoo natuurlijk getogen, een medewerkster bleek bij mij da stage te lopen. Het hele verhaal gedaan aan de medewerkster en zij gaf aan: hmm toch maar met animonda dan doorgaan, want die darmen moeten echt tot rust komen (toen wist ik overigens de uitslag nog niet). Boekje van Tannetje de Koning gekocht en ja ik ben overtuigd MAAR een heeeeel kort stukje over katten met gevoelige maag/darmen gaf aan: heeeeeel voorzichtig overgaan op vers dmv gekookt. En bij sommige katten zal het misschien nooit lukken, overgaan op vers...

Maar ja, dat gaat over katten met gevoelige darmen. Hier gaat het om een kat besmet met een zeer hardnekkige parasiet.

De theorie is volgens ons (fokker kat die zou komen en nu dus niet meer komt) is dat haar weerstand na de operatie omlaag is gegaan, waardoor de parasiet de kans heeft gekregen zich weer te vermenigvuldigen.
Ik werk me echt de blubber in huis wat hygiene betreft...wat kan ik allemaal nog meer doen...

Ja, ik ben wanhopig.

Haar gewicht is nu 3,4 soms 3,5 kg dus dat gaat gelukkig goed. Haar produktie is niet goed. Ik sta elke dag met een dichte strot haar bak leeg te scheppen, geen fraaie drollen meer en de kleur wordt na het geven van een fliedertje gedroogd vlees (gekocht bij zoo natuurlijk) weer lichtbruin en is zeer smeuiig.

Ik moet eerst weer gaan sparen voor een consult bij Tannetje. Want het is tot nu toe een zeer dure aangelegenheid geweest en ook zit ik er mentaal even doorheen.

Ik denk dat hier helaas een slotje op kan.

hartelijke groet en dank voor al jullie steun,

verwonderd
Door YaYa
Ach nee, wat sneu nou. Ik denk dat jullie wel gelijk hebben. Een operatie tast de weerstand aan waardoor die omlaag gaat. En parasieten maken daar gebruik van. Door de parasiet en alle antibiotica om de parasieten te bestrijden, heeft ze ook gevoelige darmen zodat je dat stukje in principe wel toe kunt passen op je bosliefje.
Heel voorzichtig zijn. Maar eerst en vooral moet de parasiet weg en haar darmen moeten volledig tot rust komen. Het belangrijkste is natuurlijk wel dat ze blijft eten en gaat het niet goed met een stukje gedroogd vlees, dan later nog maar eens proberen (niet dag erna maar laat er rustig flink wat tijd tussenzitten).
Ik kan me voorstellen dat je er financieel en mentaal doorheen zit. Je was zo ontzettend blij dat het achter de rug leek te zijn en de berichten waren ook positief. En dan nu dit. Heel erg veel sterkte en ik begrijp dat je bosmannetje nu definitief niet meer komt :'(
Door verwonderd
Hi Yaya,
ik ga binnenkort de stoute schoenen aantrekken om eerst per mail Tannetje te benaderen, puur omdat ik bepaalde vragen heb die wel of niet bevestigd kunnen worden. Met de animonda ben ik op mijn gevoel afgegaan, toentertijd eigenwijs tegen het advies van de da ingaande en het resultaat was verbluffend goed. Wel heb ik bosliefje december en januari continu op protexin gezet in het kader van: baat het niet dan schaadt het niet. Het enige wat ik mij niet meer kan herinneren is of ik in februari daar nu wel of niet mee ben doorgegaan. Vorige week gevoelsmatig weer begonnen, voor 5 dagen en naar mijn idee verbeterde de kleur.
Maar, om nou niet weer in twijfel te gaan vervallen: ik ga weer aan de slag met protexin. Ondersteuning kan het meisje wel gebruiken.

Iets heel belangrijks was ik vergeten te noemen: mijn da begon over vers vlees.... Dus biechtte ik op dat ik daar ook al kennis van had en heel voorzichtig had geexperimenteerd en ook op barfplaats kwam en het boekje van Tannetje de Koning had aangeschaft. Nou, probeer het gewoon! Op animonda ging ze al beter toch? En tja ik weet niet zo veel van voeding, ik ken alleen de reguliere voeding. Vraag zoo-natuurlijk om advies, zij weten er veel meer van!

