Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
[quote="audier"]
Ik had vorige keer dit:
500 gram koolraap
500 gram wortelen
350 gram broccoli
190 gram sla
100 gram alfalfa
350 gram bloemkool
300 gram gourgette
7 tenen knoflook
[/quote]

Ik vermoed toch de hoeveelheid kool. Ik zou zelf sla vervangen door andijvie en 2 koolsoorten vervangen door iets anders (bijv. sperzieboontjes of pompoen of waterkers ofzo).
Door pike
[quote="audier"]
Ik had vorige keer dit:
500 gram koolraap
500 gram wortelen
350 gram broccoli
190 gram sla
100 gram alfalfa
350 gram bloemkool
300 gram gourgette
7 tenen knoflook
[/quote]
Kan mij niet goed voorstellen dat dat zo gaat stinken. Koolraap heb ik ook wel eens gedaan. Volgens mij zijn het vooral sluitkolen die nogal ruiken. Misschien dat het aan de knoflook ligt? die gaat er bij mij nooit door.
Door Lizzy
[quote="pike"]
Kan mij niet goed voorstellen dat dat zo gaat stinken. Koolraap heb ik ook wel eens gedaan. Volgens mij zijn het vooral sluitkolen die nogal ruiken. Misschien dat het aan de knoflook ligt? die gaat er bij mij nooit door.
[/quote]

Bij mij stinkt geen enkele mix. Ook niet als ik wel veel kool gebruik. Maar, kool kan wel sterk ruiken en sommige mensen vinden dat vies (volgens mij). Maar het is inderdaad maar een gok. Ik gebruik zelf altijd vrij veel knoflook ik in de mix en dat ruikt juist heerlijk.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 29 mar 2008, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door audier
Misschien vinden jullie die mix van mij ook niet stinken...ik vind het ook niet echt stinken....het is meer een hele scherpe groentelucht...weet niet goed hoe ik het uit moet leggen....maar je ruikt het echt door het hele huis als het staat te ontdooien en in de vriezer ook....
Ruik je bij jullie dan gewoon niets in huis of ruiken jullie ook wel wat? Of alleen als je aan het bakje ruikt?
Door Lizzy
Nee, ik ruik niks. Tot het ontdooit is en ik het verdeelt hebt. En dan nog is het geen vieze of heftige of scherpe lucht. Ik denk dat het de kool is. Lekker eigenwijs dat ik ben. Je zou trouwens natuurlijk ook wat groenterestjes van je eigen maaltijd kunnen geven. Gekookt. Als je man dat minder vies/problematisch vindt.
Door *Marga*
Ik kijk hier vreemd van op,gister nog groente mix gemaakt en ik ruik niks.
Ook niet in de vriezer,ik doe ze in afgesloten doosjes van de Xenos.

Ze kunnen weer 6 weken vooruit met de groente. :)
Als ik het geef dan doe ik het met een beetje kefir en een eitje er door.
Door Nitus
Hier ruikt de groentemix ook altijd nogal sterk. In de vriezer la onder de groentemix ligt altijd ons brood en dat ruikt soms ook helemaal naar de groentemix :-X. Volgens mij ligt het aan de knoflook... Heb gisteren toevallig zelf een slasausje staan maken met iets teveel knoflook erdoor :P en dat ruikt ongeveer hetzelfde. 't Is een bepaald soort overheersende geur en ik kan me voorstellen dat sommige mensen daar misselijk van worden.
Ik zie dat Audier redelijk wat knoflook gebruikt, 7 teentjes op nog geen 2,5 kg groentes. Probeer het de volgende keer eens zonder knoflook, kijken of dat invloed heeft.
Door audier
Hee...gelukkig dat nog iemand het heeft...begon al te denken dan mijn man een aansteller was :-X :-X
Ik ga er minder knoflook en minder kool indoen morgen...dan moet de lucht dus minder sterk zijn...

Lizzy: restjes van onze groenten werkt niet...we eten alles zelf op 8) en als er wat over is dan is dat nooit genoeg voor 4 honden....

Dan moet ik wel weer even een nieuw menuutje maken. Zal ik dan wel evengoed het bot naar beneden laten. Is nu 46% en was eerst 52%. Maar de organen heeft ze nu ook elke dag ipv 1 keer in de week en ze gaat dan groenten eten.....krijgt ze misschien met 46% vlees nu weer dunne poep...of zal dat meevallen?
Laatst gewijzigd door audier op zo 30 mar 2008, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nitus
audier schreef: Hee...gelukkig dat nog iemand het heeft...begon al te denken dan mijn man een aansteller was :-X :-X
Ik ga er minder knoflook en minder kool indoen morgen...dan moet de lucht dus minder sterk zijn...
;) Ben benieuwd hoe de nieuwe groentemix gaat ruiken, anders laat je je man die toch maken kan hij meteen voor 'proeven'. Oja, bietjes vinden de meeste honden ook erg lekker en dat stinkt ook niet.
Lizzy: restjes van onze groenten werkt niet...we eten alles zelf op 8)

Dan moet ik wel weer even een nieuw menuutje maken. Zal ik dan wel evengoed het bot naar beneden laten. Is nu 46% en was eerst 52%. Maar de organen heeft ze nu ook elke dag ipv 1 keer in de week en ze gaat dan groenten eten.....krijgt ze misschien met 46% vlees nu weer dunne poep...of zal dat meevallen?
Denk dat je bot bedoeld? ;) Ik denk dat het wel zal meevallen qua slappe ontlasting, maar dat kan eigenlijk alleen de praktijk uitwijzen.
Door audier
Ja ik bedoel inderdaad vleesbot....(tis nog vroeg hè)

De vorige keer hebben we het ook samen staan maken maar toen wilde hij ook al niet voorproeven....lullig hè?
Door Nitus
[quote="audier"]
Ja ik bedoel inderdaad vleesbot....(tis nog vroeg hè)

De vorige keer hebben we het ook samen staan maken maar toen wilde hij ook al niet voorproeven....lullig hè?

[/quote]

Ja errug lullig... Mijn vriend helpt ook regelmatig mee met de groentemixen, maar die zegt hele vaak: goh wat ruikt dat lekker, je zou er zo een hap van nemen ;D.
Door audier
Heb nu even een nieuw menuutje....

700 rmb (50%) (parelhoenkk,kipkk,eendkk,konijnkop+voorpoten,kippennekken,zalmkop)
140 groente(10%)
210 orgaan(15%) (lamshart,kiplever,kippenmaagjes, rundernier,runderpens)
350 spier(25%) (lamsvlees,hert/ree,kopvlees rund,snippers rund,haasvlees,runderstrot)

Kijk ik even of de ontlasting geen krijt meer is op deze manier en anders doe ik de rmb nog iets naar beneden.
Door audier
Ik heb nu dit aan groente gehaald:

200 gram andijvie
300 gram sperziebonen
387 gram broccoli
350 gram gourgette
250 gram wortel

Is dit beter zo?
Door Lizzy
[quote="audier"]
Ik heb nu dit aan groente gehaald:

200 gram andijvie
300 gram sperziebonen
387 gram broccoli
350 gram gourgette
250 gram wortel

Is dit beter zo?

[/quote]

Ik denk van wel. Als het nou weer gaat stinken, dan snap ik het echt niet hoor! Ik ben benieuwd. Laat je het ons weten?
Door audier
Tuurlijk laat ik het weten..

Even een ander vraagje....moeten de bonen lang koken? Niet gaar neem ik aan?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door