Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ine
Lizzy, als ik zo lees, waar die hechtingen zitten/zaten, vraag ik me af, of het MET kap ook niet gebeurd was. Er staat daar natuurlijk best veel spanning, dus had het me niet verbaasd, als die hechtingen ook gesprongen waren, zonder dat Brutus eraan had gezeten.
Voor nu wens ik je veel sterkte, want een fijn gezicht zal het niet zijn! :-/

Waar ik wel ineens aan denk, is het misschien handig om hier een soort EHBO thread te maken. Elke keer zijn er ongelukjes, waar je even niet weet, wat je kunt doen. als dat op 1 of andere manier na te zoeken is, zou dat best handig zijn!

Er zijn nu voor gesprongen hechtingen/open wijkende wonden aardige ideeën gegeven, maar als het je eigen huisdier overkomt, kun je het moeilijk terugvinden! Zo ook met snee in voetzool etc.!
Door Lizzy
Lizzy, als ik zo lees, waar die hechtingen zitten/zaten, vraag ik me af, of het MET kap ook niet gebeurd was. Er staat daar natuurlijk best veel spanning, dus had het me niet verbaasd, als die hechtingen ook gesprongen waren, zonder dat Brutus eraan had gezeten.
Voor nu wens ik je veel sterkte, want een fijn gezicht zal het niet zijn! :-/

Waar ik wel ineens aan denk, is het misschien handig om hier een soort EHBO thread te maken. Elke keer zijn er ongelukjes, waar je even niet weet, wat je kunt doen. als dat op 1 of andere manier na te zoeken is, zou dat best handig zijn!

Er zijn nu voor gesprongen hechtingen/open wijkende wonden aardige ideeën gegeven, maar als het je eigen huisdier overkomt, kun je het moeilijk terugvinden! Zo ook met snee in voetzool etc.!
Hoi Ine, geen idee of het met hechtigen ook zo vervelend was afgelopen... Misschien heb je gelijk! Het IS een rotplek.

Over die EHBO thread: dat lijkt me een geweldig idee! Feel free ;D. Ik denk dat de bieb/medisch de beste plek is ;D

Groetjes, Lizzy
Door Anna
Hey Lizzy en Leo,

Wat rottig allemaal!!  Zit je zo in met de narcose die uiteindelijk zonder problemen is verlopen en dan gaat er nog iets anders fout.  Ben toch opgelucht te lezen dat de operatie zelf goed verlopen is en dat de bultjes waarschijnlijk niet kwaadaardig zijn.
Ik hoop dat Brutus nu niet te veel pijn heeft!!  Soms is antibiotica waarschijnlijk een noodzakelijk kwaad.  Het belangrijkste is dat hij goed herstelt!  Ik wens jullie heel veel sterkte!!!

Groetjes,

Anna.
Door geer
Die Ellen...is er eigenlijk iets dat jij NIET gebruikt??  ;D ;D ;D

Toch zou ik niet EN met Calendulan, EN met Vulcatan, EN met antibiotica EN met honing aan de slag gaan.

Leo en Lizzy, heel veel sterkte! Ik hoop dat Brutus snel weer zijn mannetje staat!
Door Lizzy
Hoi Ellen, bedankt voor de tip! Hoi Anna en Geer, ook jullie bedankt voor jullie lieve woorden!

Enne, wie start er met de "EHBO-doos van barfplaats"? ;D

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 26 sep 2003, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
[quote][quote]
Klopt! Heeft hier een heel stuk over in de krant gestaan! Honing schijnt ook heel goed te zijn bij brandwonden. Natuurlijk moet het dan wel echte rauwe honing zijn hè.
En ik geloof eerlijk gezegd niet dat het kwaad kan voor Brutus om de honing samen met de antibiotica te gebruiken. De honing is immers uitwendig?
Door Leo
Momenteel lijkt het ietsje beter te gaan, met wat geduld, af en toe een likje calendula, en de antibiotica om de ontsteking tegen te gaan. De wond trekt heel langzaam wat dicht, al is het nog geen feestelijk gezicht.

Dank aan allen voor de goede raad en steun in de afgelopen week!!

Groeten Leo!!
Door Leo
Dank Ordell voor deze opbeurende woorden, heb ik wel even nodig!

PS ook weekje op strecher geslapen ? kan ik je aanbevelen, is heel lekker voor je rug!
Door Lizzy
Ik slaap prima, eerlijk gezegd ;D. Hebbie wel eens een king-size bed voor jezelf gehad, een hele week? Ik kan het je aanbevelen!
Door Leo
Thanx, en denk eraan, een goed huwelijk komt en blijft niet vanzelf, wakker blijven, anders eindig je op een strecher!
Door Anna
Hey Lizzy en Leo,

Hoe is het nu met Brutus?  Heeft hij niet te veel pijn?
Begrijp ik het goed dat jullie hem nu extra verwennen... en hij zelfs een plekje in bed veroverd heeft? ;D
Heel veel sterkte en energie toegewenst!!  En een goede nachtrust allemaal... ;)

Groetjes,

Anna.
Door Mister T
Hoi Liz en leo,geloof me,het kómt goed al denk je nu wat niet...Bij Tim had ik precies hetzelfde toen ie met grof geschut de hechtingen eruit gerost had!!!!!Z'n hele voetzool was kompleet verdwenen,hele hompen vlees trouwens ook!!!!!!!Maar uiteindelijk was er na 5 weken weer een zooltje gegroeid en was het leed weer bijna geleden(al duurde het rechttrekken van mijn rug na 5 weken op de grond iets langer  :-/ik had geen stretcher)
Dus ......... nog ff geduld en heb vertrouwen,een gezonde hond geneest ABSOLUUT!!!!!!!(en een rug ook  ;D!!!!!!!)
liefs Pam

enne Liz,jij geniet maar ff van je kingsize bedje hoor maar bedenk wel dat de nachten nu rap kouder worden en dan mis je vast je kacheltje  ;)
Door Lizzy
Moraal van het verhaal heren? Laat je hond geen hechtigen uit de wond vreten, da's slecht voor je huwelijk ;D!

Ha die Pam, ik mis hem nu al hoor... Het was eigenlijk maar een geintje.... Ik vind het wel eenzaam zonder Le :'(

Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
Hey Lizzy en Leo,

Hoe is het nu met Brutus?  Heeft hij niet te veel pijn?
Begrijp ik het goed dat jullie hem nu extra verwennen... en hij zelfs een plekje in bed veroverd heeft? ;D
Heel veel sterkte en energie toegewenst!!  En een goede nachtrust allemaal... ;)

Groetjes,

Anna.
Hoi Anna, nee, Brutus slaapt niet in ons bed hoor! De baas slaapt in de mand van Brutus ;D. Oftewel op een strechter, beneden in de woonkamer. Brutus heeft trouwens geen pijn meer, maar wordt een onuitstaanbaar verwend manneke.... (door al die aandacht).
Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door