Is dat een goede da of is dat een goede da ;-)  Plus: bel als bosliefje verslechtert. Bel ook als het juist goed met haar gaat!

Nou, dat wilde ik ook even laten weten.

Enne, nee...bosmannetje komt definief niet, fokker en ik hebben wat afgehuild hoor de laatste maanden. Toch blijft bosmannetje voor altijd de onze en blijven we foto's van hem ontvangen. Zijn verjaardagskaart voor mijn dochter prijkt hier op de deur.
Door maddoc
he, wat jammer net nu je er eindelijk leek te zijn en dan toch weer mis.
snap wel dat je het dan even niet meer ziet zitten. maar  ze is iig toch behoorlijk aangekomen.
wel sneu voor jullie en je bosliefje vwb het bosmannetje. fijn dat je d'arts zo meeleeft en open staat voor vers vlees.
sterkte!
Door verwonderd
Ben de hele avond het eea aan het reconstrueren. Met mailtjes, kalenders, mijn geheugen :-(
Kom er alleen niet achter wanneer ik met die protexin ben gestopt, stom stom stom. Maar ja, isogel en protexin geven was al zo'n gewoonte...
Valt me wel op dat ik haar dus die panacur heb moeten geven, maar niet de herhaling heb gedaan (ze poepte immers goed!) en nu denk ik...had ik mss wel moeten herhalen!!
Maar ja, is meestal he, achteraf...
Door flin
sneu, meis, echt sneu....
'k hoop dat je de smeerkees-parasiet kwijt raakt, en wel zo snel mogelijk!
Door verwonderd
heb een pbtje naar HITAM verstuurd en oh wat ben ik blij met haar reactie.
Hetgeen ikzelf zo'n beetje had bedacht werd door haar bevestigd!!
Toch maar weer aan de fenendazol, hoop alleen dat de parasieten niet immuun zijn geworden :-( en wanneer de drollen mooi zijn na 3 weken TOCH herhalen! En ja hoor, ik mag haar rauw gaan geven.
Omdat ik er zelf niet zo goed bij zit ahum ga ik haar tartaar en rundergehakt geven (vindt ze nl heel erg lekker!!) en ik ga toch ook Prins kopen! en protexin erbij...
Nou, dan MOET het goed komen!! Het meisje is zo'n taaie gebleken. Ze blijft nu een keurige 3,4 kg (heel soms 3,5 dus dat betekent dat ze aan het aankomen is)
Fokker bosmannetje is op bezoek geweest: fokker was blij verbaasd een ogenschijnlijk supergezond poesje te zien, niet te klein, niet te mager, mooie goede proporties, ws gewoon klein vanwege haar traag groeiende familielijk (fokker heeft haar stamboom uitgezocht).
Dat was wel een enorme opluchting voor mij en nu weer vol goede moed verder.
Ik houd jullie uiteraard op de hoogte!!!
Door YaYa
Gelukkig dat je er nu weer wat positiever tegenaan kijkt. Volhouden maar, je bosliefje doet het ook. Als je het financieel wat moeilijker hebt nu, waarom geef je haar dan geen stukjes van het vlees dat je voor jezelf maakt (zolang het kip, vis of rund is). Hoef je niet speciaal iets te kopen voor haar. Tartaar is toch ook nog vrij prijzig.
Ben benieuwd hoe je de prins vindt. Ik vind het helemaal niks. Het is grauw en ziet er onnatuurlijk uit. Vind zelf de cb en bibi er veel beter uitzien. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Het belangrijkste is dat je bosliefje het lust.
Door verwonderd
:-) Hihi ik koop wel speciaal vlees voor haar want wij zijn geen echte vleeseters, hoewel dat ene biefstukje mij toen heel goed smaakte!
CB ligt nog steeds in de vriezer...Alleen heb ik de zak niet dichtgeknoopt er in gedaan maar zo gewikkeld terug gestopt. Stom he. Dus ik durf het niet meer te gebruiken. En ze lustte het toen niet, maar, ik kan het nu natuurlijk gaan mengen met...tartaar en rundergehakt en vis!

