Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anna
I see... ;D
Blijf hem maar lekker verwennen!! 8)  Zoveel positieve aandacht bevordert vast het genezingsproces!  Ben blij te horen dat hij geen pijn meer heeft.  Knuffel van mij voor Brutus! :-*

Groetjes,

Anna.
Door Lizzy
Hoi Anna, JA! Sorry, ik had jullie even moeten updaten! Met Brutus gaat het eigenlijk best wel goed! De wond is al bijna dicht, dat wil zeggen, er zit een dikke korst op. En, iedere keer als ik zijn kap af doe, zit meneer er natuurlijk aan te klooien! Dus, hij loopt nog steeds met kap om, tot groot verdriet van onze Pinkel.... Zij is bang voor de kap dus durft niet meer in zijn buurt te komen!

Groetjes, Lizzy en bedankt voor het vragen!
Door Anna
Hey Lizzy,

Fijn dat het beter gaat!!  Wel rottig van die kap, natuurlijk.  Maar het kan toch niet meer zo lang duren voor die af mag?  Tja, hij kan ze natuurlijk beter een dag te veel dan een dag te weinig dragen, anders moeten jullie weer helemaal opnieuw beginnen.  Sterkte, en laat ons iets weten als je de uitslag krijgt.  Ik blijf duimen, hoor!

Groetjes,

Anna.

PS: Iedereen al weer in eigen bed? ;D
Door Ivonne
Er is een nieuw soort kap in de handel genaamd mooncollar (www.mooncollar.nl) dit is een band die je opblaast om de nek van de hond. Dit schijnt een stuk fijner voor de hond te zijn maar hij kan dan toch niet bij zijn hechtingen of wat dan ook.

Ik ken het ding zelf niet maar het ziet wel goed uit. Misschien heb je er wat aan?
Door Femke
Ziet er goed uit, beter dan een kap of zo´n harde plastic kraag (vooral met die laatste voelde Bowie zich knap ongelukkig volgens mij!!)
Door Lizzy
We hebben eindelijk de uitslag van het lab binnen van de bobbeltjes! Het is dus geen kanker!!

Hier volgt even het rapport van pathalogie Utrecht:

Klinische gegevens:
Groeisnelheid: Laag
Grootte: 1 cm
Recidief: nee
Geheel weggenomen: ja

Microscopie: een stukje huid met in de dermis opvallend veel bundels van haarfollikels soms met en soms zonder talgklieren. Deze haarfollikels zijn goed diep in de dermis. Op de overgang van cutis naar subcutis veel gedilateerde cysteuze structuren met een laag plat epitheel wat een goed gedifferentieerd aspect heeft: zweetklieren. Aan beide zijden overgang naar normale huid.

Conclusie: Fibroadnexale Dysplasie.
Door Lizzy
Er is een nieuw soort kap in de handel genaamd mooncollar (http://www.mooncollar.nl) dit is een band die je opblaast om de nek van de hond. Dit schijnt een stuk fijner voor de hond te zijn maar hij kan dan toch niet bij zijn hechtingen of wat dan ook.

Ik ken het ding zelf niet maar het ziet wel goed uit. Misschien heb je er wat aan?
Holy penoly Ivonne! Ik zie dit nu pas!! Jeetje, wat een briljante uitvinding!! Ik ga er gelijk in bestellen. Want, die kap is waardeloos en we hebben vast ooit nog wel eens een kap nodig! Super bedankt voor deze tip!
Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
Wat een opluchting voor jullie zeg  ;D  

Maar wat houdt dit nu in?
Geen idee ;D! Misschien dat iemand anders het weet? Tannetje?

Groetjes, Lizzy
p.s., ik ga ook nog wel even in de boeken snuffelen.
Door Hitam
Adnexa zijn allemaal dingen die in de huid zitten, zoals zweetklieren, haarfollikels en talgklieren.
Fibro is bindweefsel.
Dysplasie is een slechte groei, onderontwikkeling. Net als heupdyplasie.

Fibroadnexale dysplasie is dus een niet goed ontwikkeld stukje huid waarin zowel adnexa als bindweefsel zit.
Door Lizzy
Wauw Tannetje! Dank je wel! Wat heb je dat onwijs duidelijk uitgelegd zeg! Nu begrijp ik het tenminste :D.

Groetjes en dank, Lizzy
Door Jolly
kijk weer wat geleerd, wat leer ik toch veel zo.
Wel fijn om een daatje in ons midden te hebben die kan al die medische termen tenmiste in het normaal ABN uitleggen.
Door Ivonne
Super bedankt voor deze tip!

:-[  :-[  ;D graag gedaan, ze zijn niet goedkoop maar het leek mij ook een geweldig ding; echt iets om te onthouden
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door