- do 17 apr 2008, 00:08
ik vond de Linda Bio hier wel goed klonteren, maar hoorde vorige week van een vriendin die altijd Linda Bio heeft, dat zij de laatste tijd ook wisselende kwaliteit zakken heeft. Ik heb hier toch ook maar weer in een bak Kitty Friend Ultra geprobeerd en het is niet fantastisch maar de eerste dagen toch niet onaardig (daarna wordt het snel minder), nu is het wel zo dat die bak (ondanks dat die het verste weg staat) de grote favoriet is op dit moment... Verder staat er een bak met een nieuw grit van Purina waarvoor ik mee doe aan een produkttest, dat is een ultrafijn grit met silicaat en helaas een lichte dennengeur en een bak met een nieuw merk
Odourbuster, ultrafijn, geurvrij met bepaalde bacterien oid om geurtjes te bestrijden. Het grit van Purina maakt geen echt stevige klonten, laat stukjes los, de Odourbuster doet het nog goed, zit er nu 4 dagen in.
Verder heb ik de doosjes van de AH gehad, de Schep en schoon fijn is identiek aan de Kitty Friend Ultra, die bak heb ik dus ook maar bij de Kitty Friend in gedaan, en dan heb je de Schep en schoon 6-voudige hygiene, met grotere klonterkracht, hoger absorptievermogen en die maakt goede, stevige, compacte klontjes, maar het is net een pak waspoeder qua lucht echt niet te harden, heb er zelf last van bij het uitscheppen en de katten mijden de bak, dus die heb ik er maar weer uitgedaan (rook de doosjes al in de supermarkt van een afstand, maar wou toch weten hoe het gebruik was).
De site vd Expocat ben ik wel eens tegengekomen, maar dat kun je alleen daar afhalen?
Cat's Best Oko plus heb ik ook een paar keer geprobeerd, qua klontjes wil het wel als je gewend bent aan het (lichtere) grit, maar het is of je een houtzagerij in huis hebt qua lucht en een hele laag 'zaagsel' onderin de bak, waar ze in rondwoelen bij het graven, niet handig bij katten (of mensen) met luchtwegproblemen.