Heb haar een thl tartaar gegeven na de mailtjes, lagen nog keurig gedoseerd in de vriezer...
Animonda blik liet ze staan, tartaar ging er wel in ;-)

Misschien is ze er toch een voor het echte werk, maar ikzelf ben daar nog niet aan toe om velerlei redenen. En omdat ik haar geen tekorten op wil laten lopen, lijkt me vreselijk, moet ik even eerst aan de kvv! Eh, bosliefje dus :-)
Door maddoc
fijn dat je het weer ziet zitten!
met de carnibest is niks mis hoor, kun je gewoon gebruiken (er zal wat rijp op zitten?)
kan ook zijn dat ze bv de carnibest voor de kat niet lekker vindt en een vd soorten voor de hond wel. ik heb hier een paar van zulke katten, de carnibest natuur (= alleen kip) hoeven ze niet en de carnibest kip/rijst voor de hond vinden ze wel te pruimen.
Door verwonderd
Hi Maddoc!

Heb net met veel interesse de topic over de stuifvrije kattebakkorrels gelezen. Hihi wordt de kat er niet asthmatisch van dan word ik het zo af en toe wel, dus ik ga ook experimenteren. Bospoes is itt het eten met korrels gelukkig niet zo moeilijk als ze maar flink kan GRAVEN!

Normaliter geef ik poes 3x per dag gemiddeld een maaltje animondablik. Inmiddels een ritme: 50 gram per zakje, meer eet ze echt niet al zou ik willen, vandaar dat ik het zo spreid. Vanochtend dus aanvullend op haar ochtendmaal tartaar gegeven, hap slik weg! En vanmiddag weer een maaltje met tartaar. Hap slik schoteltje LEEG. Want ze laat nl altijd wat staan (weet ik zeker dat ik genoeg heb gegeven). En natuurlijk stonden de animonda harde brokken adult (zonder tarwe etc) overdag en 's nachts voor haar klaar.

Brokken weggehaald, nou nou nou, dat was mieuwen geblazen natuurlijk (slik). Dus ga ik de frequentie maar even opvoeren, want ze vrat wat brok weg hoor. Maarreh, kan het nou zo zijn: ze was direct veel vrolijker. Of was ik dat omdat ik mij hier beter bij voel :-) Ze kwam iig wel likkebaardend op me af na haar maaltje. Ja, ze eet eerst het tartaar er tussenuit.

Zou Kruimel dan toch gelijk hebben dat ze een poesje is dat direct voor het betere werk gaat?!?!

Nou, dan haal ik de carnibest toch maar uit de vriezer!
Door Mevroi Kruim
Jeetje meid, wat ontzettend sneu dat die rotparasiet terug is! Ja, operatie en AB hakt er natuurlijk flink in, da's niet fijn voor de darmen.
Maar hartstikke goed dat je da pro-vers is en eerlijk toegeeft niet zoveel verstand van voeding te hebben!
En helemaal goed natuurlijk dat bosliefje zo gek is op vlees, slimme kat  :-*
Duimen dat de anti-parasiet goed aanslaat, idd gewoon maar herhalen en herhalen tot je zeker weet dat de rotzakken weg zijn en dan volop aan het vers.
Door verwonderd
Sowieso eet bosliefje graag tartaar. En gehakt, dat weet ik nog van de vorige keer, dus krijgt ze dat morgenochtend.
Ik heb vanmiddag de brokken weggehaald dus ja ze had wel zin in een portie eten. Ik weer animonda plus tartaar geven. OP! Vanavond weer, plus protexin: OP! Normaal gesproken liet ze altijd wel wat of veel staan.
Nee, nog geen ontlasting, behalve plasjes. "Normaal" gesproken had ze aan het einde van de middag allang een smeuiige drol gedaan. Nu (nog?) niet.
Dank jullie voor jullie reacties. Tannetje, dank voor jouw adviezen. Ik had ze echt nodig en ik kreeg op deze manier het zetje in mijn rug om te doen wat ik wel graag wilde doen, maar niet kon. Ik merk dat ik de animonda nog even nodig heb. Suf ja, maar de brokken weg, wauw, ik ben erg trots op mezelf. Nu nog het blik weg. Maar alles op onze tijd. En bosliefje zal mij wel overtuigen, zij is immers niet gehersenspoeld. ;)
Laatst gewijzigd door verwonderd op do 01 mei 2008, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door