Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Shifra en Sharel
Oja dat zou ook nog kunnen, die honden krijgen kippennekken, dan staan die katten ook altijd te vervelen.
Ik vind het wel leuk worden, er staat s'morgens gewoon al 1 standaard bij de voederbak te wachten.
Vanmorgen kregen ze weer de Cb(kip) voor honden, ik verdeel wat door 2 bakjes en het was helemaal leeg.

Ik ga zometeen naar de super, ff kijken of ik compleet kan vinden van smuldier.
Door Femke
Mieuw schreef: Ik weet het niet zeker, maar ik meen me te herinneren dat er in de hondenvariant te weinig taurine zat naar behoefte van de kat. En dat kan op den duur gezondheidsklachten opleveren.
Maar nogmaals, ik ben hier niet zeker van. Voor het zelfde geld is de hondenvariant geen probleem, en eten de meeste katten het alleen niet vanwege de pens.
Taurine komt van nature voor in vlees en gaat verloren als vlees gekookt wordt. Toen men begon met brokken maken werden katten massaal ongezond vanwege taurinegebrek. Daarom zit bij een kattenbrok taurine toegevoegd.
Als je dus rauw vlees voert is het niet nodig om taurine toe te voegen.

De reden waarom CB taurine toevoegt aan de kattensmaken (dit heb ik destijds nagevraagd): omdat de kattenklant in paniek raakt als er geen taurine aan het voer is toegevoegd en dat voer dan niet wil. Taurine is immers nodig om je kat gezond te houden. 't Is natuurlijk volledig omgekeerde wereld want als men nooit brokken was gaan maken dan had heel het taurine probleem zich nooit voorgedaan.

Mocht je toch bang zijn dat je kat een tekort aan taurine krijgt: voer af en toe wat extra hart en/of rood vlees en dan is je gemoed ook weer gerustgesteld.
Door flin
Shifra en Sharel schreef: Zeker te ordinair?
op 'n sjiek bordje, plukje peterselie ernaast,.... 8) ;D ;D

rundvlees (stoofvlees) vinden ze ook nogal n's lekker?
Door flin
[quote="Shifra en Sharel"] ook dat zijn leuke dingen om mee te spelen, heb het aan de honden gegeven.[/quote]

hou vol! gewoon een tweede keer of derde keer aanbieden!